Gå til innhold

Stalkere, hva vil de?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen andre som så på insider på MAX nå? Temaet var stalking.

Fikk meg til å lure litt på hva stalkerne egentlig vil? Vil de at situasjonen skal være slik den er? At de stalker, plager, ringer, spionerer osv. og offeret er redd og plaget? At det bare skal være sånn i årevis? At de plager, trakasserer og overvåker og det er det.

Eller vil de at den de plager skal ta kontakt med de? Og hva da? Om en mann blit besatt av en dame og stalker henne, masse seksuelle tilnærmelser etc, og hun tar kontakt og sier at ok, kom til meg vi kan ha sex, eller noe i den duren.

Eller vil de egentlig ikke få noen "løsning" på problemet? Hva om man plutselig en dag tok kontakt med stalkeren på gata, eller tok opp når han ringte og sa "Hei"

Lurer bare på hva de egentlig vil med personen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På programet sa de jo at mange var menn som var forelsket i en kvinne og forelskesen ble til en besettelse. Så hva om offeret ombestemte seg og ble sammen med stalkeren? Vil forholdet kunne bli normalt og stalkeren tenke "yes, det funket, nå er vi sammen og alt er bra" eller er de bare gale og ikke kapable til å være i et vanlig forhold til personen de stalker?

Personlig tenker jeg at om jeg ble stalker/forfulgt, la oss si i byen på vei hjem fra jobb, og merket det, ville jeg snudd meg, oppsøkt personen og sagt "hei du, la oss ta en kaffe, snakke litt"

Ikke for å være grei, men for å finne ut hva f* vedkommende ville. Ville de kanskje gi seg med stalkingen etter det? Eller ville de løpt om du prøde å ta kontakt med de på den måten?

Skrevet

De etterforskerene sa vel noe om at stalkere er så desperate etter et forhold til personen, at det ikke gjør noe om det er positivt eller negativt. Og det at endel folk har vanskelig for å si "Nei beklager, det vil ikke skje", kan sette en slik besettelse i hodet på den kommende stalkeren.

Skrevet (endret)

Finnes nok ingen fasit på hva stalkere ønsker. Enkelte fantaserer om et romantisk forhold til personen de stalker, men det betyr ikke nødvendigvis at de faktisk ønsker at et forhold skal oppstå. Andre liker vel sikkert den følelsen av makt og kontroll som de får av å stalke et annet menneske - en følelse som kan forsvinne om de faktisk etablerer 'ekte' kontakt. Uansett hvilken forklaring man klarer å tenke seg så stemmer det nok for noen av dem.

Endret av Ego

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...