AnonymBruker Skrevet 2. mars 2012 #1 Skrevet 2. mars 2012 Jeg må alltid på do (bæsje...) når jeg har spist, spesielt om morgenen. Utrolig slitsomt, da jeg har inntrykk av at "vanlige folk" ikke gjør nr. to mange ganger om dagen? Kan jeg være overfølsom for noe?
Ryvre Skrevet 2. mars 2012 #2 Skrevet 2. mars 2012 Høres jo litt rart ut. Hvordan er avføringen da? Er det uansett når du spiser og hvor mye du spiser?
Gjest badeand1 Skrevet 2. mars 2012 #3 Skrevet 2. mars 2012 Jeg hadde det også sånn. Uansett hva jeg spiste så kom det ut igjen (ikke med en gang da)Fikk vondt i magen og bæsjen var ganske bløt. Har irritabel tykktarm så det er derfor. Har du noen andre symptomer?
Rødtoppen86 Skrevet 2. mars 2012 #4 Skrevet 2. mars 2012 Kommer vel an på hva som kommer ut. Det er ikke uvanlig å gå på do nummer to 2-3 ganger om dagen. Så lenge det er normal konsistens på det som kommer ut og du ikke er plaget av magesmerter ville jeg ikke brydd meg. Jeg går gjerne på do to ganger om dagen, og det er etter frokost og etter middag. Det var dagens detaljer.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2012 #5 Skrevet 2. mars 2012 jeg må alltid på do like etter at jeg har spist dagens første måltid. lurer på om det er maten fra kvelden før som vil ut og når man begynner å spise neste dag begynner tarmene å jobbe så ting vil ut med en gang? 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2012 #6 Skrevet 2. mars 2012 TS. Det er som regel litt "bløte greier", så jeg mistenker at det er noe jeg ikke tåler. Har blitt sjekket for glutenallergi og irritabel tarm, men ikke fått noe utslag. Kommer uansett om morgenen, uansett hva jeg spiser. Ellers på dagen er det gjerne hvis jeg spiser mye mel, melk.... Så det styrer jeg litt unna.
altflyter Skrevet 2. mars 2012 #7 Skrevet 2. mars 2012 TS. Det er som regel litt "bløte greier", så jeg mistenker at det er noe jeg ikke tåler. Har blitt sjekket for glutenallergi og irritabel tarm, men ikke fått noe utslag. Kommer uansett om morgenen, uansett hva jeg spiser. Ellers på dagen er det gjerne hvis jeg spiser mye mel, melk.... Så det styrer jeg litt unna. Det går ikke an å sjekkes for irritabel tarm. Det er en diagnose man får når man har utelukket alt annet, og er en veldig generell beskrivelse av plager som man ikke har funnet årsaken til...
Gjest badeand1 Skrevet 2. mars 2012 #8 Skrevet 2. mars 2012 Får du vondt i magen etter mat da? Og går det vekk når du får bæsja?
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2012 #9 Skrevet 2. mars 2012 Får ofte en "nå må jeg på do"-følelse med rumling. Ok, jeg var til undersøkelse på sykehuset, med både gastroskopi og endoskopi, og de kondkluderte med at de ikke fant noe "irriterte områder", tenkte kanskje det var synonymt med ingen irritabel tarm, men da vet jeg det TS
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2012 #10 Skrevet 2. mars 2012 Det mest naturlige for tarmen er å bæsje om morgenen. Hver gang vi spiser settes peristaltikken i gang i hele tarmen og vil også nå endetarmen så innholdet presses ut hvis det er noe der. Men om det ikke har en fast konsistens så er det noe som ikke stemmer helt. Men når du også har vært hos lege og blitt sjekket så skjønner jeg det er frustrerende å ikke få en diagnose.
LiKa1986 Skrevet 2. mars 2012 #11 Skrevet 2. mars 2012 For min del er det normalt å måtte på do om morran.. sliter også litt med melk og melprodukter, men opplever at desto grovere melproduktene er, desto mindre problemer får jeg med magen. fikk påvist melkeintoleranse for mange år siden, men vet ikke om det fortsatt er tilfellet.. går fint med små mengder. skal snart ta nye prøver, og sjekke for glutenallergi bl.a. men kan jo godt være en intoleranse for matvarer du reagerer på, har hørt at det kan være litt vanskeligere å finne enn allergier.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå