Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Adessón
Skrevet

Har jeg fått noe ekkelt inn på maskinen? Den prøver med ujevne mellomrom å ringe et nummer til Storbritannia på egenhånd. Heldigvis bruker jeg ikke modem, så den får ikke svar. Men hva er dette? Bruker oppdatert Norton og den finner ikke noe. Det må også sies at jeg aldri har åpnet oppringningsprogrammet selv. Ei heller lagt nummer inn på annen måte. Er det noe som har sniket seg inn? Hvordan får jeg det bort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk sånn, bortsett fra at den ringte ett norskt nr.. Kostet meg 13000..

gå inn på eksterne tilkoblinger (heter det det?) å se om du finner noe der..

Gjest Adessón
Skrevet

Takk for svar.

Jeg har faktisk tidligre kjørt spyboot og adware, samt fjernet Kazaa for å se om det hjalp. Men det gjorde det dessverre ikke. Dette oppringningsprogrammet t.o.m prøver å ringe når jeg ikke er online.

Har også prøvd å blokkere på eksterne tilkoblinger for oppringning, men heller ikke det hjalp.

Et merkelig problem. :klø:

Skrevet

Du har prøvd siste versjon av AdAware/SpyBot, i tilfelle dette har blitt lagt til?

Elles, veit du noko om kvar prøgrammet prøver å ringa? Altså, firma eller telefonnummer, som du kan søke etter på Google? Og eit forslag eg såg ein annan fekk (veit ikkje om det fungerte): "Goto IE Menu>Tools>Options>connection, see what apart from ntl dial up is listed."

Gjest Adessón
Skrevet

Ja, det var siste versjon med oppdateringer.

Når maskinen prøver å ringe igjen skal jeg følge rådet ditt og prøve å finne ut hvem nummeret tilhører. Det eneste jeg vet at det er et britisk nummer. Og Storbritannia har ikke søketjeneste for numre. Det er faktisk ikke lovlig slik det er i de fleste andre land. Håper da at det er et nummer som finnes på nettet på annen måte.

Det forslaget, jeg er ikke sikker på hva jeg skal åpne når IE er norsk versjon. Skal jeg gå inn i Alternativer for internett? Jeg åpnet tilkoblinger, men ingenting er listet der siden jeg har bredbånd.

Skrevet

Tilkoplingar ja. Hmmm... Burde for så vidt vera (mist) like greitt å gå i start-menyen -> Koble til -> Vis alle tilkoblinger og sjå om det er noko der. Viser litt meir der enn den menyen i IE.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...