Gå til innhold

Trenger henvisning til psykolog

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Har i det siste innsett at jeg burde får rævva i gir og komme meg til psykolog. Da jeg var under 18 var jeg en periode i systemet til BUP, og har i tillegg også vært i et team som jobber spesifikt med forebygging av selvmord. Jeg ga opp alle disse samtalene etter et halvt år, og har siden den gang(3 år) visst at jeg egentlig aldri burde kuttet de ut. Nå føler jeg meg klar for å snakke med noen igjen, men vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem? Sist gang kom jeg inn i systemet på dagen, etter en liten tur på legevakten. Er det kun fastlegen min som kan henvise meg? Eller er det noen andre personer som også har mulighet til det? Helsestasjon, psykologer som utfører kortidsbehandling i kommunen?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du skal henvises til DPS må en lege henvise deg, men det trenger ikke nødvendigvis være fastlegen din.

Skrevet

Er du student i Oslo kan du snakke direkte med psykiatrihelsetenesta til SiO, og det finst sikkert liknande tilbod i andre byar.

Elles har eg berre erfaring med å bli henvist frå ein annan lege enn fastlegen, og det var veldig greitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...