kokkosmamma Skrevet 28. februar 2012 #1 Skrevet 28. februar 2012 Hvis dere er en familie på 2 våksene og et barn med pelsdyr, hvor offte vasker dere og støvsuger? tørker støv og vasker toalett og dusj?
_Tvillingjenta_ Skrevet 28. februar 2012 #2 Skrevet 28. februar 2012 Her er vi to voksne og tre pelsdotter, og det vaskes en gang i uka. Gjelder dog ikke vinduer da jeg suger i vindusvasking, blir jo aldri bra. Støvsuge gjør jeg etter behov, og det kan bli rimelig ofte. 1
Zakuro Skrevet 28. februar 2012 #3 Skrevet 28. februar 2012 Her er det kun jeg og samboer, og jeg tar en sånn "Quick sweep" en gang i uka, og en gang i måneden blir det litt mer nøye. Men vaske har vi ikke gjort enda(flytta inn rett før jul) fordi vi ikke har vaskeskaft eller klut, lol!
kokkosmamma Skrevet 29. februar 2012 Forfatter #4 Skrevet 29. februar 2012 Her er vi to voksne og tre pelsdotter, og det vaskes en gang i uka. Gjelder dog ikke vinduer da jeg suger i vindusvasking, blir jo aldri bra. Støvsuge gjør jeg etter behov, og det kan bli rimelig ofte. hvordan pelsdotter har du a? og hvor offte vasker du do? og vaken? Jeg tar også en gang i uka med storengjøring, med det mener jeg alle flater. oppvask daglig og støvsugung annenhverdag når jeg er flink. skal dokumentere hyppigheten av vasking til barnevernet og kjenner jeg blir litt engstelig for om det ikke er offte nokk
_Tvillingjenta_ Skrevet 29. februar 2012 #5 Skrevet 29. februar 2012 (endret) Her er det en hund og to katter, og de røyter helt forferdelig. Jeg vasker alt en gang i uka, det gjelder også do, vask og dusj. Oppvasken tar jeg hver dag. Skifter på sengen vår en gang i uka også. Kattedoen ordner jeg hver dag. Hundebæsj ute prøver jeg å ta opp jevnlig, men kan bli flinkere :gjeiper: Tror nok ikke du skal bekymre deg, høres ut som du klarer deg bra Endret 29. februar 2012 av _Tvillingjenta_ 1
dobbeltisolert Skrevet 29. februar 2012 #6 Skrevet 29. februar 2012 Bare meg og kjærast. Vasker/støvsuger minst ein gong i veko, vasker kjøkkenet og badet oftare, gjerne 2-3 ganger i veko om eg vil. Toalett og servant vaskes gjerne 2-3 ganger i veka. Fleire om me skal ha besøk.
metempsychosis Skrevet 29. februar 2012 #7 Skrevet 29. februar 2012 Her er det to voksene og to små som gjelder. Huset vaskes to ganger i uken, støvsuger hver andre dag. Med unntak av kjøkkenet, hvor jeg har følelsen av at jeg må vaske opptil flere ganger per dag (gulvet) da det ellers ser skittent ut... Hvite fliser, yey! Men når vi har familien (og pelsdotten dems) på besøk, da må støvsugeren (eller til nød feiekosten) frem hver dag, ellers så ser man et fiiint lag med pels over hele gulvet (*hvite fliser, yey!*)
Gjest Marmot Skrevet 29. februar 2012 #8 Skrevet 29. februar 2012 En voksen, ett barn og to katter. Jeg støvsuger stue og kjøkken hver kveld etter poden er i seng, og jeg synes egentlig jeg har i overkant høye krav til meg selv på akkurat det punktet. Vasker kjøkkengulvet også, fordi det blir mye gris når han spiser. Badet vaskes én gang i uka, samme med resten av huset. Bytter sengetøy hver fredag. Støvtørking gjør jeg når jeg ser det trengs, det er kjapt unnagjort.
Gjest Iah Skrevet 29. februar 2012 #9 Skrevet 29. februar 2012 Bor alene, ingen dyr. Vasker en gang i uka. Støvsuger flere ganger ved behov. Vask og toalett tørkes kjapt over ca en gang i uka i tillegg til skikkelig vask en gang i uka. Kjøkkenbenker og slik tørkes over etter bruk.
Gjest Cessie Skrevet 29. februar 2012 #10 Skrevet 29. februar 2012 To voksne og en stor hund (korthåret). Støvsuger to ganger i uka, tørker støv og vasker golvet på kjøkken, bad, vaskerom og gang en gang i uka. Vasker toalettet daglig (tørker av lokk og sete med engangsklut og bruker toalettbørste og litt toalettrens) og tørker av speilet og vasken på badet. Dusjkabinettet vasker jeg med sånn Jif baderomsskrubb en gang i uka, badekaret vasker jeg etter bruk (et par ganger i måneden). På kjøkkenet tørker jeg over bord og benker daglig (opptil flere ganger om dagen). Oppvasken settes inn i oppvaskmaskinen med en gang vi har spist. Det som ikke kan vaskes i maskin tar jeg minst en gang om dagen. Golvet i stua og på soverommene vaskes ca. 1 gang i måneden, men jeg tørker selvfølgelig opp eventuelt søl med en gang. Vasker vinduer et par ganger i året (som regel en gang om våren og en gang om høsten) og gardiner en gang i året (kjøkkengardiner minst to ganger i året). Støvsuger sofaen hver uke og vasker putetrekkene ca. en gang i året eller hvis de har fått flekker. Skifter på sengene hver uke. 1
kokkosmamma Skrevet 29. februar 2012 Forfatter #11 Skrevet 29. februar 2012 Tusentakk for svar, godt og ha den følsen av og ikke gjøre ting helt på tryne om jeg kan få si det på den måten =) kan jeg spørre om en ting til? HVA er mest viktig for og ha hjemmet barnevennlig med en 3 åring i hus? med liten plass og mye ting og dum innredning... vi har solgt og gitt bort mye vi faktisk ikke trenger, men plassen vi bor på, er kun beregnet til vi finner noe større og mere praktisk... området og hagen er mitt i blinken for både barn og dyr =)
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #12 Skrevet 29. februar 2012 Tørker støv og støvsuger en gang per uke, og vasker gulv ved behov.
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #13 Skrevet 29. februar 2012 (endret) TS: selv om du får gode råd om hvordan du skal holde hjemmet ditt rent og ryddig her inne, så er det ikke dette som avgjør om du får barnet ditt tilbake fra barnetvernet. Endret 2. mars 2012 av Kosemose 3
gunnimor Skrevet 2. mars 2012 #14 Skrevet 2. mars 2012 hm... vi er to voksne og et barn, det vaskes flere ganger i uken, og med en liten krabat så støvsuges det 5-6 ganger i uken, sengetøy skiftes en gang i uken. vaskekosten går i uendelige sirkler med en liten verdensmester i søl i hus=)
Orchideae Skrevet 2. mars 2012 #15 Skrevet 2. mars 2012 To voksne. Støvsuger og vasker alle gulv hver søndag. Tørker opp søl på gulvet ved behov. Bad hver søndag og før vi får gjester. Alle andre flater ved behov.
kokkosmamma Skrevet 2. mars 2012 Forfatter #16 Skrevet 2. mars 2012 (endret) TS: selv om du får gode råd om hvordan du skal holde hjemmet ditt rent og ryddig her inne, så er det ikke dette som avgjør om du får barnet ditt tilbake fra barnetvernet. Hvem er du for en som tror du er noe. heldigvis klarer jeg og heve meg over slike som deg. har nemelig blitt for voksen til og bry meg om slikt! Endret 2. mars 2012 av Kosemose
Gjest badeand1 Skrevet 2. mars 2012 #17 Skrevet 2. mars 2012 (endret) allgone. Endret 2. mars 2012 av Mortem
Gjest imli Skrevet 2. mars 2012 #19 Skrevet 2. mars 2012 Bortsett frå kjøkken og bad, som eg tek kvar eller annakvar veke, er det svært sjeldan eg vaskar golvene... Sist var vel før jul... Tykkjer det blir reint av å støvsuge, eg. Ein vaksen og to ungar... 1
Djungelvrål Skrevet 2. mars 2012 #20 Skrevet 2. mars 2012 Gulvask en gang i året?? Støvsuger hele huset hver helg. Vasker kjøkken og badegulv ca hver 14 dag, stua, soverom og gangene sjeldnere..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå