AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #1 Skrevet 29. februar 2012 Røykeslutting og trenger håndarbeid. Jeg er nybegynner, men kan rett og vrang. Har en masse Frost Palermo liggende. Noen som vet om oppskrift hvor jeg kan bruke dette garnet? Bryr meg ikke så mye om hva det blir, bare jeg har noe å konsentrere megg om.
Zzyzx Skrevet 29. februar 2012 #2 Skrevet 29. februar 2012 Har du en link til garnet? Jeg finner det ikke, nemlig.
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #3 Skrevet 29. februar 2012 Nei dessverre. Jeg husker ikke hvor garnet kommer fra. Jeg har en stor skuff med altmulig-rart-i og fant mye av dette garnet oppi der. Håpet at noen her inne hadde mer peil enn meg
Zzyzx Skrevet 29. februar 2012 #4 Skrevet 29. februar 2012 Hva slags garn er det? Altså materiale, hvilken pinnestørrelse er anbefalt og hva er strikkefastheten?
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #5 Skrevet 29. februar 2012 100% ren kvalitetsull står det. Bakpå er det en firkant: øverst står det 10x10, under står det 16, til høyre 18 og inni står det 6. Var det dette du mente? Som sagt så er jeg nybegynner.... hehe
Zzyzx Skrevet 29. februar 2012 #6 Skrevet 29. februar 2012 Jeg vil da anta at vi snakker om pinner nr 6, og at man i glattstrikk skal få 10x10 cm med 16 masker i bredden og 18 i høyden. Ganske tjukt garn, med andre ord, stemmer det? Hvis du i menyen til venstre her velger 19-16 masker under garngruppe/strikkefasthet/heklenål så vil du få opp en del oppskrifter som kanskje kan passe til garnet: http://www.garnstudio.com/lang/no/kategori_oversikt.php
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #7 Skrevet 1. mars 2012 Supert! Tusen takk for at du hjelper meg Jeg gjorde som du sa, og fant denne http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=115&d_id=5&lang=no men jeg lurer på om jeg kan strikke den siden jeg ikke har akkurat det garnet som står på den siden? Også lurer jeg på om jeg har nok..... hehe jeg har syv nøster men vet ikke hvor lange de er.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå