AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #1 Skrevet 27. februar 2012 Jeg har en halv boks med creme fraiche igjen som jeg ikke vet hva jeg skal gjøre med, noen som har gode forslag :D?
Gjest NozMonster Skrevet 27. februar 2012 #2 Skrevet 27. februar 2012 laks og pasta! nam! gjerne med spinat eller erter i ! eller så kan det brukes i alle gryteretter, sauer og supper!
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #3 Skrevet 27. februar 2012 Jeg har nesten alltid en boks stående, et par, tre skjer sammen med noe annet så har du en saus fra bunnen. I dag kremet tomatsaus. Hadde hjemmelaget, langkokt tomatsaus (kjørt med blender), lot det koke opp og tilsatte Creme fraiche = saus til dagens middag. Blandet med pesto = saus til pasta med laks eller krepsehaler etc. Soppstuing. Stek om sopp i smør. Krydre godt med salt, pepper og timian f.eks. Tilsett creme fraiche = soppstuing. Godt til stekt kjøtt. Rester er godt i vaffel- og pakkekakerøre.
Mooria Skrevet 27. februar 2012 #4 Skrevet 27. februar 2012 Jeg bruker creme fraiche til omtrent alt, også i stedet for rømme. Den kan brukes i de fleste sauser, tomatsuppe, soppstuing, taco, chilisuppe, ovnsbakt laks, pastasalat, eggesalat, bakt potet, dip til potetgull, vafler og stekt fisk.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #5 Skrevet 27. februar 2012 http://www.youtube.com/watch?v=j4KFiOQR0Eo
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #6 Skrevet 27. februar 2012 Du kan lage restepizza, med creme fraiche istede for tomatsaus e.l. som fyll. Dritgodt. Spesielt med kyllingfilet kutta i småbiter på!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå