AnonymBruker Skrevet 2. mars 2012 #1 Skrevet 2. mars 2012 Ofte ved små anstrengelser kan jeg bli veldig anpusten, føle det snører seg i halsen og få veldig høy puls. Trente mye før, men kondisjon har alltid vært et problem, da jeg føler jeg ikke får nok luft inn i lungene... Hvordan sjekker man om man har behov for medisiner?? Både min mor og far har astma...
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2012 #2 Skrevet 2. mars 2012 Det er legen som gjør det på bakgrunn av historie, ev. allergiprøver samt å teste lungekapasiteten.
Gjest meh Skrevet 21. mars 2012 #4 Skrevet 21. mars 2012 Tror legen tester lungekapasiteten før og etter bruk av astmamedisin, merk, vet ikke om det er rett - er det jeg har hørt
Gjest lommerusk Skrevet 21. mars 2012 #5 Skrevet 21. mars 2012 http://www.yesanswer.de/med/no/335.html
liv Skrevet 21. mars 2012 #6 Skrevet 21. mars 2012 Astma er problemer med bl.a å få luften ut av lungene. På barn er deler av diagnosen gjentatte luftveisinfeksjoner.
Gjest Herr Drue Skrevet 22. mars 2012 #7 Skrevet 22. mars 2012 Tror legen tester lungekapasiteten før og etter bruk av astmamedisin, merk, vet ikke om det er rett - er det jeg har hørt Det stemmer. Det gjøres med PEF-måler hjemme over tid, og på lungeavdeling med spirometri. Der gjennomgår du en enkel test der lungekapasiteten din testes på innpust/utpust/holding av pust/etc. Ikke noe skummelt.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #8 Skrevet 22. mars 2012 I mitt tilfelle viste det seg at jeg ikke har astma. Bare veldig veldig sterk pollen-allergi. Når jeg drar på ferie i utlandet er "astmaen" min helt kurert, den eksisterer ikke. Når jeg kommer hjem så er den der igjen etter noen dager. Så astma er ikke bare astma. Heldigvis. For det betyr at lungene, i mitt tilfelle, ikke har fått arr og tatt skade. Noe de gjør hvis en har astma. Dessverre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå