Gå til innhold

Toll og posten


momo

Anbefalte innlegg

Nå er jeg litt irritert.

Fikk brev fra posten i dag, hvor det står at vi har fått en pakke som vi har bestilt fra USA, som det må betales toll på.

De tilbyr seg og gjøre dette for oss for et gebyr på 150 kr. Det blir jo veldig liten vits og bestille noe fra utlandet hvis man i tillegg til toll må betale 150 kr. Så står det videre at hvis vi velger og fortolle dette selv så må vi hente pakken selv ved postens godssenter. Eller hvis vi fortoller gjennom tollvesenet så skal de ha 70 kr for å sende pakken til oss.

De skriver også det at hvis vi velger at posten skal fortolle for oss så vil det skje automatisk med alle fremtidige pakker, Noe som ikke er aktuelt siden vi bestiller en del fra utlandet, men stort sett i 500 kr prisklassen, blir ganske dyrt og betale 150 kr ekstra hver gang.

Synes posten tar seg godt betalt.

Er det noen som vet hvordan jeg skal gjøre det hvis jeg vi betale toll selv og hente pakken ved postens godssenter?

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hørt det er laaang ventetid ved Postens godssenter på Alnabru (typ et par timer fra du kommer til du går). Ellers vet jeg ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må smøre deg med tålmodighet, hvertfall :roll:

Det er nemlig kontinuerlig jobb-sakte-aksjon der.

Og hele systemet er så FORBANNA tungvint og byråkratisk. Først må du stille deg i kø for å få levert inn pakkelappen, slik at noen kan gå og finne den. Deretter legges pakken på en hylle bak skranken. Så må du trekke kølapp (!) og stå i kø på nytt for å bli ekspedert (fortolle pakken). Så må du bort til disken ved pakken din, og verifisere innholdet. Her kan det også være littegrann kø. Så må du i verste fall stå i kø ved ekspederingen igjen, stort sett bare for å få beskjed om at du må betale i en annen skranke, hvor du - guess what - OGSÅ må stå i kø. Så må du stå i kø på nytt for å vise frem kvitteringen i ekspedisjonen, og DERETTER kan du hente ut pakken.

Jeg hadde mildt sagt lyst til å ta livet av noen da jeg var der og hentet brudeskoene mine.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...