Ryvre Skrevet 2. mars 2012 #21 Skrevet 2. mars 2012 Hvis dere er en familie på 2 våksene og et barn med pelsdyr, hvor offte vasker dere og støvsuger? tørker støv og vasker toalett og dusj? 2 voksne, 1 hund, 2 ildere, ingen barn Støvsuger hver dag Vasker gulvene annenhver dag Tørker støv, tar baderommet osv en gang i uka Vasker klær etter behov Skifter på senga en gang i uka Vasker vinduene ca hver 4-5 måned
MissStiles Skrevet 3. mars 2012 #22 Skrevet 3. mars 2012 Bor alene. Vasker/støvsuger leiligheten en gang i uka. 1
ninuska_ Skrevet 3. mars 2012 #23 Skrevet 3. mars 2012 Vi er to stk i leiligheten med en pusekatt. Støvsuger to-tre ganger i uka. Vasker flater ca. hver uke og gulvet ca. annenhver uke (eller ved behov). Ellers storrengjøring en gang i mnd med toalett, bad i kriker og kroker etc.
Casall Skrevet 4. mars 2012 #24 Skrevet 4. mars 2012 (endret) Har alltid en fridag i uka fordi jeg jobber annenhver helg, så jeg støvsuger, vasker gulv, vaske badet, skifter sengetøy og vasker et par maskiner med klær, håndklær o.l en gang i uka. Støvsuger, går ut med søppel og vasker klær ved behov ellers også, da. Edit: Vi har katt, leilighet på 60 kvadrat. Endret 4. mars 2012 av Casall
curiousity Skrevet 4. mars 2012 #25 Skrevet 4. mars 2012 To voksne. Støvsuger et par ganger i uka. Vasker gulv på kjøkken, stue og entre en gang i uka eller hver 14. dag, alt etter behov - om vi skal ha sammenkomster eller mye besøk mm. Gulv på bad 1 gang i uka, toalett og vask flere ganger i uka. Gulv på soverom vasker vi kanskje en gang i mnd. Ellers tørker vi støv o.l når vi ser det trengst. Vasker vindu to ganger i året - en gang på våren og en på senhøsten.
Gjest MorAase Skrevet 4. mars 2012 #26 Skrevet 4. mars 2012 Hvis dere er en familie på 2 våksene og et barn med pelsdyr, hvor offte vasker dere og støvsuger? tørker støv og vasker toalett og dusj? Gulv, hver eneste dag. Slik har en maskiner til! Bad, en gang i uken.
Minya Skrevet 4. mars 2012 #27 Skrevet 4. mars 2012 To "voksne" og en pelsdott, her vaskes/støvsuges det når jeg får noia, noe som kan være alt i fra to ganger i uka til en gang i måneden. Ikke spesielt fantastisk kanskje, men det funker for oss enn så lenge
KristinL Skrevet 4. mars 2012 #28 Skrevet 4. mars 2012 Aaaaltfor dårlig på husarbeid, bor alene. Støvsuger og tørker støv veldig sjeldent, kanskje 1 gang i mnden.... Vasker badet en gang i uka da. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2012 #29 Skrevet 4. mars 2012 Dere som støvsuger flere ganger i uka: Støvsuger dere hele huset? Og hva gjør dere siden det blir møkkete/støvete hos dere så fort? 2
Binta Ba Skrevet 4. mars 2012 #30 Skrevet 4. mars 2012 To voksne, en ett-åring. Støvuger hver dag, ofte blir kjøkkenet støvsug to ganger om dagen. Vasker gulvene ved behov, dvs; en gang i uka til en gang i mnd. Benk på kjøkkenet tas noen ganger om dagen, spørs om vi lager mye mat eller ikke, samme med oppvask. Vinduene tas en-to ganger i året. Jeg mistenker at støvsuginga for vår del har litt å gjøre med ungen i huset som strør litt rundt seg med smuler o.l...
Ryvre Skrevet 5. mars 2012 #31 Skrevet 5. mars 2012 Dere som støvsuger flere ganger i uka: Støvsuger dere hele huset? Og hva gjør dere siden det blir møkkete/støvete hos dere så fort? Støvsuger stue, gang og kjøkken hver dag. Har dyr som røyter, griser, roter m.m
ninuska_ Skrevet 5. mars 2012 #32 Skrevet 5. mars 2012 Dere som støvsuger flere ganger i uka: Støvsuger dere hele huset? Og hva gjør dere siden det blir møkkete/støvete hos dere så fort? Har katt, kort og greit. Det er ikke så mye pelsdotter det går i her, men av en eller annen grunn er han veldig flink til å finne på mye sprell som gjør det nødvendig å støvsuge flere ganger i uka. Smuler, sand osv.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #33 Skrevet 5. mars 2012 To voksne. Kun én av oss er opptatt av å ha det ryddig, det er meg. Jeg vasker 1 gang pr. uke, da vasker jeg og støvsuger alle rom. Noen ganger gidder jeg det ikke, fordi jeg mener at den andre som bor her også burde ha vasket. Men da kan det ta flere uker før det skjer noe, og da er badet fullt av støv, det er hybelkaniner over hele leiligheten, det er skitt på komfyren og skitne flekker i gangen.
Gjest Cessie Skrevet 5. mars 2012 #34 Skrevet 5. mars 2012 Dere som støvsuger flere ganger i uka: Støvsuger dere hele huset? Og hva gjør dere siden det blir møkkete/støvete hos dere så fort? Støvsuger to ganger i uka. Støvsuger ikke under sofa/under senger osv hver gang, tar bare det jeg ser. Har lys parkett der brune hundehår viser veldig godt (jeg sa vi skulle valgt kirsebær-parkett...).
Gjest Marmot Skrevet 5. mars 2012 #35 Skrevet 5. mars 2012 Dere som støvsuger flere ganger i uka: Støvsuger dere hele huset? Og hva gjør dere siden det blir møkkete/støvete hos dere så fort? Deler hus med en ettåring og katt. Det er bare stue/kjøkken som blir støvsuget hver dag.
Rosebud Skrevet 5. mars 2012 #36 Skrevet 5. mars 2012 To voksne og en ettåring her. Støvsuger 2-3 ganger i uka, vasker gulv ca en gang i uka (flere ganger daglig under tripp-trapp-stolen...), vasker flater på kjøkken og bad hver dag, grundigere skrubb av kjøkken og bad ca 1 gang i uka. Skifter sengetøy en gang i uka, og tørker støv ved behov (blir gjerne en liten sveip daglig). Vasker også over alle bord i barnehøyde når lillejenta er i seng hver dag for å fjerne små håndmerker
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #37 Skrevet 5. mars 2012 Hvis dere er en familie på 2 våksene og et barn med pelsdyr, hvor offte vasker dere og støvsuger? tørker støv og vasker toalett og dusj? Vi er tre og et pelsdyr som røyter mye. Støvsuger hver dag. badet gås over med en klut hver dag, da det er hår som legger seg der også. toalettet har vi en vane at vi vasker hver av oss når vi har gjort noe stort der. Står kost og en domestos ved siden av. Dusjen skrubbes en gang i mnd,men alle sprayer på dusjrens etter dusjing. Mopper gulvene hver dag, da støvsuger ikke får med seg alt. Gjør vi ikke dette, så legger hår på sokker og andre klær, så en aldri blir kvitt blir mye renhold,men slik er vi
Casall Skrevet 5. mars 2012 #38 Skrevet 5. mars 2012 Dere som støvsuger flere ganger i uka: Støvsuger dere hele huset? Og hva gjør dere siden det blir møkkete/støvete hos dere så fort? Ja. Men nå har vi bare en tomannsbolig da, og ikke et digert hus. Svaret er enkelt, katt som går inn og ut, og røyter. Og hvorfor det blir så støvete? Ikke vet jeg.
medusa88 Skrevet 5. mars 2012 #40 Skrevet 5. mars 2012 Det er bare meg og dattera mi, men eg teke en quick sweep annakvar dag, men en skikkelig ryddedag en dag i veka.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå