Gå til innhold

Hunden min stirrer på meg!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har en Golden retriever-hann på halvannet år. I det siste har han begynt å nistirre på meg når samboeren og jeg f.eks. sitter i sofaen. Vi kan sitte rolig og slappe av, bikkja også, men han ligger eller sitter med ørene på stilk og S T I R R E R på meg. Ikke på andre, bare på meg... Akkurat som om han venter på at jeg skal si eller gjøre noe fryktelig spennende eller morsomt som han bare ikke kan gå glipp av :fnise:

Lurer på om det er noen hundeeiere derute som har opplevd noe liknende og som eventuelt vet hva dette kan skyldes??? Jeg er eneste hunkjønn i husholdningen, så har jo lurt på om det er et forsøk på å dominere meg? Men så er det slik at det er jeg som er den strengeste i huset, og meg han ikke tør å bølle med hvis han er "rampete".

Dette blir mer og mer sært, syns jeg, og bittelitt "creepy" :haar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min gjør det noen ganger. Jeg ignorerer det bare, så gidder hun ikke mer :P tror hun venter på at jeg skal gjøre noe spennende.

Endret av Fnisu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være han er understimulert? En golden på 1,5 vil nok være stappfull av energi, og har stort behov for å utfolde seg både fysisk og mentalt. Hvis han sitter nærmest og sitrer fordi du kanskje kan finne på å gjøre noe spennende, så kan det være han har masse energi i seg til overs? :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

Sånn gjør min også når hun syns vi bør finne på noe, hun ligger klar til å sprette opp og dirrer nesten av forventning.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS:

Det med understimulering har jeg vurdert, men dette skjer i situasjoner der hele familien slapper av, inklusiv bikkja. Og det er bare meg han stirrer på, ikke husets mannfolk som det er mye mere fart og spenning i...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Huskatta

TS:

Det med understimulering har jeg vurdert, men dette skjer i situasjoner der hele familien slapper av, inklusiv bikkja. Og det er bare meg han stirrer på, ikke husets mannfolk som det er mye mere fart og spenning i...!

Ser han på deg som flokklederen? Da er han nok på tå hev for å følge den minste bevegelse lederen gjør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør bikkja til sambo også. Sitter og stirrer og følger med på alt jeg gjør. Et jævla mas.

Derfor hater jeg hunder

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde før en bedagelig anlagt hannhund som nesten hver kveld lå å kikka sånn på meg. Jeg var flokklederen men ikke spesielt streng med han. Ellers var han ekstrem på å fotfølge meg overalt. Tasse-tasse-tasse....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være at den prøver å si til deg at den føler seg syk da...? Hunder kan også føle seg dårlige, you know.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS:

Planlegger han virkelig å ta over verden??? Oi oi oi, det forklarer de mystiske tlf.oppringingene fra telefonen min som ingen av de tobeinte i familien vil vedkjenne seg :fnise: Skjønner at jeg må være på tå hev nå før han får mobilisert hele nabolaget!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hund som føler seg syk vil ikke oppføre seg slik. Den vil slutte å spise, sove mye og enten bli aggressiv eller apatisk (alt etter hvor alvorlig det er og hva slags sykdom det er snakk om).

Jeg vil også være forsiktig med å legge for mye lederskapstanker i dette. Hvis du vet at hunden har fått masse trim og stimulering og at den ikke må på do, så ville jeg rolig bedt den om å legge seg og så ignorere den. Eventuelt flytte hunden (eller seg selv) slik at hunden ikke får den øyekontakten til det går over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Huskatta

Det gjør min også, jeg har funnet ut at han gjør det fordi det er hos meg han får godbiter ;)

Selvsagt! :sjenert:

Enda et alternativ å tenke på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund stirrer også hvis han vil meg noe. Når han står ved kjøkkendøra og stirrer er det fordi vannskåla er tom, ligger han på gulvet og stirrer er det fordi han må bæsje.

Endret av Vendie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min golden pleide også å stirre intenst periodevis. Jeg tror det var fordi hun kjedet seg. Hun sluttet i hvertfall hvis jeg herja litt med henne en liten stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min stirrer på meg OG knurrer! :sjokk: Det betyr ikke noe annet enn at han synes det skjer litt lite og at vi bør herje litt i hagen eller gå en tur.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min blandingstispe sitter også å stirrer på meg. Enten vil hun bare bli klødd bak øret, eller så må hun ut for å gå på do. Men noen ganger er det nok gobiten som er drivkraften :)

Ikke alltid lett å tolke våre kjære firbente.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ene er også en stirrer! Det betyr som regel; "hvorfor sitter du bare der når du heller kan ligge på gulvet og klø meg på magen??!". :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...