Gjest FrøkenTrønder87 Skrevet 28. februar 2012 #1 Skrevet 28. februar 2012 Heisann dere der ute! Det har seg slik, at jeg har en skavank/et spesielt "arr", jeg bærer på som jeg gjerne vil kvitte meg med. I aller høyeste grad vil jeg fjerne dette arret, og mest sannsynlig (om legen tar meg på alvor) blir det gjort også. Men før jeg i det hele tatt, går til fastlegen jeg har nå,tenkte jeg at jeg kunne spørre om det er noen andre som har gjort dette jeg har tenkt på. Det er nemlig snakk om å operere venstre kjønnsleppe, da denne er stygg, stor og stort sett i veien uansett hva jeg gjør. Slik har den vært siden jeg var 18 år, da jeg ble revet opp nedentil (voldtekt, enkelt forklart)....Nå er jeg 25 (!) år gammel, dvs jeg har hatt denne i veien og hatt den til pest og plage for meg i sju år. Nå har jeg fått nok og vil derfor ha den bort, jeg føler også i tillegg at det er det eneste arret jeg sitter igjen med og den er faktisk blitt en fullstendig stopper for meg i det med å kunne gå 100% videre med livet, og legge opplevelsen bak meg. Psykisk sett har jeg faktisk gått videre for lenge siden, helt egentlig, med et fantastisk støtteapparat rundt meg, og masse venner som har hjulpet meg fremover. Men det er bare den ene tingen, som stopper meg fullstendig fra å leve 100% fullt ut med forloveden min, fra å føle meg hel og komplett, fra å føle meg kvinnelig osv...I tillegg til alt dette, så var "my private parts" en gang i tiden den delen av kroppen min som jeg var aller mest fornøyd med, pga det var der jeg var fullkommen symmetrisk, og så skulle altså det også bli ødelagt Så forhåpentligvis finnes det noen der ute som kan svare meg på det jeg lurer på, da dette er utrolig viktig for meg. Jeg undres nemlig på om dette her er noe som blir operert i Norge, blir det store stygge arr av det? Er det vondt lenge etterpå? Takker for svar !!!
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #2 Skrevet 28. februar 2012 Jeg har ikke opplevd noe lignende selv, men ser at du skriver "hvis legen tar meg alvorlig". Så lenge du beskriver det slik du har skrevet over, tror jeg du vil bli tatt seriøst. Du må nok ut med hele historien, men for deg er det jo både fysiske og mentale/psykiske grunner til at du skal få innvilget en slik operasjon. Jeg googlet litt, og det virker som om slike operasjoner utføres i Norge, men du burde ha autorisasjon fra fastlege. Dette sikrer også at du kommer til en seriøs klinikk. Jeg fant ikke så mye informasjon om arr og hvor lenge det er vondt etterpå, men dette kan du spørre både fastlege og kirurg om. Kontakt fastlegen din så fort som mulig, så kan du få dette ut av verden
FrøkenTrønder87 Skrevet 28. februar 2012 #3 Skrevet 28. februar 2012 Takk for svaret =) Jeg har vært i kontakt med andre leger som har hilset meg med (and I quote:) at jeg hadde ei flott mus, og det var bare å pelle seg hjem....Så med andre ord, har jeg en aldri så liten skepsis til helsevesen....Har prøvd å googlet og gagglet litt selv, men tenkte det var like greit å høre med noen som faktisk har gjort dette =)
Gjest Fg Skrevet 28. februar 2012 #4 Skrevet 28. februar 2012 Kanskje bedre å gå til en gynekolog for å få hjelp videre?
FrøkenTrønder87 Skrevet 28. februar 2012 #5 Skrevet 28. februar 2012 Såklart det, men der jeg kommer fra har de ikke gynekolog (?!?!?!?!) og etter å ha "brent" meg på samtlige legevisitter, har jeg simpelthen kviet meg skikkelig for å gå til legen =/ Her jeg bor nå må jeg først til fastlegen, slik at han kan sende meg til gynekolog på sykehuset....Men før jeg gjør det har jeg jo nysgjerrigheten som ønsker et sårt svar da =) Er dette forresten en uvanlig operasjon eller?
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2012 #6 Skrevet 28. februar 2012 Privatlege, enten her eller i utlandet?
Gjest Gjest Skrevet 29. februar 2012 #8 Skrevet 29. februar 2012 Du kan også ta kontakt med et privat plastisk sykehus. Aleris feks. utfører intimkirurgi. Du må betale alt selv, men slipper å gå gjennom offentlig helsevesen. Ønsker deg lykke til og håper drt løser seg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå