Gå til innhold

Hvilke melk?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det et fett for deg hvor melka kommer fra?

Eller er du mere bevist når du handler meierivarer?

kom til å tenke på dette, etter en samtale. Folk er beviste på hva de ikke skal kjøpe av andre matvarer,kosmetikk,klær osv.

Er du bevist ang. meierivarer?

Jeg kjøper bevist bare melk fra q-meieriet. Oster velger jeg en del fra småprodusenter. De har utrolig mye godt.velger og S. Finden

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilke melk?

Jeg kjøper alltid Tine :)Kjøper vel egentlig bare Tine meieriprodukter. Har bare blitt sånn. Vant med det hjemmefra.

Skrevet

Jeg kjøper Tine-melk, synes den smaker best + at jeg har noe i mot de der plastikkvinduene på Q-melka. Er jeg en plass de selger Änglamark, kjøper jeg det.

Skrevet

Syns det er vanskelig å velge melk fra nærområdet, men ser at det er på vei med merking på melkekartongene.

I Sverige så har de melk fra nærområdet i butikken noe jeg syns fint.

Jeg liker å støtte bønder fra samme område som der hvor jeg handler slik at man kan få ned mye av langtransporten som ikke er så bra for miljøet

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel noe av det Tine har begynt å legge opp til nå? At melka ikke skal transporteres langt.

Dette fungerer selvfølgelig også med q-meierier, hvis du bor på Jæren eller i Gudbransdalen.

AnonymBruker
Skrevet

Og selvfølgelig i området rundt. Jeg regner selvfølgelig ikke melk som kortreist bare hvis den kommer fra nabogården :fnise:

Skrevet

Det er vel noe av det Tine har begynt å legge opp til nå? At melka ikke skal transporteres langt.

Det er jo det jeg ikke skjønner helt med Tines nye markedsføring. :klo: det er vel ikke noe NYTT at de sender melka til butikkene fra nærmeste meieri? Det er vel heller ikke snakk om at de har bygd nye meierier heller, så denne "nye" og lokale melka er vel bare same as old med ny innpakning?

Forøvrig skal meieriet nær meg legges ned nå til sommeren, så for meg blir det veldig ironisk at den kampanjen kommer nå. Heretter blir det Q. ;)

Skrevet

Det varierer, men jeg har hatt noen dårlige erfaringer med smaken på melk fra Q-meieriene, så om jeg kjøper melk velger jeg Tine. Liker også kortreistprinsippet de prøver seg på nå.

Jeg kjøper ofte Norvegia fra Tine også, syns Synnøve Finden sin er for salt.

Rømme og fløte er hipp som happ, liker rømmen med skrulokk, og det er vel den fra Q-meieriene, tror jeg.

:heks:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...