Gå til innhold

Veien til et sunnere liv :-)


Wit1

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle opprette meg en treningsdagbok her for å holde motivasjonen oppe :-)

Jeg har nå trent siden starten av januar. Trente tidligere også, men har hatt et opphold....

Målet er å bli sprekere, og tynnere. Har valgt å ikke sette meg noe kilo-mål siden de er så mange... MEN, formen skal bli mye, mye bedre.

Mål for ukene:

Trene min 3 ganger pr uke

Spise sunt - få lov å skeie litt ut i helgene

Spise mer frukt/grønt

Bytte ut brus med vann

I tillegg velger jeg å bruke målbånd for å følge utviklingen. Jeg er ikke så veldig god venn med vekta, og ser bedre fremgangen når jeg måler forskjellige steder.

Denne uka har jeg trent mandag (kondisjon), tirsdag (mest styrke), torsdag (kondisjon og styrke) og fredag (litt kondisjon, mest styrke). I helgene velger jeg å ha treningsfri, men gjør ofte ting da også sammen med familien som betyr bevegelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

På tide å skrive litt mer her tenker jeg :-)

Jeg har nå lagt meg på 3 treningsøkter pr uke. Utholdenhet med styrke og høy puls på mandag, 60 minutter på tredemølle på onsdag og styrketrening på fredag. Da får jeg en dag hvile mellom hver økt og to dager i helga.

Er flink i matveien også. Vekta går ned ca 1/2 kg pr uke, noe jeg anser som sunt og greit. Selv om det selvsagt tar litt tid da ;-)

Har en utrolig vond akillessene etter løping i går, så jeg tenker å ta det litt rolig med løping noen dager fremover sånn at foten blir bra igjen. Ikke noe vits i å overbelaste noe og ende opp med betennelse... Da blir oppholdet enda lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akillesen plager meg fortsatt, men er heldigvis mye bedre. Valgte en treningsøkt idag uten løping/gåing og med mer styrketrening. Ferdig med 1 times trening, og snart klar for helg :)

Deilig :romeo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke, og ukas første treningsøkt gjennomført i går. På grunn av vond akilles må jeg tenke alternativt. Blir mye styrketrening, men er jo greit det også. Elipse-maskinen var heller ikke noe særlig for foten min, så sykling blir det jeg gjør for oppvarming. Er egentlig ikke veldig glad i å sykle, men må man så må man...

Skal snart ha en liten treningspause ifm påskeferie, så da håper jeg foten får nok hvile sånn at jeg kan begynne å løpe litt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...