Gjest Redd.... Skrevet 28. februar 2012 #1 Skrevet 28. februar 2012 Jeg har et dårlig forhold til mine foreldre (har liten kontakt med dem) I samarbeid med psykiater forsøker de å få meg tvangsinnlagt.(jeg vet ikke hva utfallet vil bli) Jeg lot de få snakke med min psykiater fordi psykiateren foreslo det(dumme meg). Er veldig redd for at de skal snoke i mine private ting dersom jeg havner på lukket avdeling. Er redd de skal låse seg inn i leiligheten og snoke. Åpne posten min. Har ingenting å skjule men vil ha privatlivet mitt i fred! Jeg er forresten 20 år. jeg bor på hybel. Leier privat i en annen bydel. Har ingen andre voksne å stole på.
KaDust Skrevet 28. februar 2012 #2 Skrevet 28. februar 2012 Kan du ikke bare la leiligheten stå låst? Foreldrene dine har ingen rett i å snoke i tingene dine.
Gjest redd Skrevet 28. februar 2012 #3 Skrevet 28. februar 2012 Har blitt fortalt at man blir fratatt nøkler osv hvis man blir tvangsinnlagt. Jeg er redd for at de skal kreve nøklene mine.Det hjelper ikke at døra er låst da. De påstår at jeg kan skade meg selv så hvis jeg blir innlagt blir jeg sikkert fratatt nøklene siden de er skarpe.
KaDust Skrevet 28. februar 2012 #4 Skrevet 28. februar 2012 Du får jo prate litt med psykiatrien da, tror ikke foreldrene dine kan kreve nøkkelen. Hvertfall ikke så lenge du fortsatt er myndig.
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2012 #5 Skrevet 28. februar 2012 Har du en venn du kan gi nøkkelen til? Eventuelt få oppskrevet som nærmeste pårørende?
Gjest redd Skrevet 28. februar 2012 #6 Skrevet 28. februar 2012 Ok. Takk. Det er forressten ikke sant at jeg kan skade meg. Jeg rispet meg litt på armene i tenåra,men sluttet. allikevel bruker de det mot meg fortsatt. Tenker hele tida på at de skal ta nøkkelen i fra meg . Jeg vil ikke ha privatlivet mitt invadert av dem.Men takk for tipset. skal snakke med psykiater.
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2012 #7 Skrevet 28. februar 2012 Beklager, så ikke før nå at du ikke hadde andre... *fjerner fot fra salaten* Kan advokat være et alternativ? Er det snakk om tvang er det aldri dumt å ha i bakhånd uansett. Men det er forferdelig dyrt :/
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2012 #8 Skrevet 28. februar 2012 Har du en venn du kan gi nøkkelen til? Eventuelt få oppskrevet som nærmeste pårørende? Jeg har ingen nære venner jeg stoler på. Det er derfor jeg bekymrer meg for at foreldrene mine skal få tak i nøkkelen min.
Gjest redd Skrevet 28. februar 2012 #9 Skrevet 28. februar 2012 Må logge av nå,men kan skrive mer i morgen. takk for svar.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #10 Skrevet 28. februar 2012 Du vil bli fratatt ting du kan skade deg med, men sykehuset oppbevarer dette for deg. De kan ikke gi nøkler til foreldrene dine da du er myndig. Foreldrene dine har ikke rett til å få vite noe som helst fra det offentlige helsevesenet som angår deg. Da er det brudd på taushetsplikten. 1
Gjest scorpius Skrevet 28. februar 2012 #11 Skrevet 28. februar 2012 Kjære deg, ikke vær redd for at foreldrene dine skal få tak i nøklene dine! Helt riktig det AB har skrevet over her. Personalet TAR ikke nøklene fra deg, men de oppbevarer de for DEG, ingen andre. Dette har ingenting med at de eller foreldrene dine skal få tilgang til din bolig, men av hensyn til selvskading osv. (selv om du kanskje ikke selvskader selv, så er dette normalt å bli fratatt slike ting når man er tvangsinnlagt). Masse lykke til
Gjest Nuppdupp Skrevet 28. februar 2012 #12 Skrevet 28. februar 2012 psykologen din kan ikke tvangsinnlegge deg bare fordi du rispet deg i tenårene? har du forklart hvordan de er? ligger det mer bak? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå