Gjest Illiya Skrevet 29. februar 2012 #1 Del Skrevet 29. februar 2012 Ser på en reprise av Forbrukerinspektørene nå, og der tar de opp dette med bilskilt, og at det skal være så populært og mer lettsolgt å ha bil med Bærumskilt? Det har aldri betydd noe for oss, selv om vi har vært nøye på biler, og også til enhver tid hatt dyre biler. Noen som har noe å si om det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 29. februar 2012 #2 Del Skrevet 29. februar 2012 Jeg vil påstå at dette er ikke noe du merker før bilen passerer 500.000 i pris. For meg har det aldri hatt noen som helst betydning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bloodflowers Skrevet 29. februar 2012 #3 Del Skrevet 29. februar 2012 haha, så den episoden i dag jeg også. Må si at jeg begynte å lure! Trodde ikke at det var et så stort fenomen på landsbasis. Synes det hele virket ganske teit. Jeg har kanskje ikke så stor greie på det men, jeg mener, hvis du kjøper en Ferrari, så er det jo ingen som tar deg for å være en fattiglus selv om du bilen er SV registrert? Synes også han "eksperten" klarte å analysere ufattelig mye ut av hva slags bilskilt man har. Selv hadde jeg ikke valgt å få SV skilt fordi jeg stemmer det partiet? (nå stemmer ikke jeg SV, var bare et eksempel ) Men nå kan det hende at det er noe jeg ikke har fått med meg her altså. Synes egentlig hele greia høres litt idiotisk ut... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Illiya Skrevet 29. februar 2012 #4 Del Skrevet 29. februar 2012 Jaja, vi har kjøpt biler til over den prisen, men ikke tenkt på det. Kanskje vi er helt utdaterte på sånt! Og det kan vi like gjerne være, for jeg ser ikke helt poenget med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet 29. februar 2012 #5 Del Skrevet 29. februar 2012 Jeg aner ikke hva kodene på bilskilt betyr, så for min del kunne jeg ikke brydd meg mindre. Og det trass i at jeg faktisk er fra Bærum! :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #6 Del Skrevet 29. februar 2012 Jo takk, jeg kan se det for meg, en finnmarking som bestiller seg ny bil og legger til, "ja, åsså vettu ska re væra Bærum skilt på an åsså"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #7 Del Skrevet 29. februar 2012 Dette er ikke noe nytt! Blir litt oppgitt over FBI, da dette har vært en fenomen ihvertfall fra 60-tallet av. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Illiya Skrevet 29. februar 2012 #8 Del Skrevet 29. februar 2012 haha, så den episoden i dag jeg også. Må si at jeg begynte å lure! Trodde ikke at det var et så stort fenomen på landsbasis. Synes det hele virket ganske teit. Jeg har kanskje ikke så stor greie på det men, jeg mener, hvis du kjøper en Ferrari, så er det jo ingen som tar deg for å være en fattiglus selv om du bilen er SV registrert? Synes også han "eksperten" klarte å analysere ufattelig mye ut av hva slags bilskilt man har. Selv hadde jeg ikke valgt å få SV skilt fordi jeg stemmer det partiet? (nå stemmer ikke jeg SV, var bare et eksempel ) Men nå kan det hende at det er noe jeg ikke har fått med meg her altså. Synes egentlig hele greia høres litt idiotisk ut... Ja, ikke sant! Mannen min er i overkant nøye med biler, og derfor har vi ofte endt opp med dyrere biler enn jeg hadde tenkt eller behøvd. Men for han, så må det være en kombinasjon av alt det viktigste, og da stiger prisen også. Men bærum-skilt, det har vi aldri tenkt på. Det har vært viktigere at bilen ikke har gått på de verste saltveiene eller helt ved kysten. Skal si fra til han at nå er det enda en ting han må tenke på, nemlig bærum-skilt....men tviler på at han bryr seg om det da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 29. februar 2012 #9 Del Skrevet 29. februar 2012 Hm. Slår meg at jeg faktisk har en bærumsregistrert bil. Steg den i verdi nå? ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Illiya Skrevet 29. februar 2012 #10 Del Skrevet 29. februar 2012 Dette er ikke noe nytt! Blir litt oppgitt over FBI, da dette har vært en fenomen ihvertfall fra 60-tallet av. Det ante jeg faktisk ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Illiya Skrevet 1. mars 2012 #11 Del Skrevet 1. mars 2012 Jo takk, jeg kan se det for meg, en finnmarking som bestiller seg ny bil og legger til, "ja, åsså vettu ska re væra Bærum skilt på an åsså"... Jepp! Vi bor i troms, og jeg kan ærlig talt ikke bry meg mindre om hva skiltet sier. Så det må være noen er sørpå som er nøye med sånt? Vår nyeste bil er KT-registrert, og jeg tenkte bare at det ble kåte når jeg uttalte det, og lurte på hvordan jeg skulle kunne si det på en "pen" måte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Best Skrevet 1. mars 2012 #12 Del Skrevet 1. mars 2012 Det har jeg hørt før... og da fra en fra Østfold Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Illiya Skrevet 1. mars 2012 #13 Del Skrevet 1. mars 2012 Hm. Slår meg at jeg faktisk har en bærumsregistrert bil. Steg den i verdi nå? ^^ Den gjorde nok det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr.Omg Skrevet 1. mars 2012 #14 Del Skrevet 1. mars 2012 Idiotiske folk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andy capp Skrevet 1. mars 2012 #15 Del Skrevet 1. mars 2012 Ja, ikke sant! Mannen min er i overkant nøye med biler, og derfor har vi ofte endt opp med dyrere biler enn jeg hadde tenkt eller behøvd. Men for han, så må det være en kombinasjon av alt det viktigste, og da stiger prisen også. Men bærum-skilt, det har vi aldri tenkt på. Det har vært viktigere at bilen ikke har gått på de verste saltveiene eller helt ved kysten. Skal si fra til han at nå er det enda en ting han må tenke på, nemlig bærum-skilt....men tviler på at han bryr seg om det da. Da er det vel faktisk greit å holde seg unna Bærum-skilt på bilen... Det er vel få plasser det saltes like mye som i området i og rundt Oslo. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #16 Del Skrevet 1. mars 2012 Der jeg kommer fra tror jeg knapt noen vet hvilke bokstaver som hører til Bærum. Man kjenner til de nærmeste byene, og vet man om det er nord/sør, i forhold til disse. Det er også lenge siden det var slik at flertallet hadde lokale skilter, folk flytter mer, og biler reiser lengre når de kjøpes og selges. Dette med innlandet og salting er heller ingen regel lengre. Veiene saltes desverre overalt i Norge, så det finnes ingen usaltede biler lengre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 1. mars 2012 #17 Del Skrevet 1. mars 2012 Min nye bil skal få Bærumsskilter, men det er fordi vi flytter dit rett etter at jeg får bilen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #18 Del Skrevet 1. mars 2012 Dette er ikke noe nytt! Blir litt oppgitt over FBI, da dette har vært en fenomen ihvertfall fra 60-tallet av. Det stemmer nå ikke helt. Dagens skiltordning med to bokstaver og fem tall kom i 1971. Det er ikke så mange år siden man ikke fikk velge hvilket distrikt skiltet på bilen skulle ha. Man fikk kombinasjonen som hørte til sin lokale biltilsyn. Riktig nok var det faktisk noen som valgte å kjøpe bil i for eksempel Asker og Bærum for å få Asker og Bærum-skilt på bilen, men det var da langt i fra normalen. Nå kan man selv velge hvilket distrikt man ønsker når man registrerer nybil. Mange i Norge velger BS-skilter, det er ikke bare et bergensk fenomen, men det har også blitt en trend å få ZZ-skilter (Lakselv). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pene sko... Skrevet 2. mars 2012 #19 Del Skrevet 2. mars 2012 Ser på en reprise av Forbrukerinspektørene nå, og der tar de opp dette med bilskilt, og at det skal være så populært og mer lettsolgt å ha bil med Bærumskilt? Det har aldri betydd noe for oss, selv om vi har vært nøye på biler, og også til enhver tid hatt dyre biler. Noen som har noe å si om det? For noen betyr det sikkert mye, men faktum er at bilen ikke blir noe finere av at det står BR/BS eller DL på skiltet. Du blir hverken rikere eller fattigere av den slags. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Illiya Skrevet 2. mars 2012 #20 Del Skrevet 2. mars 2012 For noen betyr det sikkert mye, men faktum er at bilen ikke blir noe finere av at det står BR/BS eller DL på skiltet. Du blir hverken rikere eller fattigere av den slags. Enig her. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva slags skilt den har. Det er jo bilen, og dens tilstand som er viktig! Men forløpet av slike ting kan jo bli at man godtar flere feil på bilen man kjøper, kun fordi skilt blir viktigere enn bilens tilstand? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå