Gå til innhold

Validering av billett på lokaltog

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På lokaltogene til NSB står det at billetter må valideres før ombordstigning, hva betyr det? Hvis jeg kjøper billett på automat f.eks fra Asker til Oslo S, er den ikke gyldig med en gang? Hva må jeg gjøre for at den skal bli gyldig? Må den stemples e.l.? Fant ikke ut av dette sist gang, så jeg satt meg i en vogn og satset på at det ikke ble kontroll...

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spurte de ansatte om det en gang, og de sa bare at det ble validert når konduktøren kom for å stemple den. Trengte ikke å løpe rundt for å finne stempling på forhånd. Men du må sette deg i de vognene det står BETJENT på!

Skrevet (endret)

Du må først sette deg i en betjent vogn, vente på konduktøren, få stemplet billetten din, og så kan du gå til en ubetjent vogn. Hvis ikke, må du skaffe deg elektronisk månedskort ol., som du validerer for en lengre periode.

Endret av Lista
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke valideringsautomater satt opp på de fleste togstasjoner? Jeg pleide å "validere" der, men opplevde at med månedskort så var det ikke så nøye hvis jeg glemte å validere det rett før en togtur. Og jeg pleide å sette meg på "ubetjent", de reagerte ikke om det uplanlagt sjekk på "ubetjent" heller.

Kanskje jeg misforstår hva "validere" betyr nå? Betyr det når jeg aktiviserer kortet første gangen? Dvs første gangen for et nyinnkjøpt månedskort? Jeg opplevde det ble brukt om hverandre. Jaja.

Skrevet

Er det ikke valideringsautomater satt opp på de fleste togstasjoner? Jeg pleide å "validere" der, men opplevde at med månedskort så var det ikke så nøye hvis jeg glemte å validere det rett før en togtur. Og jeg pleide å sette meg på "ubetjent", de reagerte ikke om det uplanlagt sjekk på "ubetjent" heller.

Kanskje jeg misforstår hva "validere" betyr nå? Betyr det når jeg aktiviserer kortet første gangen? Dvs første gangen for et nyinnkjøpt månedskort? Jeg opplevde det ble brukt om hverandre. Jaja.

Er ikke så lett å validere en ikke-elektronisk papirbillett ;) Med månedskort trenger du bare å validere/aktivere (ikke aktivisere :fnise: ) første gangen, og da kan du sette deg på ubetjent om du vil :) NSBs papirbilletter er ikke mulig å validere elektronisk, de må fysisk stemples av konduktøren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...