Gå til innhold

Skal jeg fri?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Han har jo sagt han har lyst til å gjøre det. Da synes jeg du skal la ham få lov, han er åpenbart ikke klar.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

JEG skal fri i morgen

• Liker 8
Skrevet

Hvor lenge skal en mann få lov til å holde på denne retten til å fri da, når han en gang har sagt at han ønsker å fri? Skal kvinnen sitte der og vente år etter år fordi mannen mener at dette er det han som skal gjøre, ikke hun?

Men seriøst TS, drit i at det er skuddårsdag, og bruk litt mer tid på dette. Du kan fri året rundt hvis du vil, så hvis du er usikker trenger du ikke bestemme deg til i morgen. :)

Hadde jeg vært i dine sko ville jeg fridd (med mindre han tidligere hadde gitt meg svært gode grunner for hvorfor HAN og ikke jeg skal fri, og hvorfor jeg skal gidde å vente og vente og vente...). Men det er jo basert på mitt forhold, hva du gjør må jo baseres på ditt forhold og hvordan du kjenner din kjære. :)

• Liker 3
Skrevet

Tenk om han har planlagt alt allerede. Og at han vil at det skal komme som en overraskelse(litt i alle fall) . Da blir det ikke helt det samme om du fridde noen mnd. i forkant og han da sa nei. Jeg er veldig for likestilling, men når han allerede har gitt klart uttrykk for at han har lyst til å fri, så synes jeg du skal la han få lov til det.

Min forlovede var også veldig klar på dette. Ha litt is i magen. :)

• Liker 1
Skrevet

Hvor lenge skal en mann få lov til å holde på denne retten til å fri da, når han en gang har sagt at han ønsker å fri? Skal kvinnen sitte der og vente år etter år fordi mannen mener at dette er det han som skal gjøre, ikke hun?

Men seriøst TS, drit i at det er skuddårsdag, og bruk litt mer tid på dette. Du kan fri året rundt hvis du vil, så hvis du er usikker trenger du ikke bestemme deg til i morgen. :)

Hadde jeg vært i dine sko ville jeg fridd (med mindre han tidligere hadde gitt meg svært gode grunner for hvorfor HAN og ikke jeg skal fri, og hvorfor jeg skal gidde å vente og vente og vente...). Men det er jo basert på mitt forhold, hva du gjør må jo baseres på ditt forhold og hvordan du kjenner din kjære. :)

Så enig. Så enig :-)

Skrevet

Jeg syns MorAase hadde det beste innpillet her. På den måten taper ingen av dere ansikt, uansett. Men til syvende og sist er det ditt valg. Håper du vil oppdatere oss om hvordan det gikk, hvis du frir :)

• Liker 1
Skrevet

Du kan jo i tilleg til å gjøre som MorAase foreslår, si at du vurderte å fri siden det var skuddårsdag - da du trenger nye hansker. For hvis han ikke svarer ja - må han ut med 12 par hansker i bot.

• Liker 1
Skrevet

Her ville også samboeren være den som skulle fri (jeg har nemlig prøvd meg på noe á la det MorAase foreslo før), og når jeg i går sa at jeg ville at vi skulle ta en tur inn til byen etter jobb i dag, så begynte samboeren omtrent å kaldsvette. Rett etter at vi hadde lagt oss ble det dermed et spontanfrieri fra han sin side, ene og alene fordi han var redd for å ikke komme meg i forkjøpet i dag. :rodmer:

• Liker 8
Skrevet

Eg tykkjer det er ganske idiotisk at kvinna skal sitje og vente i fleire år på at mannen skal fri fordi "han vil gjere det". Ja vel, viss han vil gjere det, så får han sjå til h... å gjere det då! Han kan ikkje rekne med at dama ventar i 20 år på at han skal få ut finger'n. Og "klar"? Ærleg talt, dei har vore saman i 7 år og har ein unge saman! Viss han ikkje er "klar" for å gifte seg med kjærasten gjennom så mange år og mora til ungen hans, så er han ikkje mykje til mann, spør du meg.

• Liker 7
Skrevet

Her ville også samboeren være den som skulle fri (jeg har nemlig prøvd meg på noe á la det MorAase foreslo før), og når jeg i går sa at jeg ville at vi skulle ta en tur inn til byen etter jobb i dag, så begynte samboeren omtrent å kaldsvette. Rett etter at vi hadde lagt oss ble det dermed et spontanfrieri fra han sin side, ene og alene fordi han var redd for å ikke komme meg i forkjøpet i dag. :rodmer:

Åh, gratulerer, nå ble jeg litt rørt på dine vegne!

Skrevet

Syns de skuddårsgreiene er litt merkelig, jeg, da.

I vårt tilfelle måtte det bety at vi begge kun har sjansen til å fri hvert fjerde år siden begge er jenter! :gjeiper:

• Liker 1
Gjest Swipper
Skrevet

Gratulerer! Var ikke så dumt av deg det der :)

Skrevet

Åh, gratulerer, nå ble jeg litt rørt på dine vegne!

Gratulerer! Var ikke så dumt av deg det der :)

Takk, takk! :)

Skrevet

Takk, takk! :)

Ja, grattis! Du vert jo meir og meir familie-menneske for kvar dag som går her inne, tykkjer eg :fnise: Kjenner deg nesten ikkje igjen frå eit par år tilbake :ler:

Skrevet

Syns de skuddårsgreiene er litt merkelig, jeg, da.

I vårt tilfelle måtte det bety at vi begge kun har sjansen til å fri hvert fjerde år siden begge er jenter! :gjeiper:

Å, men da må dere forte dere, det er bare tre timer igjen!! :yvonne:

Skrevet

Ja, grattis! Du vert jo meir og meir familie-menneske for kvar dag som går her inne, tykkjer eg :fnise: Kjenner deg nesten ikkje igjen frå eit par år tilbake :ler:

Nja... Jeg og samboeren har vært sammen i 8 år nå, så at det dukket opp et frieri etter hvert var vel ikke noe annet enn å regne med. Et A4-familiemenneske, derimot, der mangler jeg nok fortsatt en god del. ;)

Skrevet

Nja... Jeg og samboeren har vært sammen i 8 år nå, så at det dukket opp et frieri etter hvert var vel ikke noe annet enn å regne med. Et A4-familiemenneske, derimot, der mangler jeg nok fortsatt en god del. ;)

Sikker på det? ;)

Nei, lukke til i alle fall :)

Skrevet

Er det ikkje forresten sånn at viss mannen svarar nei, så skyldar han dama 12 par hansker eller noko? :fnise: Så viss TS frys på hendane...

Skrevet

Sikker på det? ;)

Nei, lukke til i alle fall :)

Helt sikker! :) Jeg i grunnen såpass lite familievennlig i utgangspunktet at mamma har uttalt klart og tydelig at hun lurer fælt på hvordan dette kommer til å gå...

Er det ikkje forresten sånn at viss mannen svarar nei, så skyldar han dama 12 par hansker eller noko? :fnise: Så viss TS frys på hendane...

Det stemmer det... Kan jo bli en enda større utgift enn en ring dersom fruen øsnker seg 12 par med hansker i mykt skinn. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...