Gå til innhold

Hva betyr at man er eksklusiv?

MissBradshaw

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det betyr vel at man eksklusivt treffer hverandre når det kommer til sex og kos. Sånn tolker jeg det i hvertfall :) men sammen er man ikke. Er noe teit oppfunnet for at den ene parten ikke skal føle seg "fanget" og fremdeles kan kalle seg singel. Selv om mann i bunn og grunn er så godt som sammen :fnise:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man dater en person og h*n sier at man er eksklusiv, betyr det at man er kjærester?

Kjæreste eller ikke? Den er litt uklar, du får spørre den som sier det.

Men det betyr iallfall at man ikke har sex med andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man har datet i 5 måneder, og ingen av dem har datet noen andre. Betyr det fortsatt at man ikke dater andre enn den ene personen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man eksklusive så dater man bare den personen man er eksklusiv med. Altså dater dere bare hverandre om dere er eksklusive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom man har datet i 5 måneder, og ingen av dem har datet noen andre. Betyr det fortsatt at man ikke dater andre enn den ene personen?

Jeg tolker det slik at dersom man er exclusive så holder man ikke på med noen andre, bare den du er exclusive med :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr at man ikke møter andre

Det stemmer. Man møter da kun hverandre, som kjærester. Man kan date eksklusivt, og dra det ennå lengre å være kjærester.

Så kan en ta det ennå lengre, ved å bli forlovet/gift, eller bare samboere (ikke så mye verdt).

Å være eksklusive betyr ikke at mannen elsker deg eller vil gifte seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Menn behøver å få det inn med teskjeer og du må klargjøre alt:

Selv om dere har datet ekslusivt i 5 måneder, betyr ikke det at mannen har forstått hvor dere er i forholdet. Du må dra det videre, for menn evner ikke å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Menn behøver å få det inn med teskjeer og du må klargjøre alt:

Selv om dere har datet ekslusivt i 5 måneder, betyr ikke det at mannen har forstått hvor dere er i forholdet. Du må dra det videre, for menn evner ikke å gjøre det.

Bitter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kysser, har sex med, koser, kliner etc kun med den personen man er eksklusiv med, men det er litt mer avslappet i forhold til flørt og vennskap med andre av det motsatte kjønn. Man har ikke de samme forpliktelsene i forhold til kontakt og samvær heller mener jeg. Det vil f.eks. si at det er helt greit å dra ut en tur med gutta, uten å måtte si ifra eller "spørre om lov".

Jeg ser på det som et naturlig steg på vei mot å bli kjærester.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest forskjellig

Man kysser, har sex med, koser, kliner etc kun med den personen man er eksklusiv med, men det er litt mer avslappet i forhold til flørt og vennskap med andre av det motsatte kjønn. Man har ikke de samme forpliktelsene i forhold til kontakt og samvær heller mener jeg. Det vil f.eks. si at det er helt greit å dra ut en tur med gutta, uten å måtte si ifra eller "spørre om lov".

Jeg ser på det som et naturlig steg på vei mot å bli kjærester.

Så når man kysser, kliner og har sex med en person så er man på vei til å bli kjærester? Jeg gjør ingen av delene med folk jeg ikke er kjærester med, har jeg kommet så langt som til sex så har vi allerede definert oss som kjærester. Og i tillegg har mine kjærester lov til å gå ut med kompiser uten å spørre om lov. Mange forskjellige definisjoner på kjæreste og exclusive her.

Jeg tolker det som at man kun dater en person, og at når man er exclusiv så betyr det at interessen er stor på begge sider for ellers vil man vel gjerne sjekke ut flere for å finne en bedre kjemi med en annen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M0ntriark

Eksklusiv for meg kan være noe annet for deg, så kan du ikke spørre han du er eksklusiv med hva han legger i det?

For min del består det i at, jeg skal ikke date, deale og iallefall ikke noe intimitet med noen andre enn han jeg er eksklusiv med, for å se om dette kan vidreutvikle seg til å bli et forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eksklusiv for meg kan være noe annet for deg, så kan du ikke spørre han du er eksklusiv med hva han legger i det?

For min del består det i at, jeg skal ikke date, deale og iallefall ikke noe intimitet med noen andre enn han jeg er eksklusiv med, for å se om dette kan vidreutvikle seg til å bli et forhold.

Rimelig definisjon det. Men hva annet kan man legge i det å være eksklusiv??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva annet? Synes det kom rimelig godt frem her hva som ligger i ordet. Dere er ikke sammen, men ingen av dere holder på med noen andre heller. Man stikker ikke å drar på seg kjønnssykdommer etter femte date.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...