Gå til innhold

Syk.. igjen.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skriver her for å få en liten utblåsning. Jeg er bare så sliten og oppgitt.. over kroppen min - jeg begynner å bli ordentlig deprimert av tilstanden jeg er i.

Da var jeg syk igjen. I fjor var jeg syk ca. 10-11 ganger med øvre luftveisinfeksjoner og halsbetennelser om hverandre. Dette er uten alle urinveisinfeksjonene jeg hadde, som er ca. 4-5 stk.

Nå har året begynt på samme måte. Jeg har hatt en langvarig urinveisinfeksjon som ikke gav seg før etter to uker, og nå er jeg har jeg blitt syk med feber.

Jeg har vært hos spesialist og sjekket mandlene, men de mener at det er ingen grunn til å ta dem. Jeg har tatt vanlig blodprøver, som viser at jeg er helt frisk. Og jeg skal på sjekk av urinveiene nå i mars. Allikevel.. det er jo noe som ikke stemmer når jeg er syk så ofte. Så ofte at det går utover livskvaliteten min. Jeg blir liggende i ukesvis før jeg blir frisk, for å så oppleve friskhet i en uke eller to, før det er på'n igjen.

Jeg har fulltidsstudie og deltidsjobb - og jeg merker at jeg føler meg som en byrde for jobben min. Jeg har ikke vært borte fra den mer enn to ganger mens jeg har vært i den, men nå er det snart jobbhelg, og jeg merker at jeg har ingen krefter til å dra på jobb. Jeg har tidligere bare gått på jobb selv om jeg har vært syk, men jeg har bare ligget i senga hele uka (med unntak av at jeg måtte tvinge meg opp på obligatorisk studie) og gjort ingen verdens ting. Jeg var sykemeldt i starten av februar på grunn av UVI. Og jeg har helt angst for denne helgen - hvis jeg ikke føler noen bedring i morgen. Jeg har vurdert å slutte i den, for jeg føler ikke at jeg kan ha en jobb slik jeg har det nå, men jeg avhenger av den økonomisk.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre - jeg har blitt møtt med kommentarer fra leger fra alt som "det er kanskje normalt for deg å være så mye syk, da...." og "du virker jo helt frisk utfra disse vanlige prøvene vi har tatt". Det virker jo som om slimhinnene mine er helt på bærtur hele året rundt.. Jeg ligger og gråter så ofte for jeg føler meg så hjelpesløs. Som om ingen tar meg på alvor.

Er det noen tips til hva jeg kan gjøre? Hvem jeg kan oppsøke for å undersøke meg? Hvor tar jeg blodprøver som ikke er kun de "vanlige"? Jeg bor i Midt-Norge.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil anbefale deg å spise to fedd hvitløk hver dag i en måneds tid.

Hvitløk er naturens antibiotika og hjelper noe enormt på luftveisplager. Den løser opp slim og hjelper mot infeksjoner.

Etter å ha ha hatt tilbakevendende bronkitt i årevis er jeg nå kvitt disse plagene. Jeg skylder på hvitløken, da jeg fremdeles røyker :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...