Gå til innhold

Skravletråd november/desember 2012

Fremhevede innlegg

Skrevet

Wow.. Her har det vært aktivitet i helgen ja :o)

Sitter å venter på legetime´n nå... Litt spent på hva FS målet er i dag.. Føler at det har minket enda mere og forrige uke var det akkurat på grensa av nederste strek.(gått ned 2cm fra uke 36) Føler det har vært veldig lite aktivitet de siste 2 dagene (har kjent liv - men betraktelig mindre, lokalisert til kun noen timer med litt flytte bevegelser) Så skal ta det opp å....

Noen av dere andre med lite FS mål???

Jeg føler meg rett å seltt ikke gravid lengre - å ser knappe nok 5 mnd ut så folk tror nesten ikke på oss.. Litt skuffanes og trist.. Hadde liksom drømt om at når det endelig klaffet å få en struttende fin mage, i allefall mot slutten.... :o( Nå er den dvass og helt klart synket men ser bare ut som jeg har noen kg fett for mye isteden..

Håper i grunn vi får komme inn til en ny vekstestimering også - i uke 32 lå han noe under men ikke avvikende mye... Men har en følelse av at det virker som han har tatt til seg lite næring den siste tiden -

Stor kan han umulig være for da blir jeg vaskebrett når han kommer ut :fnise:

Ha en fin dag jenter :skya:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

En lang dag men endelig kommet hjem fra sykehuset. De var fornøyd med alt bortsett fra en stor nedgang i vekst og avvik på sin vekstkurve siden uke 32. Har falt til 22% under så skal tilbake igjen på terminen for ny vurdering. Tar han ikke til seg mere blir en satt i gang rundt da om ikke noe har skjedd før. Litt ekkelt på tenke på - å undrer jo ikke no mindre nå på hvorfor han ikke tar til seg........

Men ... Litt deilig å tenke på at det i allefall ikke ser ut til mange dager på overtid. Tross jeg håper han har det bra inni der da.. Fortsatt stille og rolig, men de registrerte det de ønsket på denna ctg eller hva det heter så da er man fornøyd med det.. De registrerte til og med 1 ri i løpet av de 10 min... :wow:

Endret av kittykatt85
Gjest Memories
Skrevet

I dag har jeg gått tur med mamma og hundene og prøvd å gått i trapper, men det er jo nytteløst. Da vet jeg i alle fall at de kjerringrådene er bare tull. Har ellers vært på senteret i dag og kjøpt nattbukse osv for å ha til fødselen. Tenkte at det kunne vært deilig å ha på seg noe løst og tynt i tiden før man er nødt å kle av seg alt. Trodde jeg var på bedringens vei ettersom jeg ikke hadde vondt i hodet eller var snufsete tidligere idag, men neida. Nå er det tilbake - og nå nyser jeg også. For en timing. Har overtidstimen min i morgen halv 12, håper virkelig det skjer noe da og at vi kommer hjem med baby :biggrin:

Skrevet

En lang dag men endelig kommet hjem fra sykehuset. De var fornøyd med alt bortsett fra en stor nedgang i vekst og avvik på sin vekstkurve siden uke 32. Har falt til 22% under så skal tilbake igjen på terminen for ny vurdering. Tar han ikke til seg mere blir en satt i gang rundt da om ikke noe har skjedd før. Litt ekkelt på tenke på - å undrer jo ikke no mindre nå på hvorfor han ikke tar til seg........

Men ... Litt deilig å tenke på at det i allefall ikke ser ut til mange dager på overtid. Tross jeg håper han har det bra inni der da.. Fortsatt stille og rolig, men de registrerte det de ønsket på denna ctg eller hva det heter så da er man fornøyd med det.. De registrerte til og med 1 ri i løpet av de 10 min... :wow:

Hei! Er det dårlig gjennomstrømming til gutten din da..men du vet legene hadde tatt han,eller satt deg i gang hvis de mente han ikke hadde det bra..:)

Jeg får ikke opp evnt ticker? När er termin?

Ikke dårlig med en rier attpåtil,bra tegn det vel? Kjente du den godt?

Skrevet

I dag har jeg gått tur med mamma og hundene og prøvd å gått i trapper, men det er jo nytteløst. Da vet jeg i alle fall at de kjerringrådene er bare tull. Har ellers vært på senteret i dag og kjøpt nattbukse osv for å ha til fødselen. Tenkte at det kunne vært deilig å ha på seg noe løst og tynt i tiden før man er nødt å kle av seg alt. Trodde jeg var på bedringens vei ettersom jeg ikke hadde vondt i hodet eller var snufsete tidligere idag, men neida. Nå er det tilbake - og nå nyser jeg også. For en timing. Har overtidstimen min i morgen halv 12, håper virkelig det skjer noe da og at vi kommer hjem med baby :biggrin:

Heia! De kjærringrådene, mye rart,aldri testet,ikke slit det ut på det. Pä overtidskontroll sjekker de vel hvordan du ligger ann..de setter deg vel i gang ti dager på overtid:)

kommer vel ann på hvor du bor og alder osv!

Fingers crossed!

Skrevet (endret)

Skjønner godt at du gruer deg ekstra da - det hadde nok jeg og gjort.

Natten min har vært ok, stort sett sovet - ikke noe mer doflying eller noe. Litt skuffa igrunn.

Drømte riktignok at jeg fødte da.... drømte at jeg fikk en supertynn baby på 1800 g og 53 cm...mye rart man skal drømme..

Ja det er veldig behagelig å bo så nære sykehuset - det gjør at jeg kan være hjemme så lenge som mulig når fødselen starter. Jeg synes ihvertfall det er bedre å vandre rundt på stuegulvet enn i sykehuskorridorene.

HEHE, håper virkelig ikke at baby er så slim! Alt man drømmer..hehe :)

Rart hva man ønsker skal skje med seg selv!

Jeg er ikke lei,nyter tiden,men lei av de nettene,fatter ikke noe av det!

Her er det komt snø,glatt ute,og jeg holder meg inne :)

Ti min til sykehuset,gullfint det ja!

Håper jeg kommer inn på dagtid..du og forstod jeg mtp mini?

Endret av Luremegpå
Gjest Memories
Skrevet (endret)

Heia! De kjærringrådene, mye rart,aldri testet,ikke slit det ut på det. Pä overtidskontroll sjekker de vel hvordan du ligger ann..de setter deg vel i gang ti dager på overtid:)

kommer vel ann på hvor du bor og alder osv!

Fingers crossed!

Ja, men fikk beskjed av jordmora at jeg sikkert ble strippa også. Fungerer ikke det blir jeg satt igang på fredag eller mandag trodde hun. Bor to timer unna og er 20 år. Håper det skjer noe så vi slipper så mye kjøring frem og tilbake :P

Edit. Tiden kommer vel an på hvor fort man kjører, men tror det er ca 16 mil eller noe.

Endret av Memories
Skrevet

Ja, men fikk beskjed av jordmora at jeg sikkert ble strippa også. Fungerer ikke det blir jeg satt igang på fredag eller mandag trodde hun. Bor to timer unna og er 20 år. Håper det skjer noe så vi slipper så mye kjøring frem og tilbake :P

Edit. Tiden kommer vel an på hvor fort man kjører, men tror det er ca 16 mil eller noe.

Hehe,jeg mente at det kommer ann på sykehusregler,hvor mange overtidsdager, kommer ann på hvilket sykehus,ikke avstand til sykehuset..:)

My bad!

Men jm stripper deg sikkert!

Masse lykke til.,gleder meg til oppdatering!

Gjest Memories
Skrevet

Hehe,jeg mente at det kommer ann på sykehusregler,hvor mange overtidsdager, kommer ann på hvilket sykehus,ikke avstand til sykehuset.. :)

My bad!

Men jm stripper deg sikkert!

Masse lykke til.,gleder meg til oppdatering!

Åja, haha da missforstod jeg :fnise:

Aner ikke hvilke regler det har der. Har ikke sjekket det opp. Men jeg oppdaterer i morgen ettermiddag/kveld dersom det ikke har skjedd noe i alle fall :)

Skrevet (endret)

Hei! Er det dårlig gjennomstrømming til gutten din da..men du vet legene hadde tatt han,eller satt deg i gang hvis de mente han ikke hadde det bra.. :)

Jeg får ikke opp evnt ticker? När er termin?

Ikke dårlig med en rier attpåtil,bra tegn det vel? Kjente du den godt?

Syns ikke tickern min?

Er 39+1 nå.

Ja gjennomstrømmen var god så betrygger meg til det. De syns bare at hans vekstkurve fra uke 32 til nå hadde flata rett ut så derfor ønsket de en sjekk til terminen også... Men, man føler jo på seg absolutt, morsinnstinktet nå på " er alt i orden, eller " - det merkes ja :rodmer:

Kjente ikke noe til rien i det hele tatt men jeg kjenner ikke kynnerne mine heller så - tror ikke den rien var den sterkeste men de fikk den registrert... I natt har jeg sovet dårlig å vet ikke riktig om jeg har drømt eller vært så i søvne å klart å sove men hatt masse murringer.... Merkelig Har - Har ikke.. :hakeslepp: hehe...

Endret av kittykatt85
Skrevet

Lykke til på kontrollen.. Tvi tvi :babysmokk: pluttselig...

Skrevet

Syns ikke tickern min?

Er 39+1 nå.

Ja gjennomstrømmen var god så betrygger meg til det. De syns bare at hans vekstkurve fra uke 43 til nå hadde flata rett ut så derfor ønsket de en sjekk til terminen også... Men, man føler jo på seg absolutt, morsinnstinktet nå på " er alt i orden, eller " - det merkes ja :rodmer:

Kjente ikke noe til rien i det hele tatt men jeg kjenner ikke kynnerne mine heller så - tror ikke den rien var den sterkeste men de fikk den registrert... I natt har jeg sovet dårlig å vet ikke riktig om jeg har drømt eller vært så i søvne å klart å sove men hatt masse murringer.... Merkelig Har - Har ikke.. :hakeslepp: hehe...

God morgen!

Klart mammahjerte blir urolig,og er man gravid,er det kjekt vil man jo self at folk skal kommentere det..men det viktigste er jo at du blir fulgt opp bra.,så får du feite han opp når han er i armene dine :)

Jeg ser ikke tickeren til noen fordi jeg har android tlf..derfor jeg spurte!

Det å ikke kjenne kynnere må være magisk!!

Murring er jo aldri feil!

Spennende!

• Liker 1
Skrevet (endret)

Dobbelpost

Endret av Luremegpå
Skrevet

Sjeldent jeg blir så oppgitt som denne morgenen..

I natt håpte jeg at disse smertene jeg har i magen(modningsrier) 2 siste nettene skulle bygge seg opp,men neida..jeg lå bare våken fra 02til nå..nothing,og er sliten mentalt allerede..termin er langt unna og..

arg!

Skrevet

Eplenepe..? Hanging in there :)?

Skrevet

Jeg er her jeg - :) koser meg i sofaen med ipad og rett i koppen suppe, og fyr på peisen og telys <3 elsker ipaden. Sambo kjøpte i julegave til oss, fra oss :). Og her ser jeg tickerne og - jeg gjør heller ikke det når jeg sitter på iphonen.

Ja, jeg ønsker å komme inn på dagtid. Datteren min sover ved siden av meg om natta - hun har blitt livredd for å sove alene, og generelt livredd for at jeg skal forsvinne på natta. Hun aner nok at noe er i gjære. Pappa er dessverre ikke bra nok der. Jeg vet at det går fint at besteforeldrene legger henne når jeg ikke er der overhodet ved leggetid ( det har i hvertfall gjort det før) men om hun våkner på natta og oppdager at mamma faktisk har reist blir det verre tror jeg...

Formen min er egentlig uforskammet fin - har ikke hatt noen tegn på noe som helst siden søndagskvelden.håper det skjer noe ordentlig hos deg snart luremegpå, må være slitsomt med så mye "falske" eier og smerter uten at det skjer noe mer

• Liker 1
Skrevet

Kittykatt85: jeg hadde også stort vekstavvik sist gang. På vekstestimeringa i uke 32 (det er noe alle får her, men det er vel ikke sånn alle steder i landet) lå hun mye under husker ikke hvor mye, men mulig det var noe sånn som 22% - så jeg fikk ny ul ca tre uker senere. Da lå hun ca like mange % under - så hun vokste ihvertfall, og fulgte sin egen kurve på en måte. Næringstilførselen fra navlestrengen var bra og alt så generelt ut til å være tipp topp. Legen konkluderte med at hun bare var genetisk liten. Likevel ville han ha meg på enda en ul om to/tre uker igjen. Og da blir man jo usikker - hvorfor det liksom hvis alt er så bra? Er det noe han ikke vil si eller?

Neste gang konkluderte han med det samme - og mente hun ville bli ca 3kg til termin - og satte opp enda en ul, på termindato ( den tok jeg aldri, for da hadde jeg født :P ) 3kg er jo helt normalt - så hvorfor så mye sjekking, fikk aldri noe svar på det og det gjorde meg usikker. Uke 39+0 fødte jeg en bitteliten jente på 2450g - så hun var virkelig liten, og mindre enn jeg var blitt forespeilet. Men formen hennes var på topp hun var pigg og sterk som bare det, scoret 9 på apgar. Nesten så hun skulle bevise at det går fint å være liten og. hun Spiste og la på seg vilt mye - 2 mnd var hun på gjennomsnittet, og 5 mnd lå hun godt over på vekta. Hehe.

Håper det var litt betryggende - godt mulig du får en bitteliten baby, men det trenger ikke gjøre noe som helst :)

• Liker 1
Skrevet

Kittykatt85: jeg hadde også stort vekstavvik sist gang. På vekstestimeringa i uke 32 (det er noe alle får her, men det er vel ikke sånn alle steder i landet) lå hun mye under husker ikke hvor mye, men mulig det var noe sånn som 22% - så jeg fikk ny ul ca tre uker senere. Da lå hun ca like mange % under - så hun vokste ihvertfall, og fulgte sin egen kurve på en måte. Næringstilførselen fra navlestrengen var bra og alt så generelt ut til å være tipp topp. Legen konkluderte med at hun bare var genetisk liten. Likevel ville han ha meg på enda en ul om to/tre uker igjen. Og da blir man jo usikker - hvorfor det liksom hvis alt er så bra? Er det noe han ikke vil si eller?

Neste gang konkluderte han med det samme - og mente hun ville bli ca 3kg til termin - og satte opp enda en ul, på termindato ( den tok jeg aldri, for da hadde jeg født :P ) 3kg er jo helt normalt - så hvorfor så mye sjekking, fikk aldri noe svar på det og det gjorde meg usikker. Uke 39+0 fødte jeg en bitteliten jente på 2450g - så hun var virkelig liten, og mindre enn jeg var blitt forespeilet. Men formen hennes var på topp hun var pigg og sterk som bare det, scoret 9 på apgar. Nesten så hun skulle bevise at det går fint å være liten og. hun Spiste og la på seg vilt mye - 2 mnd var hun på gjennomsnittet, og 5 mnd lå hun godt over på vekta. Hehe.

Håper det var litt betryggende - godt mulig du får en bitteliten baby, men det trenger ikke gjøre noe som helst :)

Godt å lese, takk :o) må gjerne være liten tass ja så lenge han har det bra.. Han skal jo tross alt ut å :fnise:

Skrevet

Jeg er her jeg - :) koser meg i sofaen med ipad og rett i koppen suppe, og fyr på peisen og telys <3 elsker ipaden. Sambo kjøpte i julegave til oss, fra oss :). Og her ser jeg tickerne og - jeg gjør heller ikke det når jeg sitter på iphonen.

Ja, jeg ønsker å komme inn på dagtid. Datteren min sover ved siden av meg om natta - hun har blitt livredd for å sove alene, og generelt livredd for at jeg skal forsvinne på natta. Hun aner nok at noe er i gjære. Pappa er dessverre ikke bra nok der. Jeg vet at det går fint at besteforeldrene legger henne når jeg ikke er der overhodet ved leggetid ( det har i hvertfall gjort det før) men om hun våkner på natta og oppdager at mamma faktisk har reist blir det verre tror jeg...

Formen min er egentlig uforskammet fin - har ikke hatt noen tegn på noe som helst siden søndagskvelden.håper det skjer noe ordentlig hos deg snart luremegpå, må være slitsomt med så mye "falske" eier og smerter uten at det skjer noe mer

Her er det 20blå og sofaen å peisen - kaffelatte og en snicker´s inntatt i vannrettstilling :arwen: trasket dog en times tur i skogen med hunda men etter 4 tissepauser får en vel inse at de siste dager egner seg best innendørs... hehe..

Nyt sofan og ipaden - suppa og peisen :o) Rug på å :rope: om noe skjer folkens...

Skrevet

En times gåtur i 20 minus og uke 39.... Du er gaaal... :-0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...