AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #1 Skrevet 28. februar 2012 De av oss som har mødre har sikkert opplevd at noen begynner å vaske, tørke støv osv hjemme hos dere. Uansett hvor godt dere har vasket på forhånd. Men har dere opplevd dette med andre? Kunne dere selv funnet på å finne fram vaskefilla fordi dere synes det er for skittent hos andre? Jeg tenker ikke nå på hvis dere har sølt noe, eller å tilby seg å hjelpe med oppvasken e.l. Når det gjelder mødre så antar jeg det ligger i genene at de skal bygge rede, passe på ungen som de ikke kan innse klarer seg selv osv. Men hva får andre folk til å begynne? Gjelder dette fenomenet for alle som har barn? Også på jobben har jeg lagt merke til at mødre (ikke fedre) blir helt nazi hvis folk ikke setter i oppvaskmaskinen osv.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #2 Skrevet 28. februar 2012 Har aldri sett en mor gjøre noe slikt før. Eller kanskje en gang, for sin egen sønn som hun vartet opp som en baby.
Eudyptula Skrevet 28. februar 2012 #3 Skrevet 28. februar 2012 Gjelder dette fenomenet for alle som har barn? Definitivt ikke. Jeg har mer enn nok med å vaske hjemme hos meg selv, og blåser i hvor skittent andre har det. 3
Gjest HuskyPusky Skrevet 28. februar 2012 #4 Skrevet 28. februar 2012 ikke sånn om jeg er innom på en kaffekopp nei! Men er jeg på overnattingsbesøk hos noen over flere dager, kan jeg godt vaske litt, eller hvertfall ta oppvask, for å "bidra" litt. Jeg har ikke barn. 2
Gjest Huskatta Skrevet 28. februar 2012 #5 Skrevet 28. februar 2012 Kunne ikke ramle meg inn i måneskinn å begynne å tørke støv/ vaske hos andre. Hadde et besøkende av meg tappet vann i vaskebøtta og gått til angrep på "støv og skitt" hadde jeg tredd bøtta over hodet på personen. Selv ikke min egen mor ville gjort noe sånt hjemme hos meg, hun vet jeg foretrekker å ta det selv. *Mitt støv, min skit* :gjeiper: 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #6 Skrevet 28. februar 2012 På jobb må jo noen ta ansvar hvis det er slik at de ansatte må sette ting inn i maskina. Det er skikkelig irriterende når det bare er et fåtall som rydder. Hos andre - sjelden, men tar meg i å tørke over komfyren o.l når jeg er på besøk hos eksen. Sikkert fordi det var jeg som tok det meste av ansvar for "hjemlighet" i det forholdet. Men prøver å la være, det er noe av det beste ved at vi ikke er sammen lenger at jeg ikke trenger irritere meg over hans standard
Testosteron Skrevet 28. februar 2012 #7 Skrevet 28. februar 2012 Ja. Det har faktisk skjedd én gang at jeg vasket uoppfordret hos noen. Jeg overnattet hos en kamerat noen dager, og han hadde det veldig skittent i entréen, så jeg fant fram bøtte og klut og vasket gulvet i entréen. Da han kom hjem, så jeg at han mislikte det.
Testosteron Skrevet 28. februar 2012 #8 Skrevet 28. februar 2012 Jeg har faktisk vasket gulvet på rommet til broren min en gang også. Han også hadde det griseskittent, og det var mitt gamle rom, så jeg syns det var for ille at mitt gamle rom skulle være så skittent, så jeg tok å vasket det.
_Tvillingjenta_ Skrevet 28. februar 2012 #9 Skrevet 28. februar 2012 Bare vent til svigermor kommer på besøk og vasker ned hele leiligheten du deler med hennes elskede sønn. Ett par dager etter at du vasket den selv, med beskjed om "at her var det virkelig mye støv..". Aldri følt meg så lei meg og sjokkert i hele mitt liv, tror jeg. Turde jo ikke si noe heller, hun var virkelig dragen fra helvete. Når det ble slutt hadde hun visst sympatisk nok sagt: "Neste gang synes jeg du kan finne deg noen som kan vaske..". Det skal sies at jeg var 16-17 år, gikk på skole og var opptatt av andre ting enn å vaske hver dag. En gang i uka må da være bra nok? Og hennes sønn var 25, men han kunne ikke gjøre noe. For han var vandt til at mamma fikset alt. Baah 6
Gjest Nenya82 Skrevet 28. februar 2012 #10 Skrevet 28. februar 2012 Mamma vasket hos meg,men det var når jeg nettopp hadde flyttet på hybel og vasking ikke stod på toppen av lista mi over ting jeg hadde mest lyst til å gjøre :gjeiper: Nå tror jeg at jeg hadde begynt å lure hvis folk hadde dratt frem vaskebøtta når de var på besøk her,for det er virkelig ikke deres problem om vi muligens ikke har lagt merke til at det er litt støv på en hylle eller noe.Det er rent nok her. Jeg ville nok aldri ha gjort det eller kanskje om jeg var på besøk hos noen og det så ut som en svinesti der,men er jeg på fest eller bare på besøk så ikke vasking noe jeg tenker på akkurat. Tror ikke det gjelder alle som har barn nei,men sikkert noen uten at jeg har møtt dem.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #11 Skrevet 28. februar 2012 Min mamma har aldri vasket noe som helst hos meg. Aldri fått kritikk. Jeg måtte ha vært syk i hodet om jeg skulle skulle ha tatt opp støvfilla når jeg var hos mine barn. Deres hjem. Deres problem. Deres standard. Jeg har aldri opplevd at hverken mamma eller svigermor har begynt å vaske hos meg. Hva de har tenkt er en helt annen sak.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #12 Skrevet 28. februar 2012 Dersom jeg er på besøk hos noen over tid og har tid til overs fordi besøket f.eks. er på jobb så kan jeg finne på å vaske litt. Det er mer for å bidra med noe enn at det er kritikk.
Gjest gurimalla Skrevet 28. februar 2012 #13 Skrevet 28. februar 2012 Kunne ikke ramle meg inn i måneskinn å begynne å tørke støv/ vaske hos andre. Hadde et besøkende av meg tappet vann i vaskebøtta og gått til angrep på "støv og skitt" hadde jeg tredd bøtta over hodet på personen. Selv ikke min egen mor ville gjort noe sånt hjemme hos meg, hun vet jeg foretrekker å ta det selv. *Mitt støv, min skit* :gjeiper: Hadde noen begynt å vaske hjemme hos meg hadde jeg vel egentlig bare begynt å le. Jeg tar ikke støvet så personlig... Det hadde egentlig bare vært deilig, jeg liker ikke å vaske Må føye til helt til slutt at det er normalt rent hjemme hos oss for selv om jeg ikke liker å vaske liker jeg enda dårligere at det er skittent
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #14 Skrevet 28. februar 2012 Min mor og en tante vasket hos meg en gang mens de kom med kommentarer ala "ja her er det aldri vasket før" (mens de tørket av brannslukkingsapparatet på baksiden, selv er jeg glad til at det har støvet ned uten at jeg har hatt bruk for det). 1
Ryvre Skrevet 28. februar 2012 #15 Skrevet 28. februar 2012 Jeg og min beste venninne tar oss til rette hos hverandre. Når jeg er hos henne så kan jeg finne på å ta oppvasken, støvsuge, rydde og slikt for hun er alenemor og jeg vet at hun har dager hvor hun er veldig sliten. Hun kan finne på å gjøre det samme hos meg fordi hun vet at jeg har mange dårlige perioder hvor jeg knapt orker å sette på en klesvask. 2
kokkosmamma Skrevet 28. februar 2012 #16 Skrevet 28. februar 2012 Jeg og min beste venninne tar oss til rette hos hverandre. Når jeg er hos henne så kan jeg finne på å ta oppvasken, støvsuge, rydde og slikt for hun er alenemor og jeg vet at hun har dager hvor hun er veldig sliten. Hun kan finne på å gjøre det samme hos meg fordi hun vet at jeg har mange dårlige perioder hvor jeg knapt orker å sette på en klesvask. snilt
dobbeltisolert Skrevet 29. februar 2012 #17 Skrevet 29. februar 2012 Hjelper gjerne til med å ta oppvask og likande når eg er på middags/kaffibesøk. Viss det er over lengre tid, eller hjå nære venar/familie/svigerfamilie så byrjar eg gjerne å vaske bord, kjøkken osv. I kollektivet til nesten-sambuar-kjærasten min så byrjar eg gjerne å rydde med ein gong eg kjem inn, hoho.. Gutane treng no litt hjelp av og til, kanskje eg diskar opp med middag til dei 4 også..
Brunhilde Skrevet 29. februar 2012 #18 Skrevet 29. februar 2012 I ungdommen hadde jeg en venninne som rett og slett ikke visste helt hvordan man brukte vaskemidler. Vasket alltid kjøkkenet før jeg gikk med på å lage mat der, men resten rørte jeg ikke. Var jo egentlig for min egen skyld jeg gjorde det, orket ikke verken lage mat eller spise på et møkkete kjøkken.
Gjest Bond Skrevet 29. februar 2012 #19 Skrevet 29. februar 2012 Nei, det har jeg ikke gjort at jeg bare begynner å rydde et av det blå. Men har nok klødd i fingerne et par ganger Men synes det er helt kurant å tilby hjelp med oppvask hvis man har vært på uformell middagsbesøk hos noen man kjenner veldig godt. Er det litt finere middag eller litt mer formelt, da er det en annen sak.
Leanne Skrevet 29. februar 2012 #20 Skrevet 29. februar 2012 Hadde et besøkende av meg tappet vann i vaskebøtta og gått til angrep på "støv og skitt" hadde jeg tredd bøtta over hodet på personen. Om noen hadde funnet frem moppen og vaskebøtta hjemme hos meg, så hadde de blitt invitert til middag minst en gang i uken Er jeg på middag hos venninner hjelper jeg med å rydde av bordet, sette i oppvaskmaskinen,tørke av bordet etc.. Kan finne på å vaske hos svigers/ foreldrene mine når vi er der, men da er vi gjerne på overnatting fler dager.. Og flekkene på gulvet gjerne skyldes mine barn som har sølt yoghurt, havregrøt, eller prim/leverpostei rester fra brødskivene de mistet og som havnet oppned... Dessuten begynner de å bli gamle, og jeg synes at når vi først er på besøk, så kan de få lov å prioritere lek med barna mens jeg heller tar en sving over kjøkkengulvet...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå