Gå til innhold

godlukt i huset...tips?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal selvsagt vaske...men hvordan få godlukt som varer? Har prøvd yankicandle lys,men det lukter bare akkurat når jeg brenner de. Har du noen husmortriks? VIl det skal lukte som en blomstereng i hele huset:-))

Skrevet

Blir det ikke litt kvalmende med duftlys-duft i huset hele tiden? Men det går n å plassere noen blomster strategisk rundt om det er blomster det skal lukte...

Men sånn helt egentlig er det ingenting som slår det å ha en kake eller boller i ovnen :jepp:

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

TS her:-) JOda,det kan bli kvalmende....men jeg vil så gjerne at det skal lukte friskt og rent. Når jeg vasker lukter det godt bare med det samme....noen som har tips til en god duftfrisker?

Skrevet

Luft ut innestengthet, tøm søpla ofte (og vask søppelbøtta om det er lukt fra den), ha en skål med eddik stående i rommet om det er en spesiell lukt du vil bli kvitt (matlukt, røyk eller maling) og kjøp en sånn spray med grønnsåpe på så du kan vaske overflater ofte...

Puh, nå så det ut som om jeg er helt nazi her hjemme føler jeg :fnise:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Colony Reed Diffusers Powder Fresh bruker jeg på som godlukt badet,men synes den er så grei at jeg har kjøpt en til for å prøve å ha som generell romgodlukt ellers i leiligheten.

Her er link

Jeg er en person som synes det er kvalmende med lukt-lys og godlukt-spray, har aldri hatt det i hus.

AnonymBruker
Skrevet

Sånne flasker med med duftolje som man setter trepinner oppi fra Kremmerhuset, kanskje? De finnes i mange forskjellige dufter.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har faktisk hørt om de som setter skåler med grønnsåpe/grønnsåpe-vann under f.eks sofa :fnise:

Endret av Veronica W
AnonymBruker
Skrevet

Colony Reed Diffusers Powder Fresh bruker jeg på som godlukt badet,men synes den er så grei at jeg har kjøpt en til for å prøve å ha som generell romgodlukt ellers i leiligheten.

Her er link

Jeg er en person som synes det er kvalmende med lukt-lys og godlukt-spray, har aldri hatt det i hus.

Det var disse jeg hadde tenkt å foreslå. Den som heter Powder Fresh lukter bare sinnsykt godt. Jeg mener de også har en som heter Fresh Linen, eller noe sånt, den er også god. Lukter ikke kvalmende jordbær eller noe sånt. Lukter rent.

• Liker 2
Skrevet

Jeg pleier å bruke duftoljer som jeg har i røkelseskar.

Fyller karet med vann og har noen dråper oppo og tenner et varmelys under.

For 2-3 dager siden så brukte jeg vaniljeduft og det lukter fortsatt litt god vanilje i huset

Skrevet

Sånne flasker med med duftolje som man setter trepinner oppi fra Kremmerhuset, kanskje? De finnes i mange forskjellige dufter.

Vær forsiktig med de! Disse sakene der har nemlig ødelagt to kommoder her i huset fordi de lekker:( Og den dritten som er oppi der var så etsende at det satte store spor i treverket gitt! Mamma opplevde det samme hun også, men hun hadde den heldigvis på en muroverflate så det ikke vistes..

Skrevet

Jeg bruker oljerøkelse fra The body Shop.

Ellers så har Ikea noen duftlys som lukter bær. Og når jeg hadde 2 kubbelys og noen telys med de i stua, så luktet faktisk hele stua sånn godt selv når lysene ikke brant! :)

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp sånne luftfriskere som du stapper i stikk-kontaktene... Flere dufter å velge mellom, også gir de ut jevn duft hele tiden :)

Skrevet

Glade Mountain spray!!! Helt frisk og nydelig fjellukt :D

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp sånne luftfriskere som du stapper i stikk-kontaktene... Flere dufter å velge mellom, også gir de ut jevn duft hele tiden :)

Har prøvd den luftfriskeren som jeg har i stikkontakta...det lukter absolutt ingenting her:-) Bortkasta penger...

Skrevet

En lærer lærte meg en gang å ta rein grønnsåpe på en klut for så å gni litt på hver dørkarm, da kjenner man det hver gang man trer inn i et rom :-)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har Denne som lukter utrolig godt.

Anbefales på det varmeste :)

Elsa L.

Skrevet

Jeg liker klorlukt og forbinner det med vask, så derfor setter jeg en liten skål med en dott bomull sprayet med litt klor på strategiske plasser.

Nesteldstebarnet liker slike elektriske duftsaker, men det luktet så kraftig hubbabubba, at jeg ble helt småkvalm. :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk om gjestene dine har parfymeallergi før du setter igang og marinerer huset ditt med såkalt duftfrisker.

Hvis jeg er bedt på besøk hos folk som har parfymert huset sitt, må jeg bare snu i døren pga allergi. :sprettoy:

• Liker 1
Skrevet

Trakt litt kaffe. mmm.. beste duften!

• Liker 1
Gjest halebein
Skrevet

stek vafler! Beste lukta som finnes! Ellers støtter jeg grønnsåpespray/grønnsåpeskål under sofaen, i tillegg til at du vasker.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...