Gå til innhold

Har Elkjøp-mobiler operatørlås?


Mrs. B

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe en Siemens C62 fra Elkjøp med Tele2 abonnement (18mnd/49kr i mnd). Men jeg har Chess abonnement. Trenger derfor å kunne bruke Chess sim-kortet mitt i telefonen.

Noen her som vet om det er operatørlås på disse telefonene? Det blir nemlig fortsatt billigere å betale på et abonnement jeg ikke skal bruke enn å kjøpe telefonen uten abonnement... Det står ingenting om operatørlås på Elkjøps sider, kun at det er 18mnd bindingstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke om det er operatørlås på telefonen, det er det telelevernadøren (I ditt tilfelle Tele2) og ikke Elkjøp som bestemmer.

Men uansett så sparer du noen slikt som 400 kroner om du kjøper den med abonnement kontra uten, så det er kansje likesågreit å kjøpe uten hvis du vil ha telefonen og det er med operatørlås?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men uansett så sparer du noen slikt som 400 kroner om du kjøper den med abonnement kontra uten' date=' så det er kansje likesågreit å kjøpe uten hvis du vil ha telefonen og det er med operatørlås?[/quote']

Nja.. ikke hvis jeg ikke kan bruke Chess simkortet mitt vet du.... :wink:

Men både Chess og Tele2 bruker vel (i hovedsak) Telenors nett, så jeg kan jo uansett håpe på at det i verste fall bare er nettverkslås på den...

Får dra innom Elkjøp en tur imorgen og høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken telefon er du har tenkt å kjøpe? Jeg sitter for tiden på tele2.no og prøver å bestemme meg for hvilken jeg skal ha... 8) Heller mot 3510i..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, telefonene hos Elkjøp har operatørlås. Jeg kjøpte en telefon der for et par år siden og de glemte å informere meg om at det var operatørlås. Binding var greit for meg, men ikke operatørlås. Heldigvis åpnet vi esken i butikken og så det rett etter betaling. Så jeg klagde med en gang - og fikk en telefon uten operatørlås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Min erfaring er at telenor opererer med lås, mens netcom kun har bindingstid. Jeg fikk nemlig "feil" telefon av elkjøp, kunne ikke bruke netcom simkortet jeg fikk utlevert, fordi det var en "telenortelefon"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullpristelefoner er aldri låst til en leverandør - det er kun de som er sponset av teleleverandørene som er låst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vil ha ny mobil
Hvilken telefon er du har tenkt å kjøpe? Jeg sitter for tiden på tele2.no og prøver å bestemme meg for hvilken jeg skal ha... 8) Heller mot 3510i..

IKKE kjøp den telefonen!

jeg har "bare" 3510, men en venninne av meg har 3510, og vi har begge opplevd masse problemer med de.. jeg mottar iblandt meldinger jeg har fått før, bare fra et annet nummer, fordi jeg har flyttet den gamle mld til en mappe.. (made sense?)

Neiass.. nokia blir bare dårligere og dårligeree synes jeg.. de er altfor opptatt med å utvikle nye modeller hele tiden,isteden for å lage kvalitet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...