Gå til innhold

Veldig asymetriske pupper

Fremhevede innlegg

Skrevet

Den ene puppen min er nesten flat, den andre passer i en C cup. Har vært innom alle undertøysbutikker jeg har kommet over, men ingen vet hvor jeg kan få BH. Nå bruker jeg kyllingfiletinnlegg.

Lurer også veldig på om ved en eventuell operasjon blir det da forstørrelse eller reduksjon? Det blir ikke aktuelt før om mange år fordi jeg er student og ikke har god råd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis de er veldig asymmetriske kan du kanskje få det dekket.

Skrevet

Jeg har det samme problemet! Jippi. Jeg er ikke alene i verden. Venstre puppen er ganske mye større enn den høyre... Jeg har faktisk aldri tenkt på operasjon, men kanskje det òg kunne vært noe for meg?

Gjest jente22
Skrevet

Jeg har også samme problem. Min høyre er over en størrelse mindre enn den venstre (henholdsvis liten E og full F/G), så det er et herk å finne bh. Innlegg hjelper heller ikke, for jeg finner ikke noen innlegg som er store nok til at det blir likt.

Har tenkt litt på opperasjon, men har verken tid eller penger. Er også litt skeptisk til om opperasjon gjør at det ser veldig falskt ut, og i forhold til hvis jeg vil ha barn når jeg blir eldre (om jeg kanskje ikke kan amme og slikt).

Er spent på hvilke tips og råd du får, skal følge med her!

Skrevet

Jeg sliter veldig med selvtilliten pga det. Ble mobbet på skolen, og tvunget inn i dusjen i gymmen enda jeg sa fra om at jeg ble mobbet og ikke ville....

Jeg "arvet" et sånt innlegg som kvinner som har fjernet en pupp får. Synes det hjelper til å holde sakene på plass.

Skrevet

Jeg anbefaler deg å gå til fastlegen din å høre hvilke muligheter du har for å få dekket en operasjon dersom det er det du vil. Sannsynligvis vil de forstørre, ikke reduksjon, siden forstørring gir mindre arr osv.. men det er jo opp til deg og legen å vurdere.

Men slike ting kan man altså få dekket. Det tar tid å gå gjennom papirmølla og ventetid på sykehus, så det er bare å komme seg til legen først som sist. Har en venninne som har fått dekket en annen type plastisk operasjon og hun ventet i rundt 1 år i kø.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ei jente som har asymetriske bryster, og har vært til konsultasjon for å fikse det med silikon. Jeg skulle til å gjennomføre det da jeg kom i prat med ei på nettet som akkurat hadde fikset brystene pga asymetri, og hun viste meg bilder. Brystene hennes var ganske fine med silikon, MEN!! De var jo fortsatt asymetriske, bare nå med silikon! Jeg ringte til flere klinikker og flere kirurger kunne bekrefte det samme, de blir ALDRI hjelt jevne, og hvertfall ikke om de ikke var det fra før.

Da orker jeg ikke, da kan jeg være uten operasjon.

Skrevet (endret)

Nei, det er jo klart at man ikke får to like pupper om den ene er naturlig og den andre er silikon. Det må man jo være klar over.

Og de aller fleste kvinner har asymetriske pupper til en viss grad. Men hvis du (AB) snakker om at brystvorten ikke er på rett linje eller sånn, så vil jeg tro at det ikke er så farlig hvis man endelig får to like store pupper, kontra å ha to str forskjell.

Endret av Mynona-83
Skrevet

Jeg tar nok en tur til legen etterhvert. Det har faktisk ikke falt meg inn før nå i det siste at operasjon er mulig. Så jeg vil tenke og gjerne høre andres erfaringer først. Hvor brystvortene mine peker bryr jeg meg ikke om. Jeg bruker alltid veske, eventuelt en liten pose med sand i lommen, på den siden med liten pupp for å jevne ut skjevheten. Hjelper egentlig ikke så mye da jeg allerede har pådratt med skjevheter i ryggen. Synes det er så dritt at ikke lege eller helsesøster tok tak i problemet da jeg var yngre.

Jeg lurer også veldig på dette med amming?

I tilegg er jeg i tvil også fordi huden min ikke leger sår på riktig måte. Kan ha små sår i flere år før de blir store arr...

Skrevet

Man kan fint amme med silikon :) det er ikke noe problem. Men dette med sår og ryggen og sånne ting er nok legen din bra å snakke med.

Du kan jo ta en legitime for å høre om alternativene du har, og få praktiske opplysninger og svar på ting du lurer på uten å ta noen beslutning der og da. Men da får du litt å tenke på, og bedre grunnlag for en beslutning. Det er jo en operasjon, så det er ikke til å kjimse av.

Skrevet

Noen som kan fortelle hvor man kan finne en sportsBH?

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er jo klart at man ikke får to like pupper om den ene er naturlig og den andre er silikon. Det må man jo være klar over.

Og de aller fleste kvinner har asymetriske pupper til en viss grad. Men hvis du (AB) snakker om at brystvorten ikke er på rett linje eller sånn, så vil jeg tro at det ikke er så farlig hvis man endelig får to like store pupper, kontra å ha to str forskjell.

Når man jevner ut bryster med silikon, så enten gjør man den mindre større, eller den store mindre. Men begge brystene FÅR silikon. Hvor brystvortene peker er samme sak, poenget er at brystene blir ikke like store selv med silikon. Det er sjelden at man kan jevne ut brystene, fordi de fra naturens side har form og størrelse som ikke ligner hverandre. Selv med silikon kan det ikke gjøres helt perfekt. Min venninne har fortsatt ujevne bryster der den ene er en god del større enn den andre, forskjellen har bare blitt LITT mindre.

Skjønner du?

AnonymBruker
Skrevet

ventsre pupp større en den høyere, med en hel nippelog litt til når jeg ligger i badekarret =) helt vanlig, har og tenkt på eventuell bryst opperasjon, pga høyre kop i bhn blir som ett tøystykke i forhold til venstre...men inntil vidre må vell vi med dårlig råd, bare akseptere oss selv for den man er og har, og prøve å gjøre det beste ut av det.

=)

Skrevet

Når man jevner ut bryster med silikon, så enten gjør man den mindre større, eller den store mindre. Men begge brystene FÅR silikon. Hvor brystvortene peker er samme sak, poenget er at brystene blir ikke like store selv med silikon. Det er sjelden at man kan jevne ut brystene, fordi de fra naturens side har form og størrelse som ikke ligner hverandre. Selv med silikon kan det ikke gjøres helt perfekt. Min venninne har fortsatt ujevne bryster der den ene er en god del større enn den andre, forskjellen har bare blitt LITT mindre.

Skjønner du?

Ja, jeg har skjønt det hele tiden jeg. Var det noe med mitt innlegg som sa deg at jeg ikke skjønte det??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...