Gå til innhold

Gulpe mens man trener


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trente rimelig hardt igår og klarte å gulpe opp mens jeg løp. Hva betyr det? Har jeg trent for hardt og kroppen trenger pause? Burde jeg stoppe å trene for dagen? Må jeg ta noen dagers pause? Eller er det bare fordi det er uvant for kroppen med hard trening, er det bare til å kjøre på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gjort det samme noen ganger, men i mitt tilfelle tror jeg kanskje det kommer av at jeg har spist for tett opptil trening og drukket for mye vann under joggeturen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv kastet opp etter en hard økt, tror det var fordi jeg hadde spist en nokså tung middag først og ikke tok kvalmen min seriøst nok. Aldri mer! Det er bra å presse seg litt, men om man kjenner seg ordentlig uvel bør man ta en pause/stoppe for dagen. Min erfaring er også å fokusere på matinntak i forkant, som jeg lærte i eksemplet mitt. Altså, spise lett før trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har spist alt for tett opp til treningen. Jeg trener aldri før det har gått to timer etter et måltid, og jeg har aldri gulpet eller kastet opp under trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kaster ofte opp når jeg trener hardt, hver gang når jeg svømmer, av og til under styrke, ofte under andre ting som dans/sykling og lignende. men jeg presser meg så hardt jeg kan. de gangene jeg trener til svetten siler og jeg har problemer med å snakke, men ikke hardere, spyr jeg aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all hveren trener du så hardt AB? (ikke du som er trådtarer altså men den andre AB)

Hva tror du kroppen oppnår med det? Det er greit å presse seg av og til, men ikke til man kaster opp. Det høres helt sykt ut i mine ører. Du risikerer å ødelegge deg helt og til slutt vil du grue deg forderva til treningen. Og det er vel meningen en skal glede seg til trening? Det gjelder i allefall meg. Jeg mener at trening skal være lystbetont og gøy. Ikke en sur plikt.Så stopp med dette vanvittige hardkjøret er du snill :klemmer:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor i all hveren trener du så hardt AB? (ikke du som er trådtarer altså men den andre AB)

Hva tror du kroppen oppnår med det? Det er greit å presse seg av og til, men ikke til man kaster opp. Det høres helt sykt ut i mine ører. Du risikerer å ødelegge deg helt og til slutt vil du grue deg forderva til treningen. Og det er vel meningen en skal glede seg til trening? Det gjelder i allefall meg. Jeg mener at trening skal være lystbetont og gøy. Ikke en sur plikt.Så stopp med dette vanvittige hardkjøret er du snill :klemmer:

:) ingen grunn til å bekymre deg, jeg gjør aldri ting som jeg kjenner kroppen ikke har godt av. kan avslutte trening av bagateller, men slitne muskler, slitent sinn og frustrasjon er ikke farlig.

jeg setter ikke pris på trening hvis jeg ikke presser meg selv, men gjør jeg mitt beste går jeg hjem med et smil om munnen og gleder meg til neste økt. har hørt fra treningsvenner at jeg er litt snål for jeg liker heller ikke oppmuntring under trening, det eneste som er motiverende er hard kritikk. den beste treneren jeg har hatt får jillian(biggest looser) til å se ut som mor theresa på lykkepiller... :sjenert:

takk for omtanken :klemmer:

men jeg gjør det forde jeg elsker hvordan kroppen føles etterpå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit, jeg ser den. Men hvorfor trene så hardt at du kaster opp? Liker du det? Jeg mener fremdeles at det ikke er bra med slikt hardkjør. Du kan ende opp som overtrent før du vet ordet av det og det er ikke noe å spøke med skal jeg si deg.

Det er deilig å trene hardt, men ikke sånn at jeg ønsker at noen sto klar med en pistol for å skyte meg etterpå,haha :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Synes AB over her som driver og kaster opp høres veldig ekstrem ut. Man skal IKKE kaste opp av trening! Det er ikke sunt eller bra, og uansett hvor motiverende AB her synes det er, er det skikkelig destruktivt og rett og slett hårreisende.

Til TS:

det du opplevde var kroppen som sier ifra om at

a) du trente litt for fort etter måltid

b) du trente for hardt

eller begge deler.

Neste treningsøkt prøver du litt lavere intensitet, og venter litt lengre mellom mat og trening, så går det nok bra :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit, jeg ser den. Men hvorfor trene så hardt at du kaster opp? Liker du det? Jeg mener fremdeles at det ikke er bra med slikt hardkjør. Du kan ende opp som overtrent før du vet ordet av det og det er ikke noe å spøke med skal jeg si deg.

Det er deilig å trene hardt, men ikke sånn at jeg ønsker at noen sto klar med en pistol for å skyte meg etterpå,haha :-)

ja, jeg liker det. :)

har trent slik i over 30 år nå, så jeg tro ikke jeg blir overtrent nå. jeg har lært å kjenne kroppen min ganske godt, og med en gang jeg kjenner smerter kroppen ikke har godt av, eller hvor jeg er det minste usikker på stopper jeg på sekundet. når jeg er ferdig med en økt er jeg bare superfornøyd, det samme er jeg egentlig mens jeg trener også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det også som deg AB jeg trener ofte til jeg brekker meg, har bare kastet opp noen ganger da, men jeg pusher meg ofte til jeg brekker meg og..

Gulping derimot gjør jeg bare om jeg har spist nære treningsøkten, derfor liker jeg best å spise etter trening:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Men hva er vitsen med å trene til man spyr? Kjennes det godt å spy? Høres helt sykt ut i mine ører, men men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke noe med selve brekningene å gjøre, men om hvor sliten jeg blir

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har ikke noe med selve brekningene å gjøre, men om hvor sliten jeg blir

helt enig, gulping og spying kunne jeg gjerne vært foruten, men det er det å kjenne at men gjør så godt man kan, og gir alt som hertfall for meg gir en selvtillitsbust og er veldig tilfredstillende. :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer ofte meg også, og noen ganger må jeg bare løpe av 3D-mølla fordi jeg holder på å kaste opp. Passer på at det går minst 2-3 timer fra jeg har spist til jeg skal trene, men det hjelper ikke uansett hva jeg gjør. Syns det er veldig dumt at gulping og brekninger ødelegger løpinga mi. Jeg liker å presse meg hardt, og hater å bli stoppet av at jeg må kaste opp og ikke fordi jeg er så sliten at jeg ikke orker mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det også som deg AB jeg trener ofte til jeg brekker meg, har bare kastet opp noen ganger da, men jeg pusher meg ofte til jeg brekker meg og..

Har ikke du spiseforstyrrelser da? Tråden er uansett rapportert, dette er helt sykt. Det er ikke nødvendig. Vi har OL-vinnere som ikke brekker seg når de vinner engang, ser ingen grunn til at Kari Nordmann skal brekke seg av en løpetur tirsdag morgen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff, jeg spiste masse gulasjsuppe en gang, bare 30 minutter før løping på tredemølla.. Ikke bra. :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke du spiseforstyrrelser da? Tråden er uansett rapportert, dette er helt sykt. Det er ikke nødvendig. Vi har OL-vinnere som ikke brekker seg når de vinner engang, ser ingen grunn til at Kari Nordmann skal brekke seg av en løpetur tirsdag morgen.

hvorfor raportert?

jeg har bare forklart hvorfor jeg kaster opp. og oppfordrer da virkelig ikke noen til å gå å gjøre det samme selv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt hva treningen min har med min spiseforstyrrelse å gjøre AB, du vet ikke nok om meg og spiseforstyrrelsen til å trekke sammenhenger mellom dette.

Det er ikke på vanlige tirsdagsturer jeg presser meg så hardt at jeg brekker meg, det er under harde intervalløkter og bakkesprint.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...