AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #1 Skrevet 28. februar 2012 God dag, trenger litt input forstår ikkje stoffskifte prøver (Enda, driver å lære), har lest litt men forstår ikkje heilt. Er det ein bra guide eit sted for folk som har hypothyreose? Eg fant prøvene mine frå 2005, for å sjå om di var normale eller ikkje. Frå 2005 T4: 14 T3: 4,1 TSH: 1,7 Skal be om nyare prøver neste gong eg er sjå legen, di var svært lave. Tingen er at eg sleit med heilt forferdelig angst, men når eg fant ut av stoffskifteproblema bare forvant den nesten over natta! Og har ikkje kommet til bake heller... Så eg lurer på om eg alltid har hatt hormonsjukdommar som kan vær forklaring på kvifor eg har slitt så mye psykisk, starta når eg kom i puberteten uten noen god grunn. Har fått eit heilt nytt liv etter eg starta på tyroksin behandling, sover bedre, finare negler, bedre hår, bedre fordøyelse. Heilt fantastisk altså!
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #2 Skrevet 28. februar 2012 Ble du startet på Levaxin (?) på grunnlag av de prøvesvarene der?
SiljeMarita Skrevet 28. februar 2012 #3 Skrevet 28. februar 2012 sjekk hjemmesiden til norsk tyhorideaforbund. Mye ok informasjon der. www.stoffskifte.org
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #4 Skrevet 28. februar 2012 Nei, di svarene er frå 2005, eg aner ikkje kva prøver eg hadde når eg starta på levaksin. Men da var prøvene "kritiske" Ble du startet på Levaxin (?) på grunnlag av de prøvesvarene der?
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #5 Skrevet 28. februar 2012 Åja det finst eit forbund for alt idag! Tusen takk :D sjekk hjemmesiden til norsk tyhorideaforbund. Mye ok informasjon der. www.stoffskifte.org
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #6 Skrevet 28. februar 2012 Nei, TSH var normal på det tidspunktet. Hadde du først vært syk, hadde T4 vært for lav, men det er fordi man kan ikke sammenligne friske og syke. Det er også opprettet en tråd her inne: Den store stoffskiftetråden
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå