Gå til innhold

100-dagers utfordringen


ibsen

Anbefalte innlegg

Etter en lang og kjip vinter er det snart vår! Og denne våren skal bli BRA :)

Tiden for å sitte inne, spise snop og synes synd på seg selv er offisielt over. Det er på tide med forandring. Og istedet for å tenke på det, snakke om det og vurdere det - skal jeg bare gjøre det. Treningssenteret neste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dag 1:

20 min på tredemølle + gruppetime :) 766 kcal. 45% fra fett. Max puls 182. Gjennomsnittspuls 141.

Sliten? Ja. Fonøyd med innsatsen? Nja. Fornøyd med å ha startet? JA!

Dagens inspirasjon: sesongstart slankekrigen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Hei!

Fet treningsdagbok, her kommer jeg til å følge med!

766 kcal forbrent?! Det er jo en skikkelig bra start!

Kanskje du kan fortelle om hvilken form du er i, og hvilke mål du har? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Fet treningsdagbok, her kommer jeg til å følge med!

766 kcal forbrent?! Det er jo en skikkelig bra start!

Kanskje du kan fortelle om hvilken form du er i, og hvilke mål du har? :)

Hei!

Så kjekt at noen følger med!

Akkurat skrevet et laaangt svar, så forsvinner det selvfølgelig.

Jeg er 25 og i sånn halvdårlig form :gjeiper: Har alltid vært veldig av/på når det gjelder trening, og kastet meg inn i nye prosjekter (svømming, dans, tennis, boksing, kampsport, pilates ++) med liv og lyst, og så går jeg lei.. Men har alltid greid å holde formen noenlude ok, og vekten stabil på rundt 53/54 kg. Og idag viste vekten 60,2. En tøff vinter har satt sine spor.

Målet er å komme meg ut av den tåkedalen jeg er i akkurat nå, og bli en bedre utgave av meg selv :) Som treningsmål vil jeg bli i form til lange fjellturer i vårsol, faktisk greie å ta armhevinger og kunne løpe en mil. Så jeg har utfordret meg selv til 100 dager med aktivitet.

Planen for idag er tur, og noen enkle styrkeøvelser. Og kansje 10 min sol for å belønne meg selv at jeg er kommet igang :)

Endret av ibsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 2: Kort tur + armøvelser.

Sliten etter gårdsdagen, og har kansje spist litt for lite.

Imorgen er det gruppetrening igjen. Satser på å ha litt mer å gi denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 3:

Pulsklokken viser 861 kcal forbrent, 40 % fra fett. 30 min på tredemølle + gruppetime. max puls: 187 og gjennomsnittspuls: 140.

Gikk bedre idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kevlarsjäl

Herregud, hvordan får du til de syke kaloriforbrenningene?

Eller, hvor lenge trener du totalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 4: kort og rolig tur. Sliten etter gruppetime.

Dag 5: rolig tur på 1 time og 51 min. 669 kcal viser pulsklokken. 55% fra fett. Max puls 160 og gjennomsnittspuls 127.

Blir en til tur senere, etterfulgt av filmkveld med en venninne :)

Imorgen blir det økt på treningssenteret, eller kansje tur igjen om solen skinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en velykket filmkveld, uten de helt store utskjeielsene. Blir det ikke kjøp, blir det ikke spist :gjeiper: Hadde en rusletur på 1 og 1/2 time først.

Dag 6: en (veldig) kort og rolig tur + diverse armøvelser.

Idag er planen en kort tur før middag og kansje en lengre kveldstur. Spørs litt om jeg får noen med meg.. Litt mørkredd.

Har veiet meg de 3 siste dagene o da har vekten sett slik ut 59.2 - 59.4 - 58.8. Kan se ut som jeg har gjort en vanvittig innsats. Høhø.. Men er nok dette som faktisk er vekten min. Men psykisk veldig fint å se 58-tallet hvertfall :)

Prøver å fokusere på det positive, men det er vanskelig! Skal i 30års dag i helgen og hadde tenkt ut det perfekte antrekk. Men nei, skjørtet og toppen var for liten.. Og da jeg skulle prøve min safe go-to-kjole så satt ikke den noe fint heller. Det er da det går opp for meg hvor mye jeg faktisk har lagt på meg. ÆSJ!

Og bedre blir det ikke av at jeg er supertravel denne uken, og dermed ikke får gått på de faste gruppetimene mine.. Utrolig irrasjonelt, men får lyst til å sette helpe prosjektet på vent, og begynne igjen når jeg faktisk har tid og krefter å legge i den. Men det skal jeg IKKE! Kjører videre på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, hvordan får du til de syke kaloriforbrenningene?

Eller, hvor lenge trener du totalt?

Eh..vet ikke helt jeg.. Skal vel ta det pulsklokken viser med en klype salt. Men den er riktig innstilt på alder, kjønn, høyde og vekt (akkurat stilt den opp :gjeiper:)

Trener mellom 1 og 1/2 og 2 timer. Men jeg tar ikke av meg pulsbeltet før jeg er hjemme. Så er vel en del after-burn som blir registrert.

Og så er de høypulstimene jeg går på intense! Menn i tights og meg liksom... Veldig fornøyd med instruktøren - hun er ufattelig flink å presse oss videre. Og jeg tar i alt jeg har og svetten renner. Mer eller mindre gjennomvåt når timen er slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Aha! Hadde jeg klart å trene halvannen time hadde nok jeg kunne loggført en del mer kcals også ja.. Hehe. Holder meg mellom 20-60 min som regel. Nå ble jeg inspirert til å muligens pushe meg selv litt ekstra på kardioøkta mi seinere i dag!

Dumt med den kjolen og antrekket som ikke passet, men ikke gi opp! Det må jo bare være supermotivasjon til å fortsette med treninga og pushe enda hardere :) Nå er du jo dessuten snart 1/10-del inn i utfordringa, ikke noe vits å gi seg heelt enda :rope:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så fine treningsmål og artig plan du har (100 dagers utfordringen). Jeg heier på deg og følger med videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! Hadde jeg klart å trene halvannen time hadde nok jeg kunne loggført en del mer kcals også ja.. Hehe. Holder meg mellom 20-60 min som regel. Nå ble jeg inspirert til å muligens pushe meg selv litt ekstra på kardioøkta mi seinere i dag!

Dumt med den kjolen og antrekket som ikke passet, men ikke gi opp! Det må jo bare være supermotivasjon til å fortsette med treninga og pushe enda hardere :) Nå er du jo dessuten snart 1/10-del inn i utfordringa, ikke noe vits å gi seg heelt enda :rope:

20-60 min er jo veldig bra det også! Med den formen jeg er i nå så trenger jeg rett og slett en 30min oppvarming for å kunne prestere. Rekker jeg ikke det, er jeg helt kake 10 min inn i gruppetreningen. Regner med det vil komme seg etterhvert.

Er trygg på at klærene skal passe innen sommeren! Men er så lite kjekt å føle seg så fremmed i sin egen kropp :sjenert:

Prøver å fokusere på det positive. Er nærmere målet i dag, enn jeg var i går! Og med litt objektive briller på så er ikke hvor jeg er i dag så verst heller. Jeg har en frisk, ung og sterk kropp (sånn noenlude hvertfall), normal bmi, et godt utgangspunkt for videre fremgang, og både evne og vilje til å gjennomføre målene jeg har satt meg!

Mye positiv energi dag ja!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, så fine treningsmål og artig plan du har (100 dagers utfordringen). Jeg heier på deg og følger med videre :)

Så kjekt at noen følger med :goodbye: Litt mer press til å faktisk gjennomføre og logge treningen da. Haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 7: (tror jeg) Går litt surr idagenen allerede. Skal lage med en "kalender" med 100dager og krysse av en dag etterhvert. Tror det vil bl motiverende.

Vanvittig travel dag resulterte at jeg bare fikk tid til å ta noen armøvelser. Litt skuffet over meg selv.. Kjenner idag at jeg er litt støv i armene, spesielt på baksiden. Tar det som et tegn på at jeg la nok innsats i det hvertfall.

Idag er planen litt bakketrening(?). Skal gå opp en ikke alt for lang, men bratt bakke/topp hvertfall 1 gang. Helst to ;) Prøve å kjenne litt på hvordan kroppen føles i en den settingen.

Vurderer å melde meg på 7fjellsturen. Har lyst til å ha noen mål som knytter seg til andre ting enn vekt og kropp.

Neste uke tenker jeg å ha en PT time for å få satt opp et styrketreningsprogram. Yes!

Endret av ibsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 8: Dårlig med motivasjon idag og litt skranten form :tristbla:

Men fikk nå på meg joggeskoene og kom meg ut, for nok en rolig tur 1 time og 15 min. Max puls 156. Gjennomsnittlig 112. Alt for dårlig! kalorier: 345. 55% fra fett.

Imorgen SKAL jeg komme meg på treningssenteret! Tror jeg rekker en økt midt på dagen. Kjipt å være så travel når jeg vil konse om treningen :P

Å spise sunt går fint. Å få i seg nok mat er det verre med. Har dårlig matlyst fortiden. Håper en god økt imorgen kan trigge sultfølelsen igjen.

Det jeg vet har funket for meg tidligere og som jeg prøver å gjennomføre nå; er å spise 3 store måltider om dagen med mye protein. Frokost, lunsj og middag. Spiser bare kvelds etter høypulstimer og hard styrketrening.

Hvorfor gjør jeg det sånn? Tja..Mye prøving og feiling har vist seg at det er den rette måten for meg å spise. Da greier jeg å holde en stabil vekt og viktigere; et stabilt blodsukker. Hvorfor jeg spiser første halvdel av dagen og ikke den siste er ganske enkelt fordi det er da jeg er i aktivitet. Jeg MÅ ha frokost for å fungere, men greier ikke å spise noe om jeg ikke er sulten, så derfor skipper jeg kvelds.

Vurderer å prøve meg på stop-eat-go-"dietten". Ikke som en diett, men som en permanent livsstilendring. Har allerede en noen lengre fasteperioden en "normalt", og synes som sagt det funker for meg. Men vil vente til jeg er kommet over denne travle perioden, er kommet inn i en treningsrutine, psyken er litt mer stabil og motivasjonen er på topp.

Endret av ibsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Æsj da har jeg greid å bli syk :( Feber og generelt litt nedsatt allmenntilstand =

Dag 9: null aktivitet. Blir en rolig dag med fokus på å hente seg inn og få i seg nok væske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! Dette klarer du å gjennomføre ;)

Takktakk! :biggrin:

Har tatt ett steg nærmere (tilbake) til et sunnere liv, og begynt å ta eskimo3 og chiafrø for å få i meg nok sunne fettsyrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen idag er bedre idag :) Så planen er å gå meg en liten tur. Sykt rastløs! Og hvis formen og tidsplanen tilater det, blir det en tur på treningssenteret ikveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...