AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #1 Skrevet 28. februar 2012 SKal lage gryte til 10 stk....og da er det litt flaut å servere Toro....for jeg er jo en gon husmor:-) VIl ihvertfall fremstå slik:-) Blir veldig glad for tips og ideer:-)
^^Belle^^ Skrevet 28. februar 2012 #2 Skrevet 28. februar 2012 Jeg spiste faktisk denne i dag. Men rester da, og så gratinerte jeg det i ovnen med mozzarellaost.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #3 Skrevet 28. februar 2012 Nå skal jeg være litt slem og si at hvis du vil fremstå som en god husmor bør du bruke noe annet kjøtt enn kjøttdeig:) Lam, oksekjøtt, kylling, svin, vegetar i biter. Da har jeg plutselig flere alternativer til deg som ikke er toro. Kjøttdeiggryte=chili i min verden. Bønner, tomater, paprika, chili etc. 1
MellonCollie Skrevet 28. februar 2012 #4 Skrevet 28. februar 2012 Rema 1000 har kampanje på middager med kjøttdeig denne måneden, og de har lagt ut denne oppskriften på Chili Con Carne. Ellers hadde Matbloggsentralen en utfordring med gryteretter for noen uker siden, her er alle rettenesom ble sendt inn. Sikkert noen med kjøttdeig der
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #5 Skrevet 28. februar 2012 Nå skal jeg være litt slem og si at hvis du vil fremstå som en god husmor bør du bruke noe annet kjøtt enn kjøttdeig:) Lam, oksekjøtt, kylling, svin, vegetar i biter. Da har jeg plutselig flere alternativer til deg som ikke er toro. Kjøttdeiggryte=chili i min verden. Bønner, tomater, paprika, chili etc. TS her. Nå må jeg le litt her...tihi. Sant det at kjøttdeig ikke er så spennende:-) Men jeg tenkte at jeg ikke skulle ruinere meg:-) Men har du noen gode oppskrifter med kjøtt blir jeg glad....gjerne ei gryte uten ris til,siden den alltid klistrer seg når jeg er i nærheten. GUDAMEG da så vanskelig det er å finne på noe godt å lage...jeg har ingen ideer...
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #6 Skrevet 28. februar 2012 neiiii måtte jeg lese dette ikveld... nå fikk jeg kjempelyst på chili con carne... så det må jeg lage i morgen... men jeg har lyst på det NÅ...
lunem Skrevet 28. februar 2012 #7 Skrevet 28. februar 2012 lag en saus av smør, mel og vann /melk, tilsett mais, løk, paprika, gulrot, sukkererter og det du måtte ønske, og brunet kjøttdeig til slutt:) krydre med det du liker, server med ovnsbakte poteter og litt frisk persille:) jeg lager ofte gryterett av det jeg har liggende:) Smør og mel til jevning har jeg alltid i hus:)
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #8 Skrevet 28. februar 2012 Denne er fantastisk god! http://www.matprat.no/rask/raske-oppskrifter/indisk-curry/
Skylines Skrevet 4. mars 2012 #9 Skrevet 4. mars 2012 Min oppskrift på Chilli con Carne til 4 personer: 1 løk 1 gul paprika 1 "bit" hvitløk (vet ikke hva jeg skal kalle det) 1 boks nyrebønner 1 ss tomatpure 1 boks grovhakkede tomater ca 500-600 gram kjøttdeig Salt, chilipulver og oregano Finhakk paprika og løk, fres ca 5 minutter i en stor gryte. Tilsett kjøttdeig. Tilsett hakket tomat, tomatpure, finhakket hvitløk og krydder (smak til, kan godt være raus). Senk temperaturen og tilsett bønner. Varm så opp igjen i ca 10 minutter. Jeg bruker å ha tortillalefser og ost til. Spiste denne retten i dag, en av mine favoritter:)
ladyluna Skrevet 4. mars 2012 #10 Skrevet 4. mars 2012 Denne er god! Smaker nesten som den meksikanske gryteretten fra TORO, bare mye bedre såklart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå