Gå til innhold

potetrester

Fremhevede innlegg

Skrevet

dampet meg poteter på søndag og fikk til overs en del. hvor mange dager kan de ligge i kjøleskapet før det blir ekkelt å steke dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg ville ikkje ha ete dei no, men kanskje du vil? :)

Skrevet

Jeg lager potetkaker hvis jeg har poteter til overs, alternativt lar jeg dem stå tildekket på kjøkkenbenken og steker som pytt i panne til kveldsmat.

Poteter fra kjøleskapet, derimot, er helt uaktuelt å spise. Poteter er ekle etter to timer i der!

:heks:

Skrevet

Tror ikke jeg ville spist de nei..

Sånn til en annen gang:

Etter jeg så reklamen for Noras hjemmelaget potetmos, så fikk jeg en ny ide. Hver gang vi har poter til overs, så kutter jeg de i små biter og putter de i fryseren.

Bruker de til potetmos en annen dag, varmer opp melk, har i potetene, moser de sammen.. Fort gjort, og skikkelig hjemmelaget :)

• Liker 1
Skrevet

Det er jo ingenting galt med dei! Jeg kutter dei opp dagen derpå og steker med pølsebiter, litt løk, egg over eller med kjøttballer. Super rask middag av rester! Hvorfor kan man spise alt anna som er lagra i kjøleskapet?

• Liker 1
Skrevet

Det er jo ingenting galt med dei! Jeg kutter dei opp dagen derpå og steker med pølsebiter, litt løk, egg over eller med kjøttballer. Super rask middag av rester! Hvorfor kan man spise alt anna som er lagra i kjøleskapet?

Fordi alt annet ikke får den forjævlig smaken som potetene får, vel!

Gjest navnelapp
Skrevet

Viss potetene ser ok ut, så kutt av ein liten bit og smak på den. Smakar den godt, så er det berre å steike dei, mose dei eller lage potetkaker av dei.

• Liker 1
Skrevet

Fordi alt annet ikke får den forjævlig smaken som potetene får, vel!

Men man trenger jo ikke spise dem uten å ha stekt dem først :P

• Liker 1
Skrevet

Men man trenger jo ikke spise dem uten å ha stekt dem først :P

Smaker like ille uansett. ;)

Gjest navnelapp
Skrevet

Smaker like ille uansett. ;)

Syns du potet smakar ekkelt generelt? Vi må jo forutsette at ts likar potet, sidan ho kokte det til middag. :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Syns du potet smakar ekkelt generelt? Vi må jo forutsette at ts likar potet, sidan ho kokte det til middag. :fnise:

Nei. Det har jeg heller ikke sagt. Jeg har sagt at poteter som har vært i kjøleskap smaker forjævlig. Kan ikke se at det er noe å :fnise: av?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...