Gå til innhold

Lange ventelister hos fastlegen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge er det vanlig å måtte vente på å få time hos fastlegen?

Jeg bestilte i dag, 1. mars, og får ikke time før 18.april.

Jeg har ikke behov for akutt time, men syns det er veldig lenge å vente. Har store søvnproblemer, høy puls, krampe i leggene m.m. Tenkte å få tatt en helsesjekk om hva årsaken kan være.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring igjen og hør om det er så lang ventetid til vanlig. Isåfall ville jeg byttet fastlege.

AnonymBruker
Skrevet

Ring igjen og hør om det er så lang ventetid til vanlig. Isåfall ville jeg byttet fastlege.

Kjenner ikke at jeg har overskudd til å bytte fastlege. Vet heller ikke hvem jeg skulle byttet til. Men skulle gjerne ha gjort det, for jeg er ikke så fornøyd med hun jeg har.

Skrevet

Har også lang ventetid hos min fastlege, og er utrolig irriterende. Jeg liker legen kjempegodt, men hun er tydeligvis den mest populære i byen. Så å vente i 1 mnds tid er absolutt ikke uvanlig.. Irriterende!

AnonymBruker
Skrevet

De gangene jeg har bestilt time som ikke direkte haster så har jeg fått time maks 1,5 uke etterpå. Hadde jeg skulle ventet så lenge så hadde jeg byttet fastlege.

AnonymBruker
Skrevet

De gangene jeg har bestilt time som ikke direkte haster så har jeg fått time maks 1,5 uke etterpå. Hadde jeg skulle ventet så lenge så hadde jeg byttet fastlege.

Syns det hørtes ut som en "akseptabel" ventetid. Lurer på om det er noen regel for hvor lang tid fastlegen kan la pasienten vente. :lete:

Skrevet

Du skal kunne få time samme dag, det får alltid jeg. Ring igjen og si at det haster. :klemmer:

Skrevet

Jeg syns maks en uke er akseptabelt når man ikke trenger en hastetime.

Gjest Wolfmoon
Skrevet (endret)

Du skal kunne få time samme dag, det får alltid jeg. Ring igjen og si at det haster. :klemmer:

Men hva hvis det virkelig ikke haster. En ting er at de skal ha et visst antall akuttimer, men at man skal måtte vente 1 måned + på en vanlig time :klo:

Alle som trenger en legetime kan jo ikke bare å ringe og si at det haster ;)

Edit: Egentlig burde dette være en av tingene som ble oppgitt når man skifter fastlege, hvor lang ventetid de i gjennomsnitt har på legetime!

Endret av Wolfmoon
AnonymBruker
Skrevet

Eg plar å få time innan ei veke. Eg trur eg måtte vente to veker då svineinfluensaen herja som verst. Hadde eg måtta vente halvanna månad på time hadde eg funne overskuddet til å byte fastlege. Det gjer ein veldig enkelt på https://tjenester.nav.no/minfastlege/innbygger/visloginside.do

Jeg gikk inn på linken du viste til.

På en liste med ca 25 fastleger i kommunen stod det at ingen var ledig. Jeg ringte likevel en av fastlegene og spurte, men de hadde ikke noe ledig. De visste heller ikke om noen. Hos dem jeg ringte sa de at en ukes ventetid var det vanlige dersom timen ikke var akutt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...