Gå til innhold

Bærum-skilt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

men det har også blitt en trend å få ZZ-skilter (Lakselv).

SPZ bil i Bergen er jo kjente for å skaffe skilter med ZZ-reg på bilene sine. :ler:

---

BR-reg på bilen min var ikke akkurat avgjørende da jeg valgte akkurat den bilen framfor alternativene (ikke Bærum-reg), men jeg har fått flere kommentarer på at den har Bærum-skilt og at den er en klyse-bil.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I min familie var det omvendt, mine foreldre skulle kjøpe ny bil, men ville ikke ha Bærumsskilter på den, så den ble kjøpt til en litt høyere pris et annet sted ;)

Skrevet

I min familie var det omvendt, mine foreldre skulle kjøpe ny bil, men ville ikke ha Bærumsskilter på den, så den ble kjøpt til en litt høyere pris et annet sted ;)

Ikke vondt ment, men da var de ikke særlig smarte. Man trenger ikke ha skilt fra samme sted som man kjøper bilen. Er bare å si hva hvilket skilt du vil ha så ordnes det. Så der kastet de penger ut av vinduet.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke vondt ment, men da var de ikke særlig smarte. Man trenger ikke ha skilt fra samme sted som man kjøper bilen. Er bare å si hva hvilket skilt du vil ha så ordnes det. Så der kastet de penger ut av vinduet.

Det var ikke sånn før i tiden, og dette er ganske lenge siden ;)

Skrevet

Det var ikke sånn før i tiden, og dette er ganske lenge siden ;)

Det har aldri vært noe problem å få et annet registreringsnummer på bilen når du kjøper den ny. Den "nyere" bestemmelsen ved at du kan bestille bokstavsett fra hvilken som helst trafikkstasjon kom for at også importbiler skulle få samme muligheten.

Skrevet

blæreskilt :plystre:

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo åpenbart viktig for mange! Som innslaget i Forbrukerinnspektørene avdekket ble veldig mange biler i Bergen registrert på BS-skilter.

En enkel grunn er at en brukt bil med BS-skilter er mer ettertrakten enn samme bil med SV-skilter, som igjen mest sannsynlig vil avspeiles i prisen. Dette alene er verdt det!

Skrevet

BullShit! :fnise:

Kjører stolt rundt med drammensskilta mine. :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det stemmer nå ikke helt. ;) Dagens skiltordning med to bokstaver og fem tall kom i 1971.

Det er ikke så mange år siden man ikke fikk velge hvilket distrikt skiltet på bilen skulle ha. Man fikk kombinasjonen som hørte til sin lokale biltilsyn. Riktig nok var det faktisk noen som valgte å kjøpe bil i for eksempel Asker og Bærum for å få Asker og Bærum-skilt på bilen, men det var da langt i fra normalen.

Nå kan man selv velge hvilket distrikt man ønsker når man registrerer nybil. Mange i Norge velger BS-skilter, det er ikke bare et bergensk fenomen, men det har også blitt en trend å få ZZ-skilter (Lakselv).

Jo, det gjør det. Folk reiste hit for å få bil med Bærumsskilt. Familien min har vært i bilbransjen i Bærum, så dette vet jeg. Det var ikke bare noe få, men ganske mange. På den tiden var det ikke bare bare å få tak i en bil og når en først fikk det, skulle den selvfølgelig ha riktige skilter.

Vet om flere bruktbilhandlere i helt andre deler av landet som ofte har reklamert med: «‹Vi har fått inn nye, Bærumsregisterte biler».

Ikke at jeg bryr meg, selv om jeg er fra Bærum, kjører jeg rundt med en bil med skilter fra Østfold.

Gjest MorAase
Skrevet

haha, så den episoden i dag jeg også. Må si at jeg begynte å lure! Trodde ikke at det var et så stort fenomen på landsbasis. Synes det hele virket ganske teit.

Jeg har kanskje ikke så stor greie på det men, jeg mener, hvis du kjøper en Ferrari, så er det jo ingen som tar deg for å være en fattiglus selv om du bilen er SV registrert?

Synes også han "eksperten" klarte å analysere ufattelig mye ut av hva slags bilskilt man har.

Selv hadde jeg ikke valgt å få SV skilt fordi jeg stemmer det partiet? (nå stemmer ikke jeg SV, var bare et eksempel :))

Men nå kan det hende at det er noe jeg ikke har fått med meg her altså. Synes egentlig hele greia høres litt idiotisk ut...:sjenert:

Kjenner flere stykker som ikke har kjøpt en bil fordi den blir levert med SV skilter. Trenger en å nevne at disse har det til felles at de stemmer FRP?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...