Mamma1 Skrevet 29. februar 2012 #21 Del Skrevet 29. februar 2012 (endret) Jeg bruker kanhende muntlig i stedet for kanskje. Som i "det kanhende,det" i stedet for "det kan kanskje skje,det" Betydningen.mellom de to blir også litt forskjellig. Men jeg skriver det i to ord ja. Endret 29. februar 2012 av Mamma1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #22 Del Skrevet 29. februar 2012 Jeg bruker kanhende muntlig i stedet for kanskje. Som i "det kanhende,det" i stedet for "det kan kanskje skje,det" Betydningen.mellom de to blir også litt forskjellig. Men jeg skriver det i to ord ja. Men da bruker du "kan hende" som verb. Når jeg skriver "Kanhende sitter katten akkurat nå og vurderer om den skal angripe eller ikke", bruker jeg "kanhende" som adverb. Jeg kan selvfølgelig skrive "Det kan hende at katten akkurat nå...", men den setningen klinger i mine ører annerledes. Ikke dårligere, men annerledes. Og muntlig vil du jo uansett ikke kunne høre forskjellen på uttalen på "kanhende" og "kan hende"... ts Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå