Gå til innhold

Utsette mensen?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Hadde trengt noen råd her :)

Jeg reiser til syden om en måned, og regner med at jeg får mensen den dagen jeg reiser. Litt usikker på grunn av uregelmessig mens, men kommer ganske sikkert til å få mensen mens jeg er der. Har veldig lyst å utsette/hoppe over mensen siden det kommer til å ødelegge hele ferien min..

Men jeg går ikke på p-piller og får vel ikke tid til å begynne på det heller, før jeg reiser regner jeg med? Har første dag med mensen i dag! Derfor ble den planen ødelagt!

Er det andre måter og hoppe over mensen på?

Har hørt at det går ann å utsette mensen opptil 10 dager med hjelp av noe annet, men om jeg gjør det kjæsjer det med en annen tur måneden etter der det også passer svært dårlig med mensen.

Klarer heller ikke bruke tampong :sjenert::klo: Det gjør sååå vondt, ekkelt og ubehagelig, og det er jeg jo avhengig av om jeg har mensen på badeferie..

Blir gal og oppgitt av dette! Trenger noen tips og råd, setter pris på alle svar :) Det hadde reddet ferien min! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jauda, du kan byrje på p-piller når som helst, berre at du då ikkje blir beskytta mot graviditet den første veka.

Problemet er jo at ein aldri veit heilt korleis kroppen reagerer på hormona, så du risikerer uansett å ha blødning medan du er på tur.

Snakk med legen/helsesyster om p-piller, og bruk denne menstruasjonen til å øve deg på tampongbruk (sjansen er stor for at du set den inn feil).

AnonymBruker
Skrevet

Trodde man begynte med p-piller første dag i mensen? noe som i mitt tilfelle neste gang blir dagen jeg reiser :)

AnonymBruker
Skrevet

Som Moscato sier så kan du begynne på p-pillen når som helst i syklusen, men det er bare om du begynner første dagen av mensen at du er beskyttet mot graviditet fra første dag.

Hvis du begynner med dem en annen dag i syklusen må du vente med å ha ubeskyttet sex i minst én uke.

Skrevet (endret)

Primolut N utsetter mensen i opp til ti dager, men du må ikke bruke alle pillene. Jeg har brukt Primolut flere ganger da jeg har reist på ferie. Hvis du kan bruke det for å utsette mensen, men samtid ikke forskyve det for lenge er jo det en fin løsning. :goodbye:

Endret av Chiyo
Skrevet

Sorry at jeg kupper tråden, men:

Hvordan får man tak i primolut?

Har akkurat slutta på p-hormoner for jeg ble helt føkka av det.

Men har lyst til å utsette mensen i sommer når vi skal på ferie.

Skrevet

Sorry at jeg kupper tråden, men:

Hvordan får man tak i primolut?

Har akkurat slutta på p-hormoner for jeg ble helt føkka av det.

Men har lyst til å utsette mensen i sommer når vi skal på ferie.

Legen. Du må ha resept.

Og no kjem det sjølvsagt an på korleis føkka du blei, men sidan Primolut òg er eit hormonpreparat skal du ikkje sjå vekk ifrå at du får uønskte biverknader av det òg...

Skrevet

Jeg har prøvd sånne mens utsettende piller en gang og jeg ble veldig kvalm av det, fikk sterke mage/livmorkramper og hele den vanligvis regelmessige syklussen min ble veldig uregelmessig. Det ble regelmessig igjen etter et halvt år tror jeg.

Jeg hadde ikke anbefalt de pillene hvis du ikke vet hvordan de reagerer på p-piller heller. (jeg tåler ikke p-piller heller) Det kan ødelegge hele ferien. Da hadde jeg heller hatt mensen i en uke og prøvd å lære å sette inn en tampong på riktig måte. Kanskje begynne med de aller minste og heller bytte litt oftere.

Lykke til:)

Skrevet

Legen. Du må ha resept.

Og no kjem det sjølvsagt an på korleis føkka du blei, men sidan Primolut òg er eit hormonpreparat skal du ikkje sjå vekk ifrå at du får uønskte biverknader av det òg...

Okei, da tror jeg at jeg skipper det, og har mensen istede ;)

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar, og personlige meninger! :) Ble veldig usikker nå, vil jo ikke bli dårlig av pillene for det kan jo ødelegge mye, men vil heller ikke ha mensen, for det kommer til å ødelegge ALT.. hmm...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...