Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når du sier at du har følelser for en annen person; hva mener du egentlig da?

Jeg sitter nemlig med en "følelse" av ;) at dette kan bety ulike saker for ulike folk.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

det har eg tatt opp i ein tråd før, Steinar..

eg lurte (og framleis lurar ) på kva folk legg i ordet kjensler.....

Skrevet (endret)

Først tenker jeg på romantiske følelser, men det kan også bety vennskapelige følelser. Men hvis jeg sier jeg har følelser for en person, så betyr det egentlig romantiske følelser, men HVIS jeg skulle brukt det om en venn hadde jeg sakt det veldig tydelig at jeg har VENNSKAPELIGE følelser for den personen slik at han/hun ikke skulle missforstå, og det hadde jeg vært veldig nøye på også.

Kort fortalt:

¨jeg har følelser for deg¨= Jeg har romantiske følelser for deg, er forelsket eller holder på å forelske meg.

¨jeg har vennskapelige følelser for deg¨ = glad i deg som venn, men ikke noe romantisk. (men dette sier jeg sjeldent da, bruker heller andre ord enn ¨følelser¨ da)..

Endret av mammamora90
Skrevet

Å ha følelser for noen vil jeg i utgangspunktet tolke romantisk. Men det er jo klart at det kan inneholde langt mer, men sånn uten å vite setting, så tenker jeg at de bryr seg om en annen mer enn man normalt bryr seg om en. Dermed ikke sagt at de ønsker et forhold med denne, tror jeg.

Skrevet

det har eg tatt opp i ein tråd før, Steinar..

eg lurte (og framleis lurar ) på kva folk legg i ordet kjensler.....

Kanskje du burde begynne med å fortelle hva du legger i det da? ;)

Skrevet

Kanskje du burde begynne med å fortelle hva du legger i det da? ;)

men eg veit jo ikkje......

eg spurte opprinnelge då elskaren min seier han har kjensler for meg.... :gjeiper:

har eg kjensler for nokon så er det meir enn vennskapeleg, trur eg...

men så er det jo vennskapkjensler, familiekjenseler og kjensler for barna dine......

Skrevet

men eg veit jo ikkje......

eg spurte opprinnelge då elskaren min seier han har kjensler for meg.... :gjeiper:

har eg kjensler for nokon så er det meir enn vennskapeleg, trur eg...

men så er det jo vennskapkjensler, familiekjenseler og kjensler for barna dine......

Spørsmålet er vel da hva slags følelser han har for deg.

Lyst og sjalusi er jo åpenbart også følelser. Men dette er følelser som er styrt av egoet og egeninteressen.

Og når jeg tenker på "følelser" så er det ikke disse jeg først og fremst tenker på.

Skrevet

Da er jeg forelsket i dama.

Ja, en forelskelse er åpenbart et totalt kaos av følelser.

Og mange (kvinner) innbiller seg tydeligvis at en forelskelse er løsningen på alle problemer.

Noe den dessverre absolutt ikke er.

Gjest .-L-.
Skrevet

Ja, en forelskelse er åpenbart et totalt kaos av følelser.

Og mange (kvinner) innbiller seg tydeligvis at en forelskelse er løsningen på alle problemer.

Noe den dessverre absolutt ikke er.

xD, hehe ser den.

Skrevet

forelsking kan og vera rota til mykje vondt....

sjalui og lyst er og kjensler ja.

om eg seier eg har kjensler (og til deg som sender PM om det; nei eg seier ikkje kjensler, berre skriv det) for ein person så meiner eg at eg er på veg til å verta forelska..

fader, kor vanskeleg dette skulle vera....

Skrevet

forelsking kan og vera rota til mykje vondt....

sjalui og lyst er og kjensler ja.

om eg seier eg har kjensler (og til deg som sender PM om det; nei eg seier ikkje kjensler, berre skriv det) for ein person så meiner eg at eg er på veg til å verta forelska..

fader, kor vanskeleg dette skulle vera....

Ja, det var derfor jeg laget denne tråden FORDI jeg tror at folk kan ha veldig ulike syn på hva følelser egentlig betyr. Og at det derfor er veldig lett å misforstå hverandre.

Flott om flere kan fortelle hva de egentlig mener med følelser :)

Skrevet

Men er det virkelig mange som sier ¨jeg har følelser for deg¨til en venn, uten å mene noe annet enn vennskapsfølelser? For jeg ville liksom ha ordlagt meg LITT anderledes da.. Og helt ærlig, hadde jeg hatt en kompis som sa han hadde følelser for meg ville jeg trodd han var forelska eller holdt på å bli forelsket i meg. Men vet fra å ha fulgt med her at da må jeg passe på å spørre hva han mener med følelser:P..

Skrevet

Men er det virkelig mange som sier ¨jeg har følelser for deg¨til en venn, uten å mene noe annet enn vennskapsfølelser? For jeg ville liksom ha ordlagt meg LITT anderledes da.. Og helt ærlig, hadde jeg hatt en kompis som sa han hadde følelser for meg ville jeg trodd han var forelska eller holdt på å bli forelsket i meg. Men vet fra å ha fulgt med her at da må jeg passe på å spørre hva han mener med følelser:P..

Det er nok mange (kvinner) som sier "glad i deg" til en venn (tror jeg).

Noe som forsåvidt også kan misforståes.

Men etter min mening finnes det altså mange ulike typer følelser. Alt ifra dyrisk lyst til ekte kjærlighet.

AnonymBruker
Skrevet

Når du sier at du har følelser for en annen person; hva mener du egentlig da?

Jeg sitter nemlig med en "følelse" av ;) at dette kan bety ulike saker for ulike folk.

Uttrykket "Jeg har følelser for ham/henne" Står vel for at man er forelsket.

Følelser generelt kan være alle typer følelser, men når man sier at man har følelser for noen så betyr vel dette romantiske følelser da.

• Liker 1
Skrevet

Uttrykket "Jeg har følelser for ham/henne" Står vel for at man er forelsket.

Følelser generelt kan være alle typer følelser, men når man sier at man har følelser for noen så betyr vel dette romantiske følelser da.

"Å ha følelser" for en annen er et rimelig sementert uttrykk som betyr at man har romantiske følelser for et annet menneske.

Enkelt og greit.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo føleser i alle relasjoner man har til et annet menneske på et eller annet vis. Det er også en type føleser mellom de som er fgf, selv om man ikke er forelsket eller ønsker et forhold ;)

Skrevet

Relasjoner mellom mennesker gir følelser. Gode, som vonde. Følelsesspekteret er enormt.

Men det jeg legger i uttrykket "ha følelser for", er romantiske følelser. En forelsket følelse, en følelse som har potensiale til å utvikle seg til en dypere følelse. Det vil si en enda sterkere følelse, som jeg karakteriserer som kjærlighet.

Skrevet

"Å ha følelser" for en annen er et rimelig sementert uttrykk som betyr at man har romantiske følelser for et annet menneske.

Enkelt og greit.

Sier du, ja.

Men det betyr ikke at alle andre ser det på samme måte.

For hva er egentlig romantiske følelser?

Det kan være alt ifra egosentrisk lyst til ekte kjærlighet, slik jeg ser det.

Og dermed kan man aldri vite hva andre egentlig mener når de sier at de har følelser.

Skrevet

siste setningen der var bra, Steinar.

om nokon då seier dei har kjensler for nokon så kan det vera alt frå å vera forelska eller å sjå deg som ein god venn og alt mellom der....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...