AnonymBruker Skrevet 3. mars 2012 #1 Skrevet 3. mars 2012 Hvis frp hadde vunnet neste valg og fikk styre Norge, hva er det egenlig som vil skje da? Vil vi merke det? Blir det store forandringer? Og hva vil skje med ting som: NRK-lisensen? Straffenivået? Sexkjøpsloven? Trygdede? Innvandrere med ulovlig opphold? Innvndrere med lovlig opphold?
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2012 #2 Skrevet 3. mars 2012 Hvis Fandens rasist Parti kommer til makten flykter jeg. 4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2012 #3 Skrevet 3. mars 2012 Hvis Fandens rasist Parti kommer til makten flykter jeg. Det håper jeg virkelig. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2012 #4 Skrevet 3. mars 2012 Ingen som har lyst å svare på spørsmålet da? Jeg er bare nysgjerrig. 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2012 #5 Skrevet 3. mars 2012 FrP kan ikke gjøre store endringer alene, selv om de sitter i regjeringen. Hele Stortinget må med på lovendringer. Det er idiotisk å tro at ett parti kan få til enorme endringer. FrP i regjeringen hadde på mange måter vært interessant, men ikke tro at de klarer å få til store endringer. 1
sebastianen Skrevet 3. mars 2012 #6 Skrevet 3. mars 2012 FrP kan ikke gjøre store endringer alene, selv om de sitter i regjeringen. Hele Stortinget må med på lovendringer. Det er idiotisk å tro at ett parti kan få til enorme endringer. FrP i regjeringen hadde på mange måter vært interessant, men ikke tro at de klarer å få til store endringer. Hele stortinget må ikke være med på lovendringer, bare flertallet. Dersom du tenker grunnlov, må det gjennom to etterfølgende storting, altså med valg imellom .
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2012 #7 Skrevet 3. mars 2012 Hele stortinget må ikke være med på lovendringer, bare flertallet. Dersom du tenker grunnlov, må det gjennom to etterfølgende storting, altså med valg imellom . Vet det, dumt formulert ser jeg. Poenget mitt er at ett parti sjeldent får til de store endringene. Man må ha flertallet i Stortinget med seg. Av den grunn trenger FrP allierte, og man kan ikke forvente at alle de lovnadene som FrP kommer med blir en realitet, selv om de kommer i regjering. 1
sebastianen Skrevet 3. mars 2012 #8 Skrevet 3. mars 2012 Hvis frp hadde vunnet neste valg og fikk styre Norge, hva er det egenlig som vil skje da? Vil vi merke det? Blir det store forandringer? Og hva vil skje med ting som: NRK-lisensen? Straffenivået? Sexkjøpsloven? Trygdede? Innvandrere med ulovlig opphold? Innvndrere med lovlig opphold? /quote] Frp ønsker å redusere og på sikt fjerne nrk lisensen og la kanalen bli reklame eller brukerfinansiert. Vi vil gjennomgå straffeloven for å heve straffenivået. Sexkjøpsloven er nok ikke noe man vil bruke krefter på med det første. Trygd , f.eks at gifte pensjonister slipper å gi fra seg 20 prosent av det de har tjent opp ? Innvandrere med ulovlig opphold må selvsagt pågripes og sendes hjem. Innvandrere med lovlig opphold får flere krav til seg for å oppnå goder. Et viktig prinsipp er at ffolk som kommer hit som følge av familiegjenforening ikke gis rett til videre familiegjenforning. 1
sebastianen Skrevet 3. mars 2012 #9 Skrevet 3. mars 2012 Vet det, dumt formulert ser jeg. Poenget mitt er at ett parti sjeldent får til de store endringene. Man må ha flertallet i Stortinget med seg. Av den grunn trenger FrP allierte, og man kan ikke forvente at alle de lovnadene som FrP kommer med blir en realitet, selv om de kommer i regjering. Selvfølgelig, jeg oppfattet spørsmålet som hva frp ville gjøre om de hadde flertall alene. Hvilke kompromiss man vil inngå er jo vanskelig å svare på.
Gjest hogwash Skrevet 3. mars 2012 #10 Skrevet 3. mars 2012 Vet det, dumt formulert ser jeg. Poenget mitt er at ett parti sjeldent får til de store endringene. Man må ha flertallet i Stortinget med seg. Av den grunn trenger FrP allierte, og man kan ikke forvente at alle de lovnadene som FrP kommer med blir en realitet, selv om de kommer i regjering. Dette tror jeg du har rett i. Dog hadde det vært interessant å se hvordan frp hadde taklet regjeringsmakt, om de hadde gjort noe med sine løse kanoner og hvor mye de rødgrønne hadde lovt bort i opposisjon!
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2012 #11 Skrevet 3. mars 2012 Jeg er ingen fan av FrP, men på mange måter mener jeg at det hadde vært interessant å hatt dem i regjering. De har gode ideer på flere områder, f.eks. eldreomsorgen, innvandring og skatter og avgifter. Problemet er jo hvor skal de få pengene fra? FrP har i utgangspunktet ikke tilgang på flere penger enn andre partier i regjeringsposisjon. Jeg tror, dessverre, at de ikke får til noe særlig, selv i regjeringsposisjon.
sebastianen Skrevet 3. mars 2012 #12 Skrevet 3. mars 2012 Jeg er ingen fan av FrP, men på mange måter mener jeg at det hadde vært interessant å hatt dem i regjering. De har gode ideer på flere områder, f.eks. eldreomsorgen, innvandring og skatter og avgifter. Problemet er jo hvor skal de få pengene fra? FrP har i utgangspunktet ikke tilgang på flere penger enn andre partier i regjeringsposisjon. Jeg tror, dessverre, at de ikke får til noe særlig, selv i regjeringsposisjon. Frp har levert alternative budsjetter hver gang, de ligger offentlig tilgjengelig. Men denne frasen om at frp bare lover og ikke kan dekke inn er jo godt innarbeidet....
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2012 #13 Skrevet 3. mars 2012 Jeg tror neppe Frp hadde greid å gjøre store forandringer i løpet av tre år. Ting er mer kompliserte enn det Frp vil innrømme. Hvis de plutselig sitter i makt istedenfor å være i opposisjon, vil de måtte svelge mange kameler og se ting i et støtte perspektiv. Å sitte med makt krever også en helt annen ansvarlighet. Frp-politikere som blir ministre vil ganske raskt se at det ikke er så lett å gjøre de endringene de tidligere har skreket om at er nødvendig. Å f.eks gjøre NRK til reklamefinansiert og fjerne lisensen må gjøres på en ansvarlig måte, det kan ta veldig lang tid. Å tro at Frp kan forandre landet på et par uker er i alle fall naivt. Jeg er dog redd for at Frp ville kunnet gjort stor skade ved endring på enkle små symbolsaker som vil få store konsekvenser. 3
sebastianen Skrevet 3. mars 2012 #14 Skrevet 3. mars 2012 (endret) Jeg tror neppe Frp hadde greid å gjøre store forandringer i løpet av tre år. Ting er mer kompliserte enn det Frp vil innrømme. Hvis de plutselig sitter i makt istedenfor å være i opposisjon, vil de måtte svelge mange kameler og se ting i et støtte perspektiv. Å sitte med makt krever også en helt annen ansvarlighet. Frp-politikere som blir ministre vil ganske raskt se at det ikke er så lett å gjøre de endringene de tidligere har skreket om at er nødvendig. Å f.eks gjøre NRK til reklamefinansiert og fjerne lisensen må gjøres på en ansvarlig måte, det kan ta veldig lang tid. Å tro at Frp kan forandre landet på et par uker er i alle fall naivt. Jeg er dog redd for at Frp ville kunnet gjort stor skade ved endring på enkle små symbolsaker som vil få store konsekvenser. Her er en oversikt fra 2009 ! Tolka av VG http://www.vg.no/nyheter/innenriks/valg-2009/artikkel.php?artid=566983 Her kan du gå inn ålaste ned programmene selv http://www.frp.no/no/Vi_mener/Brosjyremateriell/ Og her er brosjyren VG omtalte http://www.frp.no/no/Vi_mener/Valg_2009_-_Kampanjer/FrPs_100-dagers_plan/ Endret 3. mars 2012 av sebastianen
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2012 #15 Skrevet 3. mars 2012 Her er en oversikt fra 2009 ! Tolka av VG http://www.vg.no/nyheter/innenriks/valg-2009/artikkel.php?artid=566983 Her kan du gå inn ålaste ned programmene selv http://www.frp.no/no/Vi_mener/Brosjyremateriell/ Og her er brosjyren VG omtalte http://www.frp.no/no/Vi_mener/Valg_2009_-_Kampanjer/FrPs_100-dagers_plan/ Takk for lenker. For meg er dette skremmende lesning. 3
sebastianen Skrevet 3. mars 2012 #16 Skrevet 3. mars 2012 Takk for lenker. For meg er dette skremmende lesning. Okei, da har du antagelig en annen ideologi. Jeg finner ap og sv sine programmer skremmende. Det betyr ikke at mine meninger er mer verdt enn dine, ei heller den andre veien .
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2012 #17 Skrevet 3. mars 2012 Det betyr ikke at mine meninger er mer verdt enn dine, ei heller den andre veien . Nei, det har ikke jeg sagt heller
sebastianen Skrevet 3. mars 2012 #18 Skrevet 3. mars 2012 Nei, det har ikke jeg sagt heller Jeg håper virkelig det går den blå veien ved valget i 2013 , nå har vi levd alt for lenge under denne topptunge staten , men meningsdiktatur og bruk av bevillinger som kontrollverktøy. Samtidig som man lefler med facistiske grupperinger fordi de representerer en religion som regnes som å tilhøre de fattige og de fargede. 2
Meaty Skrevet 3. mars 2012 #19 Skrevet 3. mars 2012 Jeg synes det hadde vært fint om Frp fikk sjansen til å prøve seg i styre og stell, så kan alle vi som er i nesten motsatt ende av skalaen si "Hva var det jeg sa?" når de har kjørt nasjonen på ræva og vi sitter der som raka fant. Frp minner meg om et lite barn som spiser lørdagsgodtet sitt midt i uka. 3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2012 #20 Skrevet 3. mars 2012 Hvis Fandens rasist Parti kommer til makten flykter jeg. Hvorfor har ikke Frp blitt forbudt etter 22. juli? Han som gjorde det var en av toppfolkene i Frp.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå