Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sier du, ja.

Men det betyr ikke at alle andre ser det på samme måte.

For hva er egentlig romantiske følelser?

Det kan være alt ifra egosentrisk lyst til ekte kjærlighet, slik jeg ser det.

Og dermed kan man aldri vite hva andre egentlig mener når de sier at de har følelser.

Akk og ve.... :roll:

Når jeg skriver sementert uttrykk, så er det fordi det er nettopp det. Det er et uttrykk som betyr å ha romantiske følelser for.

Hva folk flest legger i å ha romantiske følelser for et annet menneske er jo klin umulig for meg å si noe om. Men det var jo ikke det du spurte om heller :vetikke:

Jeg lurer på hvordan dette her har relevans til vestlandsrøya jeg. Har hun sagt hun har følelser for deg nå?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akk og ve.... :roll:

Når jeg skriver sementert uttrykk, så er det fordi det er nettopp det. Det er et uttrykk som betyr å ha romantiske følelser for.

Hva folk flest legger i å ha romantiske følelser for et annet menneske er jo klin umulig for meg å si noe om. Men det var jo ikke det du spurte om heller :vetikke:

Jeg lurer på hvordan dette her har relevans til vestlandsrøya jeg. Har hun sagt hun har følelser for deg nå?

Det har hun sagt i alle år.

Skrevet

Det har hun sagt i alle år.

Så det er det vi egentlig diskuterer - som vanlig.

Skrevet

siste setningen der var bra, Steinar.

om nokon då seier dei har kjensler for nokon så kan det vera alt frå å vera forelska eller å sjå deg som ein god venn og alt mellom der....

Jeg tror dette med å si man har følelser for en venn er et større problem med kvinner enn med menn.

Mange kvinner kan altså finne på å si "glad i deg" til en de føler vennskap for. Noe jeg ikke tror er vanlig at menn gjør. Og derfor kan dette misforståes.

Et større problem med en del mannfolk er nok heller at de sier det dama vil høre. For å få fordelene av det selv.

Skrevet

Så det er det vi egentlig diskuterer - som vanlig.

Kan ikke se at vi diskuterer det direkte her.

Men det er klart at jeg har følelser. Og jeg antar at hun har følelser også - hva de nå enn måtte være.

Følelser er vel noe alle normale mennesker har?

Skrevet

Å "ha følelser for noen" betyr i min verden at man har romantiske følelser for noen; en forsiktig måte å si at man er forelsket i noen eller i ferd med å forelske seg i noen.

"Jeg er glad i deg" kan man helt fint si til foreldre, søsken, barn, venner, og katter for den saks skyld - det trenger absolutt ikke begrenses til kun (nåværende eller fremtidige) partnere.

• Liker 1
Skrevet

Sett på trykk ville jeg tolket "å ha følelser for" som "være forelsket i", men om noen hadde sagt det til meg så ville jeg antakelig slitt litt mer. Grunnen er så enkelt som at uttrykket ikke finnes i min dialekt og jeg tror ikke de bruker det her jeg bor nå heller. Dermed ville det bare hørtes merkelig ut og jeg ville slitt med å tolke det (riktig) av den grunn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...