TuttaV Skrevet 19. februar 2013 #561 Del Skrevet 19. februar 2013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 22. februar 2013 #562 Del Skrevet 22. februar 2013 Tusen takk kjære deg! Håper alt står bra til på din kant! --------------------------------------------------------------------------------- Plutselig er det fredag igjen! Det vil si, denne uka har vært ganske lang. Jeg mistenker at det handler om at først jobbet jeg en uke, så var det jobbtur, så jobbet jeg enda en uke, så var det duracelltempojobbing med svigers hele forrige helg, og så har jeg jobbet denne uka Ergo er det veldig deilig med en helg der min kjære og jeg ikke har noen konkrete planer annet enn litt trening, mye kos og kanskje en film eller to. Lenge etterlengtet, det blir så deilig! Skikkelig opptur i går, først var jeg på pole og hadde en kjempefin økt, fikk blant annet til noe nytt for første gang. Gjengen jeg trener med nå er så fin, og nå som jeg har blitt litt kjent med dem blir det bar mer og mer moro. Dette var virkelig den beste julegaven jeg fikk, og så varer den jo i ukesvis!! Etter trening, jeg måtte gå før stretching-delen, var det tid for First Aid Kit konsert på Sentrum Scene. Og jeg bøyer meg i støvet for de to unge søstrene. Konsertern var en maktdemonstrasjon, og jeg kan ikke skjønne at to mennesker kan utgjøre all den lyden alene! Helt magisk var det! Særlig når de fant ut at de skulle fremføre en sang helt uten moderne hjelpemidler, koblet fra alt av mikrofoner og forsterkere og stilte seg på scenekanten med en kassegitar og fylte hele rommet. Makan!! Så snaue fem timers søvn til tross, her sitter jeg på jobb med en salig medley av FAK-sanger på hjernen og gleder meg over at det er fredag og snart helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 22. februar 2013 #563 Del Skrevet 22. februar 2013 Alt bra på vår kant Du fortjener virkelig en rolig helg nå elsker når man ikke har planer! Generelt er det mye mindre planer her nordpå enn hjemme, men husker ennå følelsen Den konserten hørtes bare helt magisk ut! tror jeg må inn på YouTube og lytte litt... God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Biscuit Skrevet 26. februar 2013 #564 Del Skrevet 26. februar 2013 Høres ut som du har stresset rundt endel i det siste du også Godt det ikke bare er meg Planer for denne uken da? Så forresten bilde av dere pole damene på FB, en sprek gjeng om jeg må få si det ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 8. mars 2013 #565 Del Skrevet 8. mars 2013 Denne boka har vel vært ganske forsømt en stund nå... til dere TuttaV og MaiL som har vært innom, og et lite unnskyld for at jeg ikke har hatt ork... 2013 har startet i et forrykende tempo, og jeg tror snart jeg må slutte å håpe på at det skal gå over. Tidligere denne uka har jeg (igjen) vært sliten, gretten og vanskelig å ha med å gjøre, men det er jo selvfølgelig lyspunkter innimellom alt stresset også... Først var det jo bursdag, jeg ble bortskjemt med mange fine gaver! Etter jobb på bursdagen min var vi på middag hos mamma og fikk god mat og kake. Fredagen passet vi vårt lille fadderbarn så foreldrene hans kunne dra på Killers-konsert (stakkars folk!!), og han oppførte seg helt eksemplarisk, han begynte å gråte ca 10 minutter etter at de kom hjem igjen Utrolig stas å se at han har blitt så flink til å gå, stor forskjell fra forrige gang vi så ham. Men å snakke forholder han seg ikke til, regner med det kommer til å rase på med ord når han først begynner... Og veldig fin når han sover er han også, måtte inn og ta på ham dyna igjen et par ganger, og ble litt mer enn litt betatt... Lørdagen kom svigers og vi var på shopping, jeg fikk blant annet penger til å kjøpe klær av dem i bursdagsgave. Fikk kjøpt meg en ny olabukse, (det trengtes!) og tre topper og en utrolig kul stripejakke som passet veldig bra å ha på senere samme kveld. Da var det nemlig tid for Alegria - Cirque du Soleil. Vi hadde med oss et par venninner i tillegg til svigers, og alle var like imponerte over det vi så. Det er så fantastisk med Cirque at jeg får ikke sagt det! Jeg sitter bare og smiler og gaper om hverandre og nyter hvert eneste sekund, og innimellom blir jeg litt nervøs på artistenes vegne - helt uten grunn selvfølgelig... Vi var ganske slitne på søndag, så etter middag sa vi hadet til svigers og tilbrakte mesteparten av tida på sofaen Og så denne uka da, fortsatt sliten og litt snufsete mandag, så jeg byttet ut treningsplanene med sofaen. Det er noe som skjer med meg når jeg blir sliten nok, da viker plutselig all trening og gode intensjoner om kosthold til fordel for ekstremslapp og putt-alt-jeg-finner-i-munnen. Ikke så fornøyd med det i ettertid selvfølgelig, men hvilen hadde jeg nok uansett behov for. Tirsdag hadde vi en kompis på middag, veldig veldig stas! Og onsdag forsvant i jobb og litt forsøk på ring-trening i heimen. Det gikk ikke så bra, fikk ikke til noe som helst, og den indre motivasjonen var heller laber. Så jeg tøyde litt ekstra og lot det blir med det etter ca en time. I går derimot, tok jeg nok igjen all treninga jeg ikke hadde gjort før i uka. Først en time polekurs, så en time stretch. Og som ikke det var nok så hadde jeg lovet instruktøren å ta med ringen, så vi to og en av de andre som går på kurset fikk den opp i taket og lekte oss i en times tid etter det igjen. Mørbanka og utslitt da de tre timene hadde gått, men så utrolig gøy det var!! Det må vi bare gjøre mer av!! Det var siste kveld på polekurs i går, de åtte ukene har bare forsvunnet...! Men heldigvis blir det mer kurs etter påske, det er ikke engang vits i å lure på om jeg skal melde meg på, det har virkelig vært den boosten jeg trenger i forhold til pole og aerials! Nå er det fredag ettermiddag, om under to timer har jeg planer om å sitte på bussen hjem og ha en rolig fredag med kona. Hun skal på trenerkurs på dagtid både i morgen og søndag, så jeg skal ta meg av litt husarbeid, prøve å slappe av innimellom, og gjøre mitt første forsøk på å bake franske makroner sammen med ei venninne på søndag. Har kjøpt fargepasta i dag, lest altfor mange skremmende beskrivelser om hvordan dette er nesten umulig å få til, og er klar for å gi det et forsøk. Puh, når jeg først skriver noe, ble det visst en hel masse... En riktig god helg ønskes dere alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 8. mars 2013 #566 Del Skrevet 8. mars 2013 Hva er galt med The Killers? Jeg kunne faktisk ha tenkt meg å vært på den konserten, siden forrige gang var på Roskilde og jeg vet at jeg var der, men ikke stort mye mer God helg i avslapningens rus! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 8. mars 2013 #567 Del Skrevet 8. mars 2013 Du ble klar for å få brev i posten etter den barnepassen eller? Alltid stas med bursdagspakker! og veldig kjekt med litt penger til å kjøpe sårt trengte ting... og litt til Kjenner meg veldig igjen i den beskrivelsen din av å havne i en ond sirkel. Føler at det med den manglende søvnen min i det siste går utover energien som igjen gjør at jeg trener dårligere osv... Håper at det skal snu etter denne helgen inspirerende å høre at det har snudd for deg! Håper du får en trivelig helg! Makroner er vanskelig å få til å se fantastisk ut syns jeg, men den gode smaken er lett å få til. Lykke til med baksten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 11. mars 2013 #568 Del Skrevet 11. mars 2013 Hva er galt med The Killers? Jeg kunne faktisk ha tenkt meg å vært på den konserten, siden forrige gang var på Roskilde og jeg vet at jeg var der, men ikke stort mye mer God helg i avslapningens rus! Det er jo bra for dem at det finnes sånne som deg da! Og ikke bare sånne som meg som svarte aktuell konsertdeltakervenninne med "ikke om jeg får betalt for det engang!" når hun spurte om vi ville være med på konserten. Jeg vet ikke helt hva det er jeg, men de irriterer meg... Avslapningen ble vel stort sett spist av husmoraktiviteter, men deilig helg var det uansett! Håper du hadde det samme! Du ble klar for å få brev i posten etter den barnepassen eller? Alltid stas med bursdagspakker! og veldig kjekt med litt penger til å kjøpe sårt trengte ting... og litt til Kjenner meg veldig igjen i den beskrivelsen din av å havne i en ond sirkel. Føler at det med den manglende søvnen min i det siste går utover energien som igjen gjør at jeg trener dårligere osv... Håper at det skal snu etter denne helgen inspirerende å høre at det har snudd for deg! Håper du får en trivelig helg! Makroner er vanskelig å få til å se fantastisk ut syns jeg, men den gode smaken er lett å få til. Lykke til med baksten! Hehe, du leste det mellom linjene ja... Men ja, jeg skal innrømme at tanken streifet meg. Har ikke hørt noe om den fæle undersøkelsen ennå, og når jeg kommer til hektene igjen så er jeg fortsatt ikke klar for å purre på den. Spesielt ikke nå som vi skal på ny tur i september... Men, da dukker den vel sikkert opp tenker jeg Og jeg vet vel ikke helt om det har snudd helt ennå, det kjentes ihvertfall ikke sånn i dag tidlig. Men humøret er bedre enn det har vært, og det hjelper mye bare det! Utrolig lett å havne i dårlig sirkel med lite søvn, dårlig humør, lite energi osv som du også beskriver. Håper det snur for deg denne uka! Og makronene ble faktisk bedre enn jeg hadde forventet (utseendet altså, ikke smaken, den regnet jeg med var himmelsk.... ) Jeg tror kanskje jeg skal steke dem et minutt eller to lenger neste gang, for de var litt rå inni, men det kan også hende det hadde noe med saken å gjøre at jeg og min bakevenninneassistent ikke klarte å vente lenge nok før vi begynte å ta de av silikonmatta for å fylle dem... Neste gang skal vi øve på å være litt mer tålmodige... Det ble uansett vaniljemakroner fylt med hvit sjokoladekrem, farlig godt!!! Og lillafarge, hurra! Det frister ihvertfall til gjentakelse, nete gang tror jeg at jeg skal prøve pistasj! Eller kanskje denne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 11. mars 2013 #569 Del Skrevet 11. mars 2013 Leser alltid sånt mellom linjene jeg Regner med du sier i fra når brevet er kommet Så bra det ble vellykket bakst! Er vel hver sin smak i forhold til hvor "rå" man liker dem. Helst skal de være crispy utenpå og myke inni uten at de her helt rå. Men høres ut som det frister til gjentagelse... Og de vaniljemakronene hørtes deilig ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 13. mars 2013 #570 Del Skrevet 13. mars 2013 Leser alltid sånt mellom linjene jeg Regner med du sier i fra når brevet er kommet Så bra det ble vellykket bakst! Er vel hver sin smak i forhold til hvor "rå" man liker dem. Helst skal de være crispy utenpå og myke inni uten at de her helt rå. Men høres ut som det frister til gjentagelse... Og de vaniljemakronene hørtes deilig ut! Jada, det kommer nok et skrekkslagent innlegg når brevet har dukket opp i postkassa... Og vi definerte den ihvertfall som vellykket selv, det kan jo hende noen av de mer kresne amatørmakronbakerne ville ment at det ikke var 100%, men vi syntes både de aller fleste så ganske bra ut (et par var faktisk helt perfekte!) og smakte helt himmelsk. Min kjære var ikke helt med på at lakrismakroner var neste på lista, så ved neste korsvei blir det nok kanskje sjokolade eller pistasj som er temaet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 13. mars 2013 #571 Del Skrevet 13. mars 2013 Hvor skal dere på tur hen i september? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 13. mars 2013 #572 Del Skrevet 13. mars 2013 Hvor skal dere på tur hen i september? Nashville, Memphis og Dallas (i den rekkefølgen). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 13. mars 2013 #573 Del Skrevet 13. mars 2013 Yum, lakrismakroner hørtes kjempegodt ut!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 14. mars 2013 #574 Del Skrevet 14. mars 2013 Yum, lakrismakroner hørtes kjempegodt ut!!! Ja, jeg har stor tro på dem altså!! Og det har venninna som jeg bakte med på søndag også, så vi må nok sette av en ny dag til utprøving av lakrismakroner! I går gikk jeg litt amok og kjøpte flere pastafarger og pistasjeessens, så jeg kommer nok til å prøve noen variasjoner utover våren! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 14. mars 2013 #575 Del Skrevet 14. mars 2013 Jeg har bare lagd med sjokolade- og bringebærfyll. Sistnevnte smakte meget friskt og bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 15. mars 2013 #576 Del Skrevet 15. mars 2013 Jeg har bare lagd med sjokolade- og bringebærfyll. Sistnevnte smakte meget friskt og bra Mmm, mange gode muligheter her altså!! Tok opp makroner fra fryseren i dag for å ta med en smak til en god kollega, og da måtte jo jeg også smake på en... Fortsatt like farlig godt, det må nok bli en stund mellom hver gang de lages... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 22. mars 2013 #577 Del Skrevet 22. mars 2013 Å ja, det var sant, det var her det bare var makronsnakk... *tusler ut igjen før søtsuget tar fullstendig overhånd* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Azalea Skrevet 23. mars 2013 #578 Del Skrevet 23. mars 2013 Hællæ søta hvordan går det med deg? lenge siden jeg har vært her! Men slenger innom å legger igjen en stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muffin! Skrevet 7. april 2013 #579 Del Skrevet 7. april 2013 Har omsider fått logget meg inn slik at jeg kan legge igjen et lite livstegn. Så herlig med ny tur å glede seg til! Jeg drømmer meg ofte bort til fjerne strøk nå for tiden. Håper du har noen fine dager, med eller uten lakrismakroner ( ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Biscuit Skrevet 17. april 2013 #580 Del Skrevet 17. april 2013 Så gøy med tur til høsten Jeg er virkelig en dårli KG'er selv om dagene så jeg vet hvordan det føles Ønsker deg en fin dag videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå