Gå til innhold

Suketter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg drikker endel te, og har alltid brukt suketter i den.

Men er det "farlig"? Dvs er det stoffer i de som ikke er bra for kroppen? Prøve å trene endel, og spise sunt, så det er litt kjipt hvis sukettene kan ødelegge for dette.

Bruker ca 6 suketter om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De mest åpenbare problemene med kunstige søtningsmidler er at de kan virke lakserende ved stort inntak, og at de går rett ut i naturen som forurensning.

Jeg ville nok prøvd å venne meg til usukret te (det finnes mange varianter te som er naturlig søte og gode på smak, særlig løsvekt-te), men jeg kan ikke skjønne at noen biter suketter skulle ødelegge for treningen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, sukketter gjør ingenting med hverken slanking eller trening :)

Så man verken legger på seg av suketter, eller "ødelegger" kroppen?

Mener jeg leste en gang på kvinneguiden at suketter var som aspartam, og at det ikke er bra for kroppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener jeg leste en gang på kvinneguiden at suketter var som aspartam, og at det ikke er bra for kroppen?

Men når ble alt man leser på Kvinneguiden riktig? ;)

Jeg skjønner ikke helt hva du mener med at suketter er "som aspartam" - aspartam brukes jo i mange typer suketter. :klo: Uansett er det ikke noe å bekymre seg for. Aspartam var lenge mistenkt for å være farlig, og det har vært mye kontrovers rundt det. Det har ført til at det er ett av stoffene som det har blitt forsket mest på i verden. Og den generelle konklusjonen er at et moderat forbruk (en sukett eller fire om dagen er laaangt innenfor de trygge grensene) ikke er farlig. Spiser du masse masse masse, så er det så absolutt verdt å være bekymret for, men som sagt: moderat er trygt. Det er så merkelig, folk tviholder virkelig på denne oppfatningen av aspartam som djevelen selv. Jeg skjønner ikke hvorfor, de har "hørt" en gang at det er farlig, og den gang var mistanken berettiget. Hvorfor de ikke kan "høre" etter når det nå avkreftes som farlig og det er berettiget aner jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...