vampirefreak Skrevet 28. februar 2012 #1 Skrevet 28. februar 2012 Jeg fikk mensen i november og blødde til midten av januar (1 og 1/2 mnd). Så gikk jeg uten blødninger i ca 1 uke, og siden da har jeg hatt blødninger annenhver uke! Jeg blør annenhver uke, det er helt vanlig mensen med mensensmerter og hele pakka. Jeg har også konstant vondt i brystene. Er dette normalt, eller bør jeg få sjekket det?
Lillevips Skrevet 29. februar 2012 #2 Skrevet 29. februar 2012 Jeg går på Cerazette jeg og, jeg opplever bare de symptomene en gang i blant, kanskje spess når det egentlig skulle vært mensen tider eller ved mellomblødninger. Selv har jeg så og si aldri mens, kanskje en liten blødning 1-2 ganger i året. Det finnes to versoner av denne pillen, 21 piller og 28 piller, den med 28 bruker jeg, og da skal man i teorien ikke få menstrasjon, den med 21 gjør da et hopp for å tillate mensen. Vet ikke hvem av av de du bruker. Cerazette er en minipille og den kan dermed ofte ha forskjellige bivirkninger på forskjellige individ (så langt jeg har skjønt) Det virker som at i motsettning til meg virker den mot sin "hensikt" for deg (ikke graviditet, men lager mer bråk i kroppen enn nødvendig) Jeg ville gått til legen og forhørt meg om andre muligheter, f.eks p-staven.. Av erfaring vil jeg ikke anbefale p-sprøyta til noen, da jeg gikk opp fra 45kg til 90kg (altså dobblet kropsvekta) på 6 mnd, men har hørt at jeg må ha blitt rammet meget hardt av mulige bivirkninger. Men likevel, kan ikke anbefale noen den på bakgrunn av det Lykke til!!!!
_Aries Skrevet 29. februar 2012 #3 Skrevet 29. februar 2012 To av mine venninner brukte samme merke som deg. Begge hadde mens hyppig, og like før de bestemte seg for å slutte hadde de mensen i flere uker. Fra 2-3 uker. Derfor anbefaler jeg deg også å slutte. Selv vil jeg anbefale p-plaster. Dette var første prevensjonsmidlet jeg begynte på og jeg er veldig fornøyd med det. Jeg har ikke merket noen negative bivirkninger. Positivt sett har jeg bare fått mindre kviser, dessuten trenger jeg bare å tenke på å bytte en gang hver uke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå