Gå til innhold

Når på dagen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når på dagen er det best å trene? morningen før jobb? Ettermiddagen etter jobb? Eller kvelden?

Er det noen tidspunkt som ikke er bra å trene på om man ønsker å gå ned i vekt? (kanskje dumt spørsmål,men vil ikke gjøre noe feil) :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spiller ingen rolle. Tren når du føler at du har mest overskudd og energi :)

Oki takk for svar :)

Vil bare nå som jeg har bestemt meg for å gjøre en innsats så gjøre det skikkelig, så vil nødig trene for sent eller for tidlig, spise for mye eller for lite :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki takk for svar :)

Vil bare nå som jeg har bestemt meg for å gjøre en innsats så gjøre det skikkelig, så vil nødig trene for sent eller for tidlig, spise for mye eller for lite :sjenert:

:)

Fokuser på HVA du putter i kroppen, ikke så mye hvor mye/lite du spiser.

Havregrøt, egg, kylling, karboandedeig, fisk, avocado, valnøtter, frukt, grønnsaker, solsikkeolje, skinkepålegg, grove kornprodukter, brun ris, grov pasta etc er mat som kroppen nyttigjør på en god måte og som gir deg både overskudd og energi til både hverdagen og trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Fokuser på HVA du putter i kroppen, ikke så mye hvor mye/lite du spiser.

Havregrøt, egg, kylling, karboandedeig, fisk, avocado, valnøtter, frukt, grønnsaker, solsikkeolje, skinkepålegg, grove kornprodukter, brun ris, grov pasta etc er mat som kroppen nyttigjør på en god måte og som gir deg både overskudd og energi til både hverdagen og trening :)

Tuuuusen takk :) for gode mattips :) Kosthold er vel det jeg er dårligst på :fnise:

Har du noen tips til å erstatte snop/chips og annet junk med? I en over gang, siden jeg har for vane å "trøste/kjedespise" mye på kvelden, siden jeg sitter mye inne.... noe jeg kan heller spise som er godt,sunt som i en fase nå kan erstatte sjokoladen, chipsen og dippen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuuuusen takk :) for gode mattips :) Kosthold er vel det jeg er dårligst på :fnise:

Har du noen tips til å erstatte snop/chips og annet junk med? I en over gang, siden jeg har for vane å "trøste/kjedespise" mye på kvelden, siden jeg sitter mye inne.... noe jeg kan heller spise som er godt,sunt som i en fase nå kan erstatte sjokoladen, chipsen og dippen?

Lag deg en deilig frukt og bær salat :)

Ta en boks ananas i biter som er i egen ananasjuice( sånn 3 pkn. og ha dem i kjølekapet slik at det holder seg iskalde) og kutt opp banan, eple, pære, jorbær, blåbær etc. og bland alt sammen i en skål og strø over kanel. Det er bare knallgodt og vil definitvt knekke det verste søtsuget i starten.

For chipsens del så del opp litt gulerøtter og selleri og lag en dipp av most avocado med litt salt og pepper ;)

Etterhvert vil du klare å holde deg till godis en gang i uka :)

Endret av *Maja*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tuuuusen takk :) for gode mattips :) Kosthold er vel det jeg er dårligst på :fnise:

Har du noen tips til å erstatte snop/chips og annet junk med? I en over gang, siden jeg har for vane å "trøste/kjedespise" mye på kvelden, siden jeg sitter mye inne.... noe jeg kan heller spise som er godt,sunt som i en fase nå kan erstatte sjokoladen, chipsen og dippen?

Eple med kanel :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag deg en deilig frukt og bær salat :)

Ta en boks ananas i biter som er i egen ananasjuice( sånn 3 pkn. og ha dem i kjølekapet slik at det holder seg iskalde) og kutt opp banan, eple, pære, jorbær, blåbær etc. og bland alt sammen i en skål og strø over kanel. Det er bare knallgodt og vil definitvt knekke det verste søtsuget i starten.

For chipsens del så del opp litt gulerøtter og selleri og lag en dipp av most avocado med litt salt og pepper ;)

Etterhvert vil du klare å holde deg till godis en gang i uka :)

ååå :D tusentusen takk :) skal absolutt prøve ut dette, håper søtsuget gir seg raskt....

Jeg har jo en annen dårlig vane og det er pepsi max, kan drikke 2 liter hver dag :(:fnise:

Håper å kutte kraftig ned på den, har begynt å drikke mer vann, men tenkte kanskje en desj sunsaft inni mellom ikke kan skade?! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eple med kanel :rodmer:

Har ikke smakt det før, får prøve det også, takk for tipset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå :D tusentusen takk :) skal absolutt prøve ut dette, håper søtsuget gir seg raskt....

Jeg har jo en annen dårlig vane og det er pepsi max, kan drikke 2 liter hver dag :(:fnise:

Håper å kutte kraftig ned på den, har begynt å drikke mer vann, men tenkte kanskje en desj sunsaft inni mellom ikke kan skade?! :sjenert:

Det er ikke farlig med litt sukkerfri saft i blandt og litt Pepsi Max i helgene. Men lover deg at om du KUN drikker vann de neste 14 dagene så vil du bli fasinert over hvor lite godt det egentlig er med for mye Pepsi og Sunsaft ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke farlig med litt sukkerfri saft i blandt og litt Pepsi Max i helgene. Men lover deg at om du KUN drikker vann de neste 14 dagene så vil du bli fasinert over hvor lite godt det egentlig er med for mye Pepsi og Sunsaft ;)

Jeg får prøve meg fram :) Men pepsi max har det stor innvirkning på vektnedgang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er 'sunnere' å trene et spesielt tidspunkt på dagen, men det er lurt å finne en tid(gjerne en fast tid et par dager i uken) som passer for deg. For meg er det definitivt best å trene på morgenen før skolen - da føler jeg meg klar for resten av dagen etterpå og vet at jeg har gjort min gode treningsinnsats for den dagen:) Jeg liker ikke å trene på kvelden, føler ikke jeg kommer meg ordentlig igang, dessuten er det mange på treningssenteret mitt da og jeg føler det er litt crowded. Mens venninna mi trives best med å trene på kvelden for da føler hun at hun blir trøtt og klar for å sove etterpå. Så det er veldig individuelt, bare prøv deg fram og finn en tid som passer deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...