Gå til innhold

Trene 5-7 dager


Usikker23

Anbefalte innlegg

Jeg har i grunnen nettopp begynt å trene en del, og trives med det, føler ikke kroppen er sliten og det gjør godt å trene. Men jeg har lest litt rundt og mange sier man skal ha så og så mange dager hvile.

Men jeg trener bare styrke 2 dager i uka, og resten bare spinning. Blir det feil å trene spinning 4 dager i uka i tillegg til de to dagene med styrke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden du er såpass nybegynner, ville jeg ikke trent 5 -7 dager i uken.

Kanskje du kan gjøre som nå. Altså to ganger styrke i uka + at du legger inn en dag med cardio.Om du ikke føler deg sliten akkurat nå, kan du bli det om du øker på nå.

Går du for fort fram for tidlig kan du risikere å påføre deg skader.

Når det har gått en stund, kan du godt øke litt etter litt. Kjenn etter hva kroppen din vil.

Dette svaret ble litt rotete, men jeg håper du skjønner tegninga.

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trente 4-6 dager i uka, der de fleste øktene var høypuls spinning. Nå har jeg gått i veggen, og har ikke sjans til å komme meg på trening i det hele tatt. Jeg håper bare jeg får litt av energien jeg hadde før tilbake snart, for dette er ikke gøy i det hele tatt. Så mitt svar er nei, du bør ikke trene så ofte som nybegynner. Er enig med OPIgirl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Hvis du trener så ofte, bør du gjøre øktene kortere. Klassisk nybegynnerfeil å starte med for mye, for ofte og for lenge. :)Man sliter ut kroppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du trener så ofte, bør du gjøre øktene kortere. Klassisk nybegynnerfeil å starte med for mye, for ofte og for lenge. :)Man sliter ut kroppen!

Som oftest trener jeg 1 time med personlig trener to ganger i uka, da fokuserer vi på å trene alle muskelgruppene, altså mer styrke.

Også de andre dagene trener jeg spinning, enten en 40 min time eller 55 min, alt etter som hva som går :) Og de dagene jeg trener spinning, hender det at jeg trener 30days shred... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier meg enig med antibac - vær forsiktig!

Selv når man trener så mye fordi det er gøy, så kan man fort gå på en smell. Det kan skje over natten, og det blir utrolig hardt å skulle lete fram motivasjon til å starte opp igjen senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sier meg enig med antibac - vær forsiktig!

Selv når man trener så mye fordi det er gøy, så kan man fort gå på en smell. Det kan skje over natten, og det blir utrolig hardt å skulle lete fram motivasjon til å starte opp igjen senere.

Jeg får vel kulan da :sjenert: men det bare så kjekt å være i gang igjen med trening, og jeg ønsker selvsagt å se resultater... :)

Men har jeg spurt om råd, får jeg ta dem til meg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var nybegynner (for ente gang), satt jeg også og tappet fingrene i iver etter å få trent hver dag. Leenge. Nå sist kjempet jeg imot iveren, og det er første gang jeg faktisk fikk vane for å trene og har gjort det i et halvår nå uten noen spesielle psykiske eller fysiske hindere. Det har tatt litt tid, men det er det beste resultatet jeg har fått noen sinne. :)

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man trene for mye altså? :klo:

Jaja, det var nytt for meg. Jeg trodde kroppen sa i fra hvis man slet seg ut med å trene for hardt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var nybegynner (for ente gang), satt jeg også og tappet fingrene i iver etter å få trent hver dag. Leenge. Nå sist kjempet jeg imot iveren, og det er første gang jeg faktisk fikk vane for å trene og har gjort det i et halvår nå uten noen spesielle psykiske eller fysiske hindere. Det har tatt litt tid, men det er det beste resultatet jeg har fått noen sinne. :)

Lykke til.

Jeg får vel legge inn heller 4 dager fast hvor jeg bruker to dager på styrke og to på kondisjon til å begynne med, slik som dere alle sier :) Håper jeg også vil oppnå gode resultater :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man trene for mye altså? :klo:

Jaja, det var nytt for meg. Jeg trodde kroppen sa i fra hvis man slet seg ut med å trene for hardt?

Man trenger gjerne ikke mer enn den advarselen fra kroppen for å bli demotivert og dette ut av treningen. Slik som folk med matuvaner. De sprekker en dag og føler de like gjerne kan gi opp.

Man trenger tid og tilpassning med det meste her i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger gjerne ikke mer enn den advarselen fra kroppen for å bli demotivert og dette ut av treningen. Slik som folk med matuvaner. De sprekker en dag og føler de like gjerne kan gi opp.

Man trenger tid og tilpassning med det meste her i livet.

Denne feite kroppen trenger nok mye tilpassning for å kunne snu kostholdet og holde treningen vedlike :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man trene for mye altså? :klo:

Jaja, det var nytt for meg. Jeg trodde kroppen sa i fra hvis man slet seg ut med å trene for hardt?

Kroppen sier i fra, men noen ganger gjør den ikke det før det faktisk er gått for langt. Man kan også føle seg litt mer sliten enn vanlig en stund, men regne med det går over så lenge man fortsetter (for alle er jo blitt fortalt opptil utallige ganger at trening gir energi).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sier meg enig med antibac - vær forsiktig!

Selv når man trener så mye fordi det er gøy, så kan man fort gå på en smell. Det kan skje over natten, og det blir utrolig hardt å skulle lete fram motivasjon til å starte opp igjen senere.

Jepp, aner ikke hvordan jeg skal komme meg i gang igjen. Har ikke gjort noe aktivt siden forrige søndag, og jeg er fortsatt like sliten og jævlig. Har omtrent bare ligget på sofaen. Har også meget slitne bein, kjenner det GODT når jeg skal opp trapper. Melkesyra kommer med en gang. Skal ut av huset i dag da, men jeg vet ikke hvor lenge jeg orker. Det KAN være noe annet som gjør at jeg er så sliten (tok blodprøver i går, får resultater mandag), men treningen har absolutt utløst noe. Jeg er drittlei av å våkne like sliten som jeg var kvelden før. Pass på treningen, Usikker23, seriøst. Jeg likte også å trene minst 5 dager i uka, som sagt mye spinning, mye høy puls. Gikk rett i dass, og jeg har møtt veggen. Skal snart på ferie, håper virkelig at jeg er bedre til da, for alt jeg vil gjøre nå er å ligge strekk ut :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen sier i fra, men noen ganger gjør den ikke det før det faktisk er gått for langt. Man kan også føle seg litt mer sliten enn vanlig en stund, men regne med det går over så lenge man fortsetter (for alle er jo blitt fortalt opptil utallige ganger at trening gir energi).

NETTOPP det skjedde meg. Jeg gikk på trening selv om kroppen sa ifra om at den var kjempesliten. Hadde ikke nok hviledager rett og slett. Sleit med å få opp pulsen på trening også, og syra tok meg nesten med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått meg tredemølle, og har trent hver dag den siste måneden. Dvs trening - jeg har gått fort i 30 minutter de aller fleste dagene, men et par ganger i uka løper jeg intervaller. Så øker jeg på etterhvert, med litt mer jogging og litt mindre gåing. Har stor tro på å ta det forsiktig.

Siri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...