yoggi Skrevet 28. februar 2012 #1 Skrevet 28. februar 2012 Har du vært på jobbintervju og fått spm: kan du nevne tre negative og tre positive sider ved deg selv? Er det bare meg, eller er det helt latterlig å spørre om akkurat det? Du sitter der å prøver å komme på tre ´´negative``sider ved deg selv som også kan høres positivt ut...Når det gjelder meg så surrer jeg fælt med det der, jeg prøver hardt å komme på tre negative sider med meg selv ( ikke ta dette feil, for jo det finnes jo negative sider ved alle sammen) men hva er det som passer seg å si i ett jobbintervju. ´´Jo jeg elsker å ligge på sofaen å gjøre absolutt ingenting, eller jeg liker ikke mennesker.. Det er da du bare må dra den, Jeg jobber alltid hardt og så lenge, gir alltid for mye av meg selv og sier aldri nei. Jeg blir aldri klok på det spørsmålet...
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #2 Skrevet 28. februar 2012 Er enig med at det er et dumt spørsmål. Har aldri fått spørsmålet selv, og velger å tro at det er en myte mange arbeidsgivere stiller det spørsmålet.
yoggi Skrevet 28. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 28. februar 2012 Vært på tre jobbintervjuer den siste mnd, og alle har stilt det spm. Var en som faktisk unnskyldte seg og sa at hun måtte stille dette spørsmålet selv om det var litt klisjé..
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #5 Skrevet 28. februar 2012 Det er et idiotisk spørsmål, jeg er enig. Har opplevd å få det stilt selv, og at venner av meg har blitt stilt det. Vi har heldigvis vært forberedt på forhånd, og dradd den gamle "Jeg tar på meg litt for mye arbeid, er ikke så flink til å si nei, liker ikke konflikter". Det føles som et skuespill "Jeg tenker så mye på andre at jeg helt glemmer meg selv" :gjeiper: 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #6 Skrevet 28. februar 2012 Jeg spør om dette når jeg intervjuer, rett og slett fordi jeg trenger å vite om folk har nok selvinnsikt til å være klar over sine negative sider. Alle har negative sider, men det verste er de som ikke er klar over at de også tilhører den kategorien... Negative ting som egentlig skal være positive er klisje, og virker ikke bra hos meg i alle fall. Mye bedre med folk som kan være ærlig. 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #7 Skrevet 28. februar 2012 Jeg spør om dette når jeg intervjuer, rett og slett fordi jeg trenger å vite om folk har nok selvinnsikt til å være klar over sine negative sider. Alle har negative sider, men det verste er de som ikke er klar over at de også tilhører den kategorien... Negative ting som egentlig skal være positive er klisje, og virker ikke bra hos meg i alle fall. Mye bedre med folk som kan være ærlig.
Sweetpea25 Skrevet 28. februar 2012 #8 Skrevet 28. februar 2012 Enig i at det er et dumt spørsmål å få.. Alle har jo negative sider, men man vil jo tross alt ha jobben også! Men jeg har aldri fått det spørsmålet der på jobbintervju.
fruBeist Skrevet 28. februar 2012 #9 Skrevet 28. februar 2012 Du får si noe slikt som at du biter negler, liker å sløve vekk fridager og at du snorker som et "lokkmotiv" 1
Harlekin Skrevet 28. februar 2012 #10 Skrevet 28. februar 2012 Jeg sier negative ting om meg selv som jeg prøver å vinkle på en positiv måte. Det er en kunst Om man får det til.
Tabris Skrevet 28. februar 2012 #11 Skrevet 28. februar 2012 "En negativ ting om meg selv er at jeg har store problemer med å svare godt for meg på spørsmål om negative sider ved meg selv." 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #12 Skrevet 28. februar 2012 Jeg sier negative ting om meg selv som jeg prøver å vinkle på en positiv måte. Det er en kunst Om man får det til. Veldig sjelden noen får det til. Jeg skulle nesten ønske jeg kunne dra på et jobbintervju bare for å svare "jeg er dønn ærlig mot folk når de spør om idiotiske ting, og dette er en av de gangene".
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #13 Skrevet 28. februar 2012 Jeg spør om dette når jeg intervjuer, rett og slett fordi jeg trenger å vite om folk har nok selvinnsikt til å være klar over sine negative sider. Alle har negative sider, men det verste er de som ikke er klar over at de også tilhører den kategorien... Negative ting som egentlig skal være positive er klisje, og virker ikke bra hos meg i alle fall. Mye bedre med folk som kan være ærlig. Men du vil jo aldri få svar som har betydning for arbeidet, sånn egetlig? annet enn av den typen som tidligere er nevnt. Det er ikke mulig under et jobb intervju å finne ut om folk har selvinnsikt eller ikke, det er jo sånn man ser over tid. Det viktigste under et jobbinetrvju er vel å se at kandidaten har egenskaper som passer for jobben, er personlig egnet og evetuellt passer inn i kollegialet (særlig viktig ved arbeid som krever samarbeid). 1
Gjest snoopy_93 Skrevet 28. februar 2012 #14 Skrevet 28. februar 2012 Jeg har aldri måtte svare på sånne spørsmål når jeg har søkt jobb eller vært på jobbintervju. Har vel egentlig aldri vært på noe ordentlig intervju heller, bare kommet på jobbplassen og fått arb. kontrakt. Den jobben jeg har nå har jeg heller aldri søkt på. Fikk tilbudet etter jeg var i praksis.
hulaboer Skrevet 28. februar 2012 #15 Skrevet 28. februar 2012 Jeg spør om dette når jeg intervjuer, rett og slett fordi jeg trenger å vite om folk har nok selvinnsikt til å være klar over sine negative sider. Du skjønner vel at de sannsynligvis bare dikter opp noe som kan vris til å være positivt? Folk kan være veldig klar over sine negative sider, men det er ikke sikkert de ønsker å sitte og dele det med en vilt fremmed! 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #16 Skrevet 28. februar 2012 Jeg spør om dette når jeg intervjuer, rett og slett fordi jeg trenger å vite om folk har nok selvinnsikt til å være klar over sine negative sider. Alle har negative sider, men det verste er de som ikke er klar over at de også tilhører den kategorien... Negative ting som egentlig skal være positive er klisje, og virker ikke bra hos meg i alle fall. Mye bedre med folk som kan være ærlig. Hva med å heller spørre folk hva de mener de er flinke til og hva de mener de kan bli bedre på i forhold til jobben sin? Det vil også vitne om selvinnsikt, og man slipper høre på 3 svadasvar som "glad i å sove lenge om morgenen". Har opplevd å få spm om positive og negative sider ved meg selv 1 gang, og da humret både jeg og intervjueren over klisjêen det faktisk var :gjeiper: Virket som de måtte følge en eller annen intervju-oppskrift noen hadde funnet på. Helt håpløst spm.
Antlers Skrevet 28. februar 2012 #17 Skrevet 28. februar 2012 Da jeg fikk dette spørsmålet, svarte jeg som sant var: Hva som oppfattes som negativt er så subjektivt at det blir umulig for meg å svare på dette. Om jeg selv var misfornøyd med noe, ville jeg naturligvis forsøkt å endre på det. Kunne ikke falt meg inn å finne på negative ting som kan vris til noe positivt. Svaret mitt var rett fra levra - en positiv ting i noens øyne, noe negativt i andres. Jeg fikk forresten jobben
yoggi Skrevet 28. februar 2012 Forfatter #18 Skrevet 28. februar 2012 Da jeg fikk dette spørsmålet, svarte jeg som sant var: Hva som oppfattes som negativt er så subjektivt at det blir umulig for meg å svare på dette. Om jeg selv var misfornøyd med noe, ville jeg naturligvis forsøkt å endre på det. Kunne ikke falt meg inn å finne på negative ting som kan vris til noe positivt. Svaret mitt var rett fra levra - en positiv ting i noens øyne, noe negativt i andres. Jeg fikk forresten jobben Det har jeg faktisk ikke tenkt på. Men utrolig bra svart!
Benedicte22 Skrevet 28. februar 2012 #19 Skrevet 28. februar 2012 Negativ side? Ser du den blå bilen utenfor? Den er min, jeg er sykt dårlig å lukeparkere. 5
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #20 Skrevet 28. februar 2012 Jeg pleier svare ting som faktisk kan oppfattes som negativt, men replisere med at det er ting jeg vet veldig godt om, og at jeg jobber aktivt med dem. Sist jeg var på intervju svarte jeg for eksempel at jeg ikke var alt for glad i å stå tidlig opp, men at jeg aldri forsov meg likevel, og kurerte morgengrettenheten med kaffe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå