Gjest snoopy_93 Skrevet 28. februar 2012 #1 Skrevet 28. februar 2012 Hei! Overskriften og undertittelen sier det meste egentlig. Skal ta blodprøve for å sjekke kolesterolet og verdiene i blodet mitt i morgen tidlig klokka ni. Hvor lenge må jeg gå uten mat? Finner ingenting på nettet om det og legen sa ikke noe spesielt annet en at jeg må være fastende.
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2012 #3 Skrevet 28. februar 2012 Minst 12 t fikk jeg beskjed om da jeg var til slike prøver. (En fordel å ha time tidlig på dagen da...)
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #4 Skrevet 28. februar 2012 Da jeg har skulle ta blodprøve i 8-9tiden om morgenen har det holdt at jeg har fastet fra midnatt.
Gjest snoopy_93 Skrevet 28. februar 2012 #5 Skrevet 28. februar 2012 Da vet jeg det. Tusen takk for svar!
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #6 Skrevet 28. februar 2012 Hei! Overskriften og undertittelen sier det meste egentlig. Skal ta blodprøve for å sjekke kolesterolet og verdiene i blodet mitt i morgen tidlig klokka ni. Hvor lenge må jeg gå uten mat? Finner ingenting på nettet om det og legen sa ikke noe spesielt annet en at jeg må være fastende. Som regel tolv timer før, ulike laboratorier kan ha ulike prosedyrer. Denne er fra St.Olav: "Hvis prøven taes i forbindelse med beregning av LDL-kolesterol, må pasienten ha fastet minst 12 timer før prøvetaking og ikke brukt alkohol siste døgn."
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå