Gå til innhold

Kontantkort,anonymitet og kriminalitet.


ellapille

Anbefalte innlegg

Jeg håper så inderlig at det kommer en ny regel der man må registrere seg med navn for å få et telefonnummer på disse mobilene.

For da ville man kunne fått bedre oversikt over kriminaliteten.

Norge er nok et lett land å lure.

Men hovedsaken for dette innlegget er at jeg selv blir plaget av familiemedlemmer med ringing og tekstmeldinger.

Jeg får beskjed av politiet at de ikke kan gjøre noe.

Jeg har blitt regelrett banket opp og ranet av et av disse menneskene.

Det er ikke ulovlig å ringe å trakasere noen eller skrive uhyggelige tekstmeldinger.

Jeg fikk beskjed av politiet at jeg heller måtte begynne å låse døra mitt på dagen,slik at disse menneskene ikke kunne komme seg inn som de jo truet med å gjøre.

Jeg har 3 barn og må låse dem inne fordi vi kan bli banka opp og ranet og trakasert.

Politiet kan ikke fysisk gjøre noen ting før de står på døra eller fysisk banker meg opp.

Da skal de være behjelpelige med å komme.

PÅ displayet på hustelefonen kommer det opp et mobilnummer som tilhører 2 søster på 30 og 39 år.

Men det er ikke registrert,så politiet får ikke stoppet det.

I fjor sommer gjorde disse menneskene akuratt det samme,men da var det med et annet telefonnummer.

En gang dreit de seg ut og da ble tlf nummeret funnet registret på hu på 39.

Da kontaktet politiet denne gale kjerringa og det ble stille..............ii nesten 8 mnd.

Da var det påan igjen.

Så jeg lever altså et begrenset liv fordi jeg ikke kan bevise at jeg blir plaget av disse menneskene.

Jeg har bare et uregistret telefonnummer som bevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ellapilla..... så leit at det skal være sånn...

Men løsningen er nok ikke å lage nye regler som forbyr anonyme meldinger, når HOVEDPROBLEMET ER AT FOLK MOBBBER!!!

Dette er jo en konflikt mellom deg og søstrene....

Hva mener du egentlig vi skal forby? Regsteringer? Hva hindrer telefonterrorister å bruke telefonboks da?

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Synes ikke det gjør noe at man kan få kjøpt mobiltelefoner uten å oppgi navn.

De fleste misbruker dette ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper så inderlig at det kommer en ny regel der man må registrere seg med navn for å få et telefonnummer på disse mobilene.

For  da ville man kunne fått bedre oversikt over kriminaliteten.

Norge er nok et lett land å lure.

Men hovedsaken for dette innlegget er at jeg selv blir plaget av familiemedlemmer med ringing og tekstmeldinger.

Jeg får beskjed av politiet at de ikke kan gjøre noe.

Jeg har blitt regelrett banket opp og ranet av et av disse menneskene.

Det er ikke ulovlig å ringe å trakasere noen eller skrive uhyggelige tekstmeldinger.

Jeg fikk beskjed av politiet at jeg heller måtte begynne å låse døra mitt på dagen,slik at disse menneskene ikke kunne komme seg inn som de jo truet med å gjøre.

Jeg har 3 barn og må låse dem inne fordi vi kan bli banka opp og ranet og trakasert.

Politiet kan ikke fysisk gjøre noen ting før de står på døra eller fysisk banker meg opp.

Da skal de være behjelpelige med å komme.

PÅ displayet på hustelefonen kommer det opp et mobilnummer som tilhører 2 søster på 30 og 39 år.

Men det er ikke registrert,så politiet får ikke stoppet det.

I fjor sommer gjorde disse menneskene akuratt det samme,men da var det med et annet telefonnummer.

En gang dreit de seg ut og da ble tlf nummeret funnet registret på hu på 39.

Da kontaktet politiet denne gale kjerringa og det ble stille..............ii nesten 8 mnd.

Da var det påan igjen.

Så jeg lever altså et begrenset liv fordi jeg ikke kan bevise at jeg blir plaget av disse menneskene.

Jeg har bare et uregistret telefonnummer som bevis.

Det er da ulovlig det? :roper på Poirot!:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellapilla..... så leit at det skal være sånn...

Men løsningen er nok ikke å lage nye regler som forbyr anonyme meldinger, når HOVEDPROBLEMET ER AT FOLK MOBBBER!!!

Dette er jo en konflikt mellom deg og søstrene....

Hva mener du egentlig vi skal forby? Regsteringer? Hva hindrer telefonterrorister å bruke telefonboks da?

Waco

Det jeg mener er at :hadde det vært lovpålagt å registrere seg med navn,så hadde kanskje tenkt seg litt mer om før de terroriserer fordi nummeret som da kommer opp på displayet går det ann å oppspore til eieren av nummeret.

Dette er ikke mobbing.

dette er trakasering og plaging på høyt plan og jeg får ikke gjort noe med det.

Jeg svarer ikke på meldinger,jeg snakker rolig i telefonen når de ringer,jeg banner ikke,skriker ikke men er helt rolig og de vil ikke gi seg.

Hadde t.o.m folk som bruker telefonboks så vil nummeret komme opp og man kan finne ut hvor de ringer fra.

Jeg mener ikke man skal forby bobiltelefoner,kontantkort eller noe sånt.

Men finnes det en eier til telefonnummeret så kanskje slik utspekulert plaging kunne ta slutt.

Dette er faktisk ganske alvorlig,for det finnes ikke noe rettsikkerhet for meg eller andre som blir plaget av syke mennesker.

Når til og med politiet sier de ikke kan gjøre noe,da er det et problem.

I mitt tilfelle så er det alvorlig for meg,men tenk så mye alvorligheter det sikkert foregår med slik anonym virksomhet da, fordi kjeltringene vet de ikke blir sporet opp og tatt.

Når vi skal på handlesentre så er jeg nødt for å forberede småungene på hva de skal gjøre og hvordan de skal reagere ,at de ikke skal bli lurt med av disse syke menneskene.

Det å måtte kikke seg 2 ganger bak før man kan gå trygt videre er ikke bare mobbing.

Nå er det jo slik at disse 2 syke kjerringene har funnet sitt snitt til å nettopp plage meg og ungene på denne måten fordi de vet at de ikke blir tatt for det.

Men om det skal være sånn,så får jeg vel bare leve et begrenset liv,berolige unger før handleturer,låse utgangsdøren og la kniven ligge på sin faste plass i gangen.

For om ingen kan beskytte meg og mine ,så får jeg vel gjøre det selv da. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja trusler og trakkasering kan anmeldes til politiet,fordi det er ulovlig,men når jeg ikke har bevis da?

Det er jo det denne saken handler om.

Og nettopp fordi de har funnet sitt snitt til å fortsette plagingen på denne måten så kan de ikke stoppes.

Derfor så skulle jeg ønske at mobiltelefonnummerne kunne vært registrert på navn.

Jeg tar opp denne saken nå,men egentlig er dette emnet ganske gammelt,fordi politiet selv for flere år siden tok opp det samme problemet uten at noe er blitt gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta vare på tekstmeldinger og skriv ned klokkeslett på samtaler, samt innhldet. Dette kan leveres inn til politiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmfff... Det virker som du enda ikke har skjønt det så jeg forklarer igjen med barne-teskjeer beregnet på dysfunksjonshemmede.

Ellapilla, vet du hva jeg synes er sykt? Det er at ens private konflikter gjenspeiler i et ønske om et lovforbud mot å registrere kontantkort på internett f eks? For det er det du mener, ikkesant? Hvem som helst kan registrere seg som bestemor duck om de vil. Det systemet du ønsker med identifiseringer vil jo ikke kunne fungere utenom store inngripen i samfunnet, man kan f eks registrere mobilnummere via telefon, og slik bør det være.

La meg gi deg flere eksempler...det er ikke alle som bruker anonyme txtmeldinger til hevngjerrige småkrangel mellom kvinnefeider. Man har f eks mulighet til å lade opp andres kontantkort anonymt, kun for å glede!

Hvor mange ganger har ikke forelskede møtt hverandre under nick og andre aktiviteter...?

ÅRSAKEN til konflikten må løses problemet ditt, vi kan ikke forby et anonyme sms, fordi at det neste du vil mase om er anonyme brev må forbys og anonyme mailer og anonyme som ringer på døra di må spørre om lov først, og deretter... Det du har er rett og slett sosial angst på grunn av noen gærne kvinnemennesker som truer deg og familien din, men det er da ingen unnskylding for å tenke irrasjonelt.

Mvh

Ole dole doffen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps, en forklaring til Ole dole doffen avslutningen, .... vi er alle anonyme her på nettet, men selvsagt hadde det vært tøffere om vi kunne registrere oss med fullt navn slik at vi slapp å trakassere hverandre, eller hvordan tenker andre?

Problemet med uønskede telefoner og txtmeldinger må jo løses inviduelt, hvorfor ikke bare sette telefonen på tv'en med programmet finske nyheter på sverige 1, når noen av dem ringer...?

Hvis noen hadde sendt meg en sjuk txtmelding hadde jeg sendt dem til andre, for å spørre dem hvordan dem hadde reagert, og forslag til svar. Kanskje dere heller burde begrave stridøksene i stedet for å skape problemer for andre? La meg forklare problemet mitt dersom ditt forslag blir gjennomført. Jeg befinner meg nå f eks i spania, og hvis jeg skal bestille telenorkort, hva skal jeg gjøre da? Faxe over et bilde av Bill Gates og håpe på det beste? Vi må alle forstå at ærligheten til mennesker og lojalitet er det beste virkemiddelet for å bevare en sunn og god verden.

Hilsen en som ønsker f eks anonyme internett velkommen, men det er fordi jeg ønsker fred og forsoning på kloden...

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poirots råd er gode. Ta vare på tekstmeldingene. Hvis de ringer til fasttelefon, skaff deg en rimelig telefonsvarer og ta opp det som blir sagt.

Da har du grunnlag for en anmeldelse.

Så mye overvåking vi er utsatt for, og så mange registre vi finnes i, ønsker jeg ikke flere muligheter til å bli overvåket og registrert. Alle slike opplysninger som er lagret rundt om kring, kan settes sammen og misbrukes. Så prinipielt er jeg imot mer av det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Om du blir trakkasert på mobil/hustlf, så kan du vel skaffe deg hemmelig nr? Bare oppgi nr. til folk du stoler på.

Da blir du ikke nådd av uønskede vesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

En annen ting er at det er ikke noe problem for telenor og finne ut hvem som ringer deg. Alt blir lagret et halvt år.

Om du tenker på barna så skaff deg hemmelig nr.NÅ. Ikke særlig å ha en kniv i gangen.Tror du ikke barn registrerer din engstelse?

Instruerer barn før de går på kjøpesenter? Du er til skade for dine barn.Vet du det?

Dette får du stoppet på timen om du vil.HEMMELIG NUMMER, men du har kansje noe i mot det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er sikkert hun som skader barna med å være forsiktig, ikke de som truer.. Logisk..

Ta opp samtaler, ta vare på sms, tving politiet til å gjøre noe!!

Lykke til i allefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja en kan skade barn med en slik opførsel. Får gå til barnevernet da og si at barna er i fare med en slik oppførsel+slektas trusler. Så får dem gå til politi. Da må hun ta hemmelig nr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så frustrer når jeg leser svarinnleggene.

Ikke over at dere er uenig med meg og har et annet syn,men hva dere egentlig klarer å presse ut av dere.

Jeg har informert barnevernet,de har visst om dette i flere år og de støtter meg med det jeg gjør.

Politiet har vært inne i bildet i 3 år med de samme folka,er det rart at jeg er frustrert.

Jo jeg veit at telefonen kan spores,men ikke direkte til et hus da veit du.

Er det hemmelig telefonkort,så kan de ikke gjøre noen ting.

Det blir bare ord mot ord.

Ja og jeg har nå skaffet meg reservasjoner mot å stå i tlf katalog,opplysningen og jeg skal bytte nummer.

Jeg ble slått,lugget kloret opp og håret mitt måtte legges i en plastpose etter at hun på 39 angrep meg inne i min egen bil.

Småungene så dette,de skrek og gråt og jeg sa til denne 39 åringen:ikke foran ungene Hanne,ikke foran ungene.

Da fikk jeg til svar:å jo da det gjør jeg det,det ser du vel at jeg gjør.

Jeg vet hva de er kapable til,jeg har kjent denm i over 30 år.

Så jeg må si at det jeg synes er logisk er å beskytte dem å ta alle forhåndsregler som finnes.

Jeg skal skaffe meg en sånn opptager til tlf,ta vare på sms ,men å tvinge politiet går ikke ann skjønner dere,det er ikke slik det fungerer.

Etter utallige brev,besøk på døren og stygge tlf fra faren min for 3 år siden ringte politiet til faren min og ba ham om å stoppe med denne trakaseringen.

Pappa er en gammel forsvarsmann og svarte: dere er omtrent de femtiende personene som skal fortelle hvordan jeg skal forholde meg,jeg kommer til å fortsette så lenge jeg vet at jeg holder meg innenfor lovlighetens rammer,så slang han på røret til politiet.

Jeg kom meg vekk fra familien for litt over 3 år siden,har gått til behandling,fått medisiner fordi jeg har blitt så mishandlet i flere tiår.

Den eneste formen for støtte har jeg igjennom lege,politi,gode naboer som også har blitt plaget fordi de kjenner meg.

Det eneste jeg ønsker er å få være i fred,jeg tar ikke medisiner lenger,går ikke så ofte til behandling lenger heller.

Jeg har blitt sterk,men redselen for at de skal bryte ned det jeg har klart å bygge opp er der meget sterkt.

Sønnen min som nå blir 16 har blitt stoppa på gata og mobbet foran sine kamerater.

Tanta ringer han mitt i timene,sender tekstmeldinger om at nå skal hun komme.

Ungene har sett mamma sitt hode bli klemt mellom framsetene på bilen,mens tante ligger oppå og klemmer meg ned.

Jeg anmeldte dette,men trakk tilbake anmeldelsen 4 mnd etterpå fordi jeg var da blitt et nervevrak.

Så jeg beskytter ikke ungene mot å spise for mye sjokolade,dette er mye mer alvorlig.

Det er med tungt hjerte jeg må si og forklare så mye,for jeg fikk min egen barndom ødelagt og vet at unger er sårbare og trenger trygghet.

Familien min tar det som et personlig nederlag at jeg klarer meg alene uten dem,at faktisk så går livet mitt bedre uten dem,dette tåler de ikke.

Barna vet ikke om den kniven,de kan ikke se den. Skal innrømme at akuratt den biten med kniven er ekstrem,men det er også forholdene rundt meg.

Så kan noen nå når de har lest dette innlegget si meg hva jeg skal gjøre.

For jeg veit ikke.

det eneste jeg veit er at jeg skulle ønske det var fred og ro.

Det er ikke bare mobbing dette som en annen sa her inne og det går ikke ann å legge ned stridsøksen etter noe sånt.

Det er for mye ødelagt og de har skremt vannet av meg med hva de er kapable til å gjøre.

Jeg har ingen savntanker,gledetanker eller et behov for å tilhøre disse.

de er ikke lenger en del av meg,til det er det for mye ødelagt.

det er forsent. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous
Ja en kan skade barn med en slik opførsel. Får gå til barnevernet da og si at barna er i fare med en slik oppførsel+slektas trusler. Så får dem gå til politi. Da må hun ta hemmelig nr

Jada,jada,jeg har hørt deg nå. Men les innleggene skikkelig å¨heller gi meg noe mer innteligente svar.

For dette kunne småungene mine ha hostet opp også.

Barnevernet er parat til å stille opp å kontakte politiet om det skulle gå utover barna.

Jeg har t.o.m fått nummeret til barnevernsvakten som jeg kan ringe på natterstid om noe skulle skje.

Når det gjelder tlf samtalene så skulle jeg virkelig ønske at det ble forandringer der.

T.O.M telenor klarer ikke å spore opp eieren til eierløse telefonnumre.

Det skjønner vel visse her inne også.

Hadde nemlig en lignende sak for noen år siden der telenor oppsporte en telefon,men da måtte de vite navn,telefonnummer og sånn ca hvor den personen befant seg.

Jeg måtte ringe det nummeret i ca 20-25 sekunder mens politiet tok tiden og telenor oppsporte det for meg. Men i denne saken gjalt det en som var meget syk og ikke ville leve lenger.

For enkelte her inne så er livet svart eller kvitt og meget enkelt,men for noen av oss som opplever litt skygge og opplever ting utenom standarden,så er det til tider liten forståelse å få.

Men det er jo ikke jeg som er uviten og slenger ut lettvinte svar og løsninger. :hoho:

Har noen konkrete forslag og løsninger så taes det imot med takk.

8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

¨For en vanskelig situasjon.. Har ingen råd og komme med jeg, men jeg vil bare ønske deg lykke til iallefall! Håper det ordner seg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...