Gå til innhold

BBC food


-Fisken-

Anbefalte innlegg

Nigellas måte å beskrive maten på gjør så jeg synes jeg kan kjenne smaken gjennom TV´n! Hun nyter maten med god samvittighet og er ei dame å se opp til!

Ja, absolutt. Og jeg synes hun er mye mer naturlig enn mange av de andre kokkene. Jamie Oliver f.eks. skal bare bruke "det beste av det beste" når det gjelder råvarer, og handler på små eksklusive butikker vi vanlige dødelige ikke har adgang til. Mange andre kokker skal alltid lage så pretensiøs mat, og alt skal være ferskt og tipp topp, og ingen snarveier tillatt. Nigella derimot kan godt bruke hermetikk i maten sin og lager mat som hvem som helst kan lage, hun virkelig koser seg når hun lager maten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:ler: skal selvfølgelig ikke spise maten hennes, men liker ikke programmet. Får litt dilla av dårlig kjøkkenhygiene. Har kokeboka hennes også, men få oppskrifter som frister.

Jeg har alle kokebøkene hennes, og synes de er veldig bra. Hun er veldig glad i sterke smaker, både søtt, syrlig og sterkt, og det er mye jeg synes blir litt vel spesielt på smak. Men det er veldig mye godt også, hun baker aldeles nydelige kaker og senest i går laget jeg en av dessertene hennes og den var helt nydelig. *slurp*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Kommer ikke til å bli omvnedt der uansett. Er forøvrig enig med Jamie. Blir litt for mye for meg, men kokeboka hans elsker jeg. Har egentlig ingen favoritt kokk, men har veldig sansen for Ainsley da.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Ainsley liker jeg godt, skjønt jeg har ikke prøvd meg på maten hans da, men liker den han er på TV. Gary Rhodes liker jeg også, har bodd i England noen år og synes god gammeldags engelsk mat (ikke det skvipet mange selger nå) er veldig godt, og det kan han. Delia Smith lager også veldig god mat, kaker i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kabeltv' date=' og på siden til Telenor står det at dette er en del av familiepakken, men at den ikke ligger i grunnpakken. Det betyr at den vil falle ut etterhvert siden vi bare har grunnpakken.[/quote']

Tror dette gjelder for oss og...

:grine:

Vil ha den kanalen fast jeg, synes den er super :D

Blir ganske inspirert og sitter nærmest med blokk og blyant foran TV`n :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bjørnsdatter

Både Bjørnemannen og jeg er hekta... og vi liker Nigella best begge to. Muligens av forskjellige grunner? ;) Jeg liker henne fordi hun ikke er så sinnsykt "kjapp og effektiv" som de andre kokkene, hun hakker maten sånn som normale mennesker gjør, og ikke fort-fort-fort. Hun koser seg liksom når hun lager mat, i mye større grad enn andre tv-kokker, som "er på jobb" når de kokkelerer. Joda, de har entusiasme og elsker mat de også, men det er noe annet med feelingen til Nigella :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en ting til: hva er det med engelskmenn og olivenolje og sitron???Jeg mener at det er ikke mange matsortene de lager uten de ingrediensene! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Nei, men jammen har de ikke rett i at maten blir bedre med det også!

Lime på ostesmørbrød er f.eks helt utrolig... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Nigella dårlig "kjøkkenhygiene"?

Vel, hun har aldri det lange tykke håret i hestehale, lager mat med diverse ringer og armbånd på, og har stort sett alltid lange negler. Personlig hadde ikke jeg brydd meg hvis jeg tilhørte hennes familie og skulle spise den maten, men hadde jeg vært en litt ukjent gjest hadde jeg kanskje stusset litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+ at jeg har sett henne sminke seg omtrent oppi kjelene en gang. :-?

Det verste er vel allikevel det lange håret som aldri er oppsatt. Setter altid opp håret mitt selv når jeg lager mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg ikke alltid setter opp håret når jeg lager mat, i allefall ikke til vanlig når det bare er til meg og samboeren min, men har vi gjester eller jeg er hjemme og lager mat setter jeg alltid opp håret. Likevel har jeg ennå til gode å finne et hår i maten da. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endel av de eldre programmene på BBC Food er hysterisk morsomme.

Delia Smith på syttitallet eller noe sånt. Hun er ikke komfortabel foran kamera i det hele tatt og enda mer pertentlig enn nå.

Komi-matprogrammet Posh Nosh er utrolig morsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endel av de eldre programmene på BBC Food er hysterisk morsomme.

Delia Smith på syttitallet eller noe sånt. Hun er ikke komfortabel foran kamera i det hele tatt og enda mer pertentlig enn nå.

Åja, hun er strålende morsom! Hun får jo nesten Ingrid Espelid til å se ut som den slomsa!:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+ at jeg har sett henne sminke seg omtrent oppi kjelene en gang. :-?

Jeg har sett Nigella seriene og har endel av dem på DVD og har aldri sett noe lignende. Det eneste jeg husker som kan minne litt om det du beskiver er en scene hvor hun først setter igang med å lage en gryterett og mens denne koker går hun opp på badet og vasker håret og vi ser henne sminke seg og tørke håret på soverommet- dette skjer i 2 etg. kjøkkenet ligger i 1 etg.

Og dette kaller du oppi kjelene :roll:

De eneste ringen jeg har sett Nigella bruke er gifteringen hennes, armbånd har jeg sett hun bruke men ikke mens hun lagte mat. Når hun lager pasta eller brød har hun ikke ringer på og neglene hennes er normalt lange og rene, ikke klør a la Ricki Lake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:ler: Kan hende jeg husker helt feil, beklager det da, er heller ikke det med sminkingen som irriterer meg mest, men det med det lange håret som aldri er oppsatt. Hun har sikkert ikke fått hår i maten noen gang, jeg bare synes det ser så uhygienisk ut.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Kan hende jeg husker helt feil

Når det gjelder dette med sminken tror jeg du tar feil ja.

Når det gjelder Nigellas hår så skal jeg være med på at hun i følge helsetilsynet burde satt det opp. Men Nigellas program handler ikke bare om mat men også om gleden ved mat, nytelsen og det å virkelig kose seg på kjøkkenet. Da passer det ikke helt med heldekkende forkle og stramt oppsatt hår.

Serien Nigella Bites ble spilt inn i Nigellas eget hjem og den er ment å være veldig down to earth og hjemmekoselig. Hun lager maten slik vi gjør hjemme, hun er ikke redd for å smake på det hun lager eller å ta seg ett skikkelig stykke kake :D det er ekte matglede.

Og Nigella's hygiene er det ikke noe i veien med, hun kaster eggeskallene i vasken med en imponerende håndleddbevegelse, vasker av benken mellom slagene og bruker rene teskjeer for å smake. Og kjøkkenet hennes er både rent og innbydende med glatte flater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, kjøkkenet er innbydende og til go med sambo sitter og gliser når hun spiser sjokoladekake :ler: så at hun har matglede er det ikke tvil om. Jeg er desverre fæl i å henge meg opp i små detaljer, og mener at man trenger ikke se ut som en husmor selv om man setter opp håret. :wink:Dessuten kan det hende at jeg er litt sær på dette fordi det er veldig lite av maten hennes jeg har sansen for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd ut endel av oppskriftene hennes og truffet blink mange mange ganger.

Å invitere en god venninne på pasta med kjøttboller og sjokoladekake med krem en tung regnværsdag må være noe av det mest geniale jeg vet om. Og hvem andre enn Nigella kan lage Versace muffins :briller: små vaniljemuffins med lilla glasur og gullpynt. Fantastisk tøft.

Digger Nigella, hun er vakker, smart, morsom og sunn (og det er kanskje noe av problemet eller hva?) :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...