AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #21 Skrevet 29. februar 2012 Jeg er så positivt overasket over alle tilbakemeldingene. Så fantastiske dere alle er som vil hjelpe meg med pusen. Katten var til dyrlege for ett par uker siden sist (drar med gjevne mellomrom for å sjekke foten). Dyrlegen tok røntgen og fikk sjekket. Han sa foten leger veldig bra, og katten skal nok bli mye bedre siden han allerede står på foten når han går/sitter osv. Han sa at den har grodd fint, og vil derfor ikke anbefale en operasjon som han gjør det verre. Katten skal ikke ha smerter ifølge dyrlegen vertfall, men foten kan sikkert være plagsom selv om det ikke gjør vondt Jeg spurde han også angående bitingen, men fikk ikke akkurat ett bedre svar en "slik gjør katter av og til, bare kjeft på katten" Jeg har letet etter kattepsykologer men finner ingen. Hadde vært fint å fått en profesjonell til å evaluere katten så han kan få ett best mulig liv. Om det er kattmor som har forlatt han vet jeg ikke, men det er jo veldig trist om det er derfor. Puser lærer så utrulig mye fra pusemamma. Her er planen: Jeg skal gå prøve å klappe pusen mindre, men gi han kos når han kommer til meg. Den ideen om en time out høres bra ut. Da han er ofte helt vill når han er i angrepsmodus. Det er sikkert fint å få han roet ned.
CathFoto Skrevet 29. februar 2012 #22 Skrevet 29. februar 2012 Og send en e-post til Dyrbskyttelsen, sikker på at de har noen gode råd.
Gjest Lille-pus Skrevet 29. februar 2012 #23 Skrevet 29. februar 2012 (endret) Å holde en ung katt i aktivitet er nærmest en egen kunst-art jeg tenker... det høres ut som han mest av alt leker 'catch & kill' med hendene dine, - og blir lett revet med (det er da han legger ørene bakover, ser vill ut i blikket, 'knurrer til deg, borrer klørne inn i armen din og setter tennene i håndleddet ditt). Så går det helt fint ann å bruke denne 'catch & kill' leken til å ta ut engeri og bygge en ung, ung hankatts selvfølelse. Har du et par gamle skinnhansker ? Type 'vinter' med godt, isolerende for ? Et par du kan ofre ? Hvis du har det, så ta på deg disse hanskene, tripp med fingrene bortover gulvet, inviter den unge mannen til lek Tør du så kan du 'utfordre ham litt' ved å vende håndflaten mot ham (med fingrene oppover), sprike med fingrene og bevege håndflaten rolig fra side til side. Min første, sorte, elskede. Min sjefskatt med stor S, - han elsket den leken ! Han tok utfordringen ved den bevegelige hånde i høyde med ansiktet hans, - og han slo til ! Kastet seg over den hanskekledde hånden (nå kommer hansken til nytte), bet seg fast, dro kraftige striper med bakbena (akkurat slik som en løve spretter buken på en antilope !). Han elsket den leken Det kostet et hanskepar hvert år (og jeg hadde hver høst nye vinterhansker i lammeskinn med ullen inn). Og så tar jeg ethvert forbehold for at han ikke leker.... jeg har jo ikke møtt ham, sett ham, lekt med ham. Men jeg hører at han er en meget heldig liten fyr - en heldig liten fyr med masse energi ! Endret 29. februar 2012 av Lille-pus
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå