AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #2 Skrevet 29. februar 2012 Ja, jeg overspiser. Jeg trøstespiser også ganske mye
solch Skrevet 29. februar 2012 #3 Skrevet 29. februar 2012 Overspiser ufrivillig. Må bare spise til det er tomt jeg.
Gjest ts Skrevet 29. februar 2012 #5 Skrevet 29. februar 2012 Så "godt" å høre at jeg ikke er alene.. Jeg har endelig innsett etter mange år at jeg har store problemer. Jeg spiser alt jeg kommer over og selv om jeg er mett så klarer jeg ikke stoppe. Det er et helvete! Jeg klarer snart ikke mer.. Og dette har pågått i flere år, men de siste mnd er det bare blitt verre. Jeg kan ha perioder på 2 uker i strekk der jeg overspiser hver eneste dag. Jeg kan spise mer enn 4 voksne menn til sammen! Jeg blir så deppa av dette. Så har jeg kanskje en sulte periode på 4-5 dager før jeg sprekker totalt igjen. Noen som kjenner seg igjen??
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #6 Skrevet 29. februar 2012 Jeg "telles" vel ikke, for jeg er normalvektig. Men jeg overspiser i perioder. Dessverre så sulter jeg meg i perioden etterpå.
Gjest ts Skrevet 29. februar 2012 #7 Skrevet 29. februar 2012 Jeg "telles" vel ikke, for jeg er normalvektig. Men jeg overspiser i perioder. Dessverre så sulter jeg meg i perioden etterpå. Jeg er 176 høy og veier ca 62 kg. Så jeg er vel kanskje normalvektig jeg også, men jeg går konstant å føler meg feit og jævlig, føler folk stirrer på meg og synes jeg er ekkel. Isted når jeg fikk matkick så spiste jeg opp to skåler karamellpudding, tre knekkebrød, masse hvitost, en tykk brødskive med rekesalat osv. Og nå sitter jeg her å lurer på om jeg skal spise mer.. Det er helt sykt. Jeg går snart på veggen!!! 1
solch Skrevet 29. februar 2012 #8 Skrevet 29. februar 2012 Jeg "telles" vel ikke, for jeg er normalvektig. Men jeg overspiser i perioder. Dessverre så sulter jeg meg i perioden etterpå. Jeg er 162 og 50 kilo. Sulter meg aldri etterpå og er jo langt i fra feit, men har bare en tvang så sier at jeg må spise og spise, selv om jeg for lengst er mett. Klarer ikke å kontrollere meg selv til tider, er så glad i mat! Er det dager jeg er på skolen uten å ha med penger til mat i kantina, klarer jeg ikke tenke på annet, og det ender med at jeg må låne masse penger av klassekamerater.
challenger Skrevet 29. februar 2012 #9 Skrevet 29. februar 2012 Overspiser hele tiden jeg, har virkelig ingen metthetsfølelse så kan bare spise og spise. Må bare stoppe meg selv jeg. Opplever aldri å bli mett.. Eller jeg kan bli mett etter en stor middag, men 10 min senere er jeg på skapjakt igjen etter mer! Men jeg er helt normalvektig da, så jeg må tydeligvis ha høy forbrenning eller noe mtp den mengden mat jeg får i meg i den lille kroppen min.
Gjest Hanne Skrevet 29. februar 2012 #10 Skrevet 29. februar 2012 Jeg overspiser, i noen perioder kan jeg spise normalt og i andre spiser jeg til jeg ligger i fosterstillig med masse smerter. Klarer ikke å slutte og jeg klarer ikke å forstå at jeg kunne gå fra en anoretiker med selvkontroll til dette. Er vel ikke tilfeldigvis noen av dere som har noen råd som kan hjelpe når det er på det verste?
Gjest Gjest Skrevet 29. februar 2012 #11 Skrevet 29. februar 2012 Jeg overspiser, i noen perioder kan jeg spise normalt og i andre spiser jeg til jeg ligger i fosterstillig med masse smerter. Klarer ikke å slutte og jeg klarer ikke å forstå at jeg kunne gå fra en anoretiker med selvkontroll til dette. Er vel ikke tilfeldigvis noen av dere som har noen råd som kan hjelpe når det er på det verste? Veldig likt broren min dette. Han holdt på å dø av anoreksia, men jeg føler at han har mer trekk til en overspiser nå, selvom han er normalvektig.. Så jeg er så redd for at kanskje min overspising skal utløse en annen spisesykdom hos meg :/
Minya Skrevet 1. mars 2012 #13 Skrevet 1. mars 2012 Jeg får rett og slett etekick til tider. Plutselig får jeg lyst på noe, lager meg kanskje en svær middag, og så noen brødskiver, kanskje litt dessert, en mango eller to, en halv pose potetgull og babybel ost eller annen småsnacks av ymse slag. Det verste er at jeg ikke slutter å spise selv om jeg er mett, jeg spiser til jeg ikke har mer å spise. Er 1.62 og veier rundt 60-65 kilo (aner ærlig talt ikke nøyaktig hvor mye jeg veier da jeg ikke har badevekt)
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #14 Skrevet 1. mars 2012 Overspiser hele tiden jeg, har virkelig ingen metthetsfølelse så kan bare spise og spise. Må bare stoppe meg selv jeg. Opplever aldri å bli mett.. Eller jeg kan bli mett etter en stor middag, men 10 min senere er jeg på skapjakt igjen etter mer! Men jeg er helt normalvektig da, så jeg må tydeligvis ha høy forbrenning eller noe mtp den mengden mat jeg får i meg i den lille kroppen min. Jeg er helt lik.. Kan spise og spise og spise, føler jeg aldri blir mett.. Egentlig ganske slitsomt Har prøvd å spise mye grønnsaker, har prøvd å spise mye grov brødmat, har prøvd å spise mye "fyllemat" (Pasta, ris og andre raske karber) men jeg blir for pokker aldri mett er 170 og 75 kg, så er vel litt smålubben.. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #15 Skrevet 1. mars 2012 Føler jeg er den eneste overvektige overspiser'n her
Safira Skrevet 1. mars 2012 #16 Skrevet 1. mars 2012 Kanskje det kan være ok å snakke med noen i IKS (Interessegruppa for Kvinner med Spiseforstyrrelser)? 1
Bonito Skrevet 1. mars 2012 #17 Skrevet 1. mars 2012 Jeg har, i tillegg til bulemi og perioder med anorexi, også slitt kraftig med overspising. I den verste perioden spiste jeg opp hele sparekontoen min og la på meg over 15 kg på litt over 1 mnd. Endte med at kroppen klappet sammen og jeg fikk store pusteproblemer. Klarte ikke gå opp en trapp uten å gispe etter pusten. Det er en grusom sykdom! Men.. det er mulig å bli frisk. Jeg har vært så og si frisk fra SF de siste 4 årene. Bulemien og de anorektiske periodene er helt borte. Det hender jeg kjenner rester etter overspisingen, men det er kontrollertbart og jeg klarer å kose meg med mat uten å tilte. Så det ER mulig.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #18 Skrevet 1. mars 2012 Jeg er også overvektig og det grunnet overspising. Vil anbefale boka; Når mat blit en besettelse - stopp overspisingen de hadde den ikke på bokkilden, men på adlibris
challenger Skrevet 1. mars 2012 #19 Skrevet 1. mars 2012 Jeg er helt lik.. Kan spise og spise og spise, føler jeg aldri blir mett.. Egentlig ganske slitsomt Har prøvd å spise mye grønnsaker, har prøvd å spise mye grov brødmat, har prøvd å spise mye "fyllemat" (Pasta, ris og andre raske karber) men jeg blir for pokker aldri mett er 170 og 75 kg, så er vel litt smålubben.. Godt å høre det er flere! Blir så lei meg når jeg hører andre blir mett etter en porsjon eller et stykke kake, mens jeg kan spise ti stykker til liksom:p Jeg har også prøvd alt, men ingenting som funker. Har sjekket meg for vitaminmangel osv også, men er ikke noe å finne der heller. Noen ganger lurer jeg på hvor stor magesekken min faktisk er..
Gjest siri Skrevet 1. mars 2012 #20 Skrevet 1. mars 2012 Føler meg nesten unormal her for jeg har ingen problemer med metthetsfølelsen problemet er bare at jeg fortsetter lenge etter jeg har blitt ubehagelig mett
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå