Gå til innhold

+252 nummer som ringer hele tiden!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er et +252 nummer som har ringt meg 10 ganger den siste timen. Holder på å bli gal! Hva er dette og hvordan får jeg det til å slutte å ringe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Googla det, og det står det er fra Somalia.. Kjenner du noen der? Har du prøvd å ta den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke, håper noen andre her gjør det. Men er det noen som svarer hvis du tar telefonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Googlet det jeg også, kjenner ingen i Somalia. Tok den første gangen, hørte noen stemmer bare og så la jeg på. De fortsetter å ringe ca hvert 5 minutt. Jeg avviser bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et +252 nummer som har ringt meg 10 ganger den siste timen. Holder på å bli gal! Hva er dette og hvordan får jeg det til å slutte å ringe meg?

Når slike nummer ringer meg flere ganger så googler jeg dem. Ofte viser det seg å være markedsundersøkelser eller lignende i forbindelse med en tjeneste en har benyttet seg av.

Jeg reparerte frontruta på en bil for et par år siden hos Hurtigruta Carglass, og da ringte det et britisk nummer ganske ofte. Dette kom opp når jeg søkte på hele telefonnummeret i google :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

Fant du ut hvem det var? Jeg har opplevd nøyaktig det samme, de har ringt både tidlig morgen og ut på dagen.. de holder på fortsatt.

Første gangen jeg svarte, så ble det snakket på et språk jeg ikke skjønte.. Når jeg nå i dag tok telefonen, så svarte de (hørtes ut som en kvinne) på engelsk.. dvs, hun sa bare noe om "Somalia" når jeg spurte hvem det var.. Det er iallefall ingen spørreundersøkelse.. det ender alltid opp med at hun legger på midt i samtalen.

Tenkte litt på å ringe tilbake bare for å la dem merke hvor slitsomt det er, men kanskje de har en lur måte å tappe en for penger hvis man ringer opp...

Endret av megdabare
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et +252 nummer som har ringt meg 10 ganger den siste timen. Holder på å bli gal! Hva er dette og hvordan får jeg det til å slutte å ringe meg?

Om du har hele nummeret,sjekk det hos Telefonterror og ikke svar! Det er helt sikkert bare piss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har ringt meg ca 20 ganger den siste mnd fra et +277 nummer, trur det er Sør-Afrika og jeg kjenner ingen der. Så har ikke svart, er sikkert noen svindlere. Da jeg ikke har svart så burde den personen sjekke nr han/hun ringer til hvis det er en ærlig person som skal ha tak i en bestemt nordmann, men det har personen tydeligvis ikke gjort så jeg tipper at det er en svindler. Finner ikke nr hos Telefonterror, er det ikke bare norske nr der inne?

Anonym poster: 8d25fa58c564858975089dcc471b5cec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man frarådes hvertfall på det sterkeste å ringe tilbake til utenlandske numre man ikke kjenner til. Vært flere avisartikler om dette.

Anonym poster: e5e737aaf56ca1afc5d1efde237a627b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

jeg har samme nummer som har ringt meg mange gange og fra 1 jan har også nummer fra vest afrika som ringe meg hele tida. jeg kjenne ingen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...