Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Skal ut og reise snart, og har én dag i Stavanger. Under 10 timer.

Hva bør jeg få med meg? Noen som har noen tips til restauranter?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

ingenting i grunn... stavanger er kjedelig..

Spis på tandoori

Skrevet

Husk paraply. :regn:

Skrevet

Det er ikke så mye å få med seg i Stavanger...

De har ok mat på Egon, den ligger nede ved kaien, der er det greie priser og. :jepp: Har ingen forslag til hva som er verdt å få med seg siden du ikke skriver når du skal til Stavanger men du kan jo se om du finner noe her; http://www.aftenbladet.no/kultur/hvaskjer/

Skrevet

Det var da veldig så negative folk her var til Stavanger. Som ekte siddis er jeg selvfølgelig uenig :gjeiper: Hvis du bare har litt tid i byen så vil jeg anbefale at du kikker litt rundt i bykjernen...gå gjennom gamle Stavanger og kikk innom domkirken. Stavanger er oljehovedstaden så hvis du vil lære litt mer om industrien kan du besøke oljemuseet. Når det gjelder restauranter - Stavanger for matelskere artikkelen er litt utdatert. Et par av restaurantene har skiftet navn - men jeg er ikke sikker på at de er overpriset. Plasser som NB Sørensen 2 etage, Renaa restauranten (tidligere Jans mat og vinhus) og Cafe de France (tidligere Setra) er alle gourmet restauranter som holder ganske så høy standard og tro meg: det er ikke billigere å gå på denne type restaurant i London, Paris eller Shanghai ;-) Men jeg antar at du ikke er i byen for å spise en 8 retters meny - så derfor vil jeg heller anbefale noe mer uformelt. Renaa Matbaren er ganske bra, Ostehuset i Hospitalgata har også en bra meny med mye forskjellig, Allegro pleier sjelden å svikte osv. Håper at været samarbeider når du kommer på besøk slik at du kan få se Stavanger fra sin beste side :-)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil anbefale deg å spise på Sting. Super creolsk pasta, supre kyllingvinger, og herlig atmosfære. Pastaen tror jeg fikk terningkast 5 (6?) i en matguide som var i Stavanger Aftenblad for en tid tilbake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...